Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Astra 1.7cdti motor...

Opel Astra 1.7cdti motor alapjárata ingadozása mitől van?

Figyelt kérdés
2013. nov. 10. 13:01
1 2 3
 1/29 anonim ***** válasza:

Álló helyzetben még nem vettem észre hogy ingadozni. Viszont nem régen észrevettem egy érdekes dolgot: ha lejtőn lefelé kidobom üresbe és úgy gurulok, szabályos időközönként felugrik az alapjárati fordulatszám kicsivel 1000 fölé, majd visszaesik.

Hogy ez mitől van, fogalmam sincs...

2013. nov. 10. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/29 anonim ***** válasza:

A common rail(kozos nyomocsoves) rendszer magasnyomasu szabalyzokoreben van egy apro Elektronikusan vezerelt szelep(PSV ha jol emlekszem), na ha ez akadozik, akkor nem tudja tartani a railcso nyomast, ergo nem anyit fecskendez be amennyit a gazalloshoz merten kellene.

A gazolaj nem megfelelo kenokepessege okozza, adalekkal akar javithato, de mindenkepp megelozheto.

2013. nov. 12. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/29 A kérdező kommentje:

Köszi!

És ha kicserélem ezt a szelepet, akkor megjavulhat az alapjáratom?

2013. nov. 12. 15:12
 4/29 anonim ***** válasza:
Eloszor diagnosztika, railcso nyomas vizsgalattal, aztan lehet cserelni, kulonben eleg draga egy kis kacat.
2013. nov. 13. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/29 A kérdező kommentje:
Köszönöm! Így lesz! :)
2013. nov. 14. 06:45
 6/29 A kérdező kommentje:

Elvittem diagnosztikára. Egyértelműen a nyomásszabályzó szelep volt a hibás. Túl engedi a nyomást a rail csőben. Megrendeltem egy gyári új szelepet. A kérdésem az lenne, hogy ki lehet-e cserélni otthon? Ezt úgy értem, hogy ha lehúzom a csatlakozót róla, akkor nem tilt le az elektronika? És hol találom ezt a szelepet, a rail csövön? Motorkód: A17DTR

Köszi előre is a segítséget!

2013. nov. 21. 19:11
 7/29 anonim ***** válasza:

Ha nem adsz rá gyújtást közben... , sőt, én levenném az akkusaru is a művelet előtt, akkor biztos nem tilt le semmit.

A nagynyomású rendszer azért elég kényes dolog. Én nem merném itthon bütykölni. De Te lehet hogy ügyesebb vagy nálam...

Amúgy mennyibe került egy ilyen szelep? És mennyi a fordulatszám ingadozásod? Én is rádugtam az Op-comot az enyémre és mértem egy egzakt alapjárati fordulatszámot. Hát nekem se pontosan 850 végig. Olyan 840 és 860 között változik folyamatosan. De lehet ez még belefér.

Menet közben is figyeltem a mutatót. Néha épp hogy a 750-es osztás fölött van, máskor meg majdnem 1000-nél a mutató vége. De nekem ez eddig semmilyen problémát nem okozott, eddig fel se tűnt.

Az opelforum.hu-n is volt mostanában egy ilyen kérdés. Nem Te tetted fel? :)

2013. nov. 23. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/29 A kérdező kommentje:
Én tettem fel ott is a kérdést. Reméltem valahol kapok rá választ. :) Az ingadozás nekem sem jelentett semmilyen más problémát azon kívül, hogy elég rosszul fest amikor megállok és alapjáraton ingadozik. Kicsit ciki! :) olyan 750, és 900 között ingadozik. De csak amikor úgy gondolja. Én elvittem szervízbe, és ott mértek rá. A gyári műszer semmilyen hibát nem hozott. Aztán jöttek a laptoppal. A rail csőben lévő nyomásnak 20 és 24 (az értéket pontosan nem értettem, de gondolom bar)között kell lennie. Az enyém fölmegy 28-ig. Tehát a szelep későn zár. Azt mondják ez az üzemanyag minőségétől van. A jobb minőségű üzemanyagnak jobb a kenése, így nem megy tönkre ez a szelep. Eddig a legolcsóbb ár 53000ft erre a szelepre!!! Nem olcsó!! De még kipróbálom az üzemanyag rendszer tisztítót, amit a gázolajhoz kell önteni. Azt mondják, ha lerakódástól szorul a szelep, akkor segíthet az is. Pár tankot elmegyek tisztítóval, aztán meglátom. Bár a szervízben azt mondták, hogy ez a szelep az 1.7dízel Opelekek betegsége. Rengeteget cseréltek már, nekem is azzal kezdték a hibakeresést. Majd leírom a tapasztalatokat.
2013. nov. 24. 08:05
 9/29 anonim ***** válasza:
Udv a tippado vagyok, a szelep maga a nagynyomasu szivattyun talalhato, kb 2 csavar fogja inbusz fejjel, es az az egyetlen dolog a szivattyun amire villamos csatlakozas megy. Semmi kulonleges tudas nem kell, ha tudod hol a szivattyu megtalalod a szelepet is ha nem akkor keresd meg a rail csovet kovesd vegig a csoveket es megtalalod a szivattyut.
2013. nov. 24. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/29 anonim ***** válasza:
A Jd-k eseteben pontdosan tudom max +-50 bar az engedelyesett elteres a megkivant ertekhez kepest. A tisztito anyag legyen kerozin, a kenoanyagnak meg a lehet venni jofajta amicsi adalekot(stanadyne), de hallotam mar 2T motorolajat is kis mertekben keverve az uzemanyaghoz
2013. nov. 24. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!