Mi a véleményetek autóknál a Chip (szoftver) tuningról? Inkább árt vagy inkább használ? Megéri az árát?
Használni nagyon kérdéses. Ártani biztosan tudhat egy akkora teljesítménynövekedés ami jobban igénybe veszi az alkatrészeket.
Egy szakszerű normál chiptunigtól nem lesz baja motornak. Az hogy megéri-e az árát arra azt mondanám hogy a turbós autónál lehet hogy megéri, de egy szívónál többe kerül mint amennyit ér az a pár lóerő amit kihoznak belőle pluszban.
2 autóm volt,aminek optimalizáltuk a motorvezérlőjét ,első esetben a letöltött tartalmat az OCT németországi mérnökei(?) írták át ,ez egy Renault Megane 1.9 dci volt : itt érezhető teljesítményemelkedést nem tapasztaltam ,ellenben a hosszú távú átlagfogyasztásom 6.5 literről valamivel 6 liter alá kúszott ugyanolyan használat mellett . Ezzel a tuninggal még kb. 45-50ekm-t használtam az autót eladás előtt - soha nem volt semmi gondom vele.
A másik (jelenlegi) autóm egy 1.9 pdtdi passat , itt Kollár Szabi írta át a vezérlőt ,ebben már látványosabb lett az akció : egyrészt valamivel korábban indul meg az autó (nagyjából 1700-1800-as fordulattól a korábbi 2000 helyett) és tovább is lehet forgatni -kb. 210 km/ó sebességre képes egy 5 fokozatú váltóval GPS szerint (saját órája szerint ez éppen csak 230km/ó alatt volt) . Itt viszont a fogyasztás nem lett kevesebb, a hosszútávú átlag éppencsak 7 liter alatt van . Ez az autó 230e km-nél kapta az új szoftvert,jelenleg közelítek a 400e km-hez és motorhoz MÉG NEM VOLT NYÚLVA .
Egyrészt az autógyártók keze meg van kötve a környezetvédelmi normák miatt, másrészt nem írhatnak minden egyes motorra külön szoftvert, hanem van 1 ami lefedi a gyári szórást.
Ha egy kókler írja a programot, akkor azzal lehet ártani a motornak, ha viszont egy normális szakember, (aki fékpadon is megméri az autót, akár többször is) akkor semmi baja nem lesz.
Az hogy megéri-e az árát, azt neked kell eldöntened. Ha szívó motorod van, akkor óriási teljesítmény növekedésre ne számíts, ha viszont turbós, akkor abból elég sok pacit elő lehet még csalogatni, persze ésszerű határokon belül, hogy az élettartama se csökkenjen a motorodnak.
Cikkek a chiptuningról:
Ha nem akarod elolvasni ezeket, akkor az első cikk alján van a tanulság a szakértőtől:
"Orosz rulett
Az égési csúcsnyomás, a turbina előtti hőmérséklet és a turbina maximális fordulatszáma azok a paraméterek, melyek mérésével a gyárban beállítják a befecskendezés és a turbónyomás névleges értékét. Ezeket a limiteket úgy szabják meg, hogy a gyártási szórásból adódó eltérésekkel is minden alkatrész kibírja. Lesz olyan, amelyik jóval többet, és olyan is, amelyik a gyári értékek legkisebb túllépésére szétrepül.
E határértékeket a tunerek nem csak azért nem mérik, mert borzasztó drága műszerezettséget igényel. Minek is mérnék, hiszen a beavatkozás eleve azon a feltételezésen alapul, hogy az adott alkatrész többet is kibír, mint a gyári specifikáció. Ez sokszor igaz, néhányszor meg nem. Aztán jön a nagy sírás-rívás. A chiptuning a gyárból nézve nem más, mint orosz rulett.
Gulyás Gusztáv"
Köszönöm a válaszokat. Fontos a tanulság a végére :)
A válaszokból azt bírtam leszűrni, hogy a Chip tuning jó dolog, hasznára lehet az embernek, de csak ha egy megfelelően képzett és elég rutinnal rendelkező szakember végzi el.
Így van. De azt se felejtsd el, hogy szívó motornál (dízel, vagy benin, az mindegy) értelmetlen. Feltöltött motornál van értelme, de határok azért vannak. Könnyen szét lehet küldeni egy ilyen tuninggal a motort. Itt jön be a szakértelem.
A chiptuningnál talán csak a N2O beszerelése a rizikósabb. Szóval érdemes megfizetni, és nem a legolcsóbb vackot beletenni a gépbe.
Bár én a helyedben nem íratnék programot egy gyári autóra. Nincs értelme. A chip a tuning legutolsó simítása. Nem az első. :)
Besenyőék most azt mondanák, hogy többet árt, mint hasnyál.
#1 és #2 igazuk lehet, a sima szívón nem lehet sokat tunelni ezért nem éri meg. A turbós meg az erős tuningtól vagy jobban kezd füstölni, vagy kikönyökölnek a karok.
#3 azért bírta, mert optimalizálás volt, nem bivaly tuning és köszönjük a Kollár Szabi reklámblokkot, akárki is legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!