Az érdekelne, hogy tényleg csak szoftver különbség van
a 101 és a 131 lovas 1.9pdtdi motorok között? Nekem 101
es passatom van. Szoftver atírással akkor elvileg
ugyanakkora teljesítményt ki lehet hozni mint a
131lovasból?
Szoftveresen minden turbós gépet addig húzol ameddig akarsz, csak legfeljebb szétmegy marha gyorsan...
Én ebben erősen kételkednék, hogy pl a hajtókarok, a dugattyúk megegyeznének. Mi értelme lenne ugyanolyan költségek mellett gyengébbet gyártani? Semmi... nyilván spóroltak az anyagok minőségén.
Sőt szinte biztos, hogy nem egyezik a motor, mert a 101 lovasból 140 lovat és 350 Nm nyomatékot lehet kihozni veszélytelenül chiptuningal, a 130 lovasból pedig 168 lovat és 395 Nm nyomatékot, nyilván nem véletlenül...
2013. okt. 9. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
2/11 A kérdező kommentje:
Talán,hogy eladhatóbb legyen,nagyobb választék.nem tudom.köszönöm a válaszodat,van benne igazság.
2013. okt. 9. 18:44
3/11 anonim válasza:
Nagy részben a szoftver adja a + lovakat, de tény, hogy van valamennyi különbség az injektornál például. De ha felchippeled a 101 lovast 140-re, tuti hogy semmit sem fog csökkenni az élettartama.
2013. okt. 9. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 anonim válasza:
"Mi értelme lenne ugyanolyan költségek mellett gyengébbet gyártani? "
Ez a gyártás alapelve pedig!
Az igényeket a piac diktálja! Van, aki nem akar 140 lovas autót venni, mert ... mert csak. Mert azt hiszi, hogy a gyengébb kevesebbet fogyaszt vagy tartósabb, esetleg kevesebb rá az adó... A gyárnak viszont elképesztően sokba kerülne ezért 2 motort gyártani, sokkal de sokkal olcsóbb egyfajtát gyártani dupla mennyiségben majd ilyen olyan trükkökkel belőni a teljesítményt. Például szoftveresen, vagy injektor / beömlők / egyéb apróbb módosításokkal.
2013. okt. 9. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 anonim válasza:
elkeseredni nem kell, a 100 lovas motorból is bőven ki lehet hozni annyit, mint amennyit gyárilag tud a 130 lovas, biztonságos kereteken belül, az élettartamot nem veszélyeztetve, mivel minden motort és váltót felülterveznek, így 100 lóból lehet 130-at csinálni, 130-ból meg 160-at, de a 100 lovas motor már a 160-at nem bírná el
2013. okt. 9. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 anonim válasza:
#4
a gyengébb motort olcsóbban is adják, azt nem tudom, hogy a 100-130 ló között van-e generációs különbség vagy egyszerre gyártották-e őket, de ha egyszerre gyártották 100%, hogy olcsóbb volt a gyengébb, és azért tudott olcsóbb lenni, mert az anyagok minőségén/pontos megmunkálásán spóroltak, ugyanolyan áron te sem fogsz 1 kg húst venni, ha kaphatsz 1,3kg-t is ugyanabban a boltban...
2013. okt. 9. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 anonim válasza:
Ez nem ennyire egyszerű. De alapvetően rossz a szemléleted. Nem a "gyengébb" motort adták "olcsóbban", hanem az "erősebbet" adták "drágábban". A költség nyilvánvalóan ki van nagyon-nagyon alaposan számolva. Én nem látok bele hogy egy teljesen új konstrukciós motor kifejlesztése hány (millió) eurot ölel fel, de hiszem, hogy nem a hasukra ütnek. A mérnökök így is állandó harcba vannak a gazdasági managementtel, mikor a fejlesztés jön szóba. A mérnök fejleszteni akar, állandó innovációt szeretne, a finanszírozás meg az utolsó centet is ki szeretné facsarni egy adott konstrukcióból 0 euro ráfordítással.
2013. okt. 9. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 A kérdező kommentje:
Huh köszönöm a sok választ.
2013. okt. 9. 20:02
9/11 anonim válasza:
Mire a 100-ból 150 lett, megváltozott a turbó, az intercooler, és az injektor is. A 130-nál nem tudom, hogy melyik azonos mèg a százaséval.
2013. okt. 9. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
10/11 anonim válasza:
Nem csak szoftveres kulonbseg van, mas a turbo is es a 131 lovasban van egy plusz olajkor is.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!