Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 90-es években mikor olcsó...

90-es években mikor olcsó volt a benzin a 10L még nem számított "magas" fogyasztásnak igaz?

Figyelt kérdés
Ma már a 7-8-at is sokallják ahogy látom, 5-6 litert fogyasztó autókat keres az emberek nagy része. Jól látom?
2013. okt. 31. 19:33
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
80%
Akkoriban az emberek nagy része Ladát, Wartburgot és hasonló szoci gépeket hajtott, amik 8l alatt nehezen álltak meg, pláne városban. Így nem az volt a kérdés, hogy magas-e a fogyasztás. Vagy autózott ennyivel, vagy maradt a busz, bicikli, vonat, gyaloglás, esetleg a motor.
2013. okt. 31. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
nem jól látod, mert van aki inkább bevállal magasabb fogyasztást a nagyobb teljesítményért, persze csak ha van rá pénze... mellesleg nem a benzin drága hanem a fizetés kevés... németországban se drágább jelentősen a benzin, kb 420 ft, de az alacsonynak számító fizetés nem 80-90e ft mint itt, hanem 1200 euro, ami olyan 340e ft körül van, és ha te 340-et keresnél itthon havonta, pont leszarnád, hogy 5 vagy 7 liter...
2013. okt. 31. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

# 2


Meg ott mások a távolságok, míg itt egy Swift-el leugrasz a Balatonra ott neki a munkahelye van 100km-re...:) Ugye nem csak többet keres, hanem tényleg ki is használja a nagyobb erőt a pályán, nem hajtja szét a verdát, és csendesebb.


(Nálunk nincs szükség ekkora autókra, és kevesebb is a pénz.)


Kérdező: Igazából minimális pénz volt a benzin akkoriban, így a 10 liter vagy éppen 15 liter se volt botrányos fogyasztás anno.:) Vagyis mi leszartuk, hajtottuk a Ladát, ahogy bírta, és benyelt 15-öt is, mert tégla volt a pedálon.:) Bár ez nem a 90-es hanem inkább a 80-as években volt.:)

2013. okt. 31. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

Hááát, igazából csak nálunk nem számított, és nálunk is csak addig nem, míg tartott az "átkos" rendszer. 1990 januárjában, a rendszerváltás után 35-40 Ft volt egy lityó benzin. Ekkor még rohadtul nem érdekelt senkit, hogy az autó 6 vagy 10 litert fogyaszt. 1990 októberének végén hirtelen felemelték 60-65 Ft környékére a benzinárakat, amire válaszként a taxisok megszervezték a taxisblokádot (azóta sem volt hazánkban olyan mértékű, szervezettségű és hatású tiltakozó akció). Még ekkor sem cserélte le senki jobb fogyasztásúra az autóját. Akinek számított volna a fogyasztás, az nem tudta lecserélni nyugatira (takarékosabbra), aki meg le tudta cserélni, annak meg továbbra sem számított a benzin ára, nem azért cserélte le.


Innentől viszont töretlenül tört felfelé a benzin ára. 95-ben átlépte a 100 Ft-ot, 99-ben a 200 Ft-ot, 2000-ben már 250 Ft volt egy lityó benzin. Itt stagnált jópár évig, néhány tíz forintot mozgott föl-le. Aztán 2008-ban újra elszabadult, és már 300 Ft-os benzint is lehetett néhol tankolni. Az utóbbi öt évben pedig nagyjából lineárisan nőtt 420-450 Ft-ig az ára. Igazából kábé a 200 Ft-os literenkénti ár átlépésekor lett egyre nagyobb piaca a takarékos autóknak, de egyik első számú szemponttá 2008 környékén avanzsált, egyrészt a 300 Ft-os lélektani határ átlépése, másrészt a válság kialakulása következtében.

2013. okt. 31. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
Köszi, teljesen beleéltem magam a sztorikba! Hihetetlenül jók vagyok!!
2013. okt. 31. 20:04
 6/12 anonim ***** válasza:
ha én csak abból indulok ki hogy Bp mellől apuék hajnali kettőkor ketten két autóval elmentek pizzázni de zárva volt ezért bementek Bp-re hamburgerezni (25 éve) akkor igen elég olcsó volt a benzin meg akkor mindenki fusizott volt kiegészítő pénze a meló mellett és naponta ha bírta akár 12-14 órákat is dolgozhatott
2013. okt. 31. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

#3

itt se dolgozik mindenki 2 utcára a lakásától, kollégám 45-45km-t ingázik oda-vissza napota...

De a legjobb poén, hogy 15 éve is 9ft-ot fizettek km-enként, és most is annyit fizetnek... dehogy elavult a törvény... bejárok havi 15e forintból és abból 4-et fizetnek ki, tömegközlekedés meg nincs, csak 3 órás kerülővel lenne, azzal meg izgi lenne reggel 5:45-re beérni, tekintve, hogy 3:30-kor van az első járat, az utolsó meg éjfélkor :)

2013. okt. 31. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
2004-2005 környékén cseréltük le a Daciát és nem azért, mert 10 litert kajált, hanem nagyon szét volt már rohadva. Még akkoriban sem számított olyan magasnak a 10 literes fogyasztás. Tényleg inkább ahogy bejött a “válság“, onnantól kezdve számít magasnak. A 90-es években még csak kisgyerek voltam, de akkoriban meg mindenki leszarta a fogyasztást. Rengeteg Trabant, Wartburg és Lada volt az utakon. Még a kőműves is 2 ütemű Wartburg Transal járt. :) Ja, egyébként van pár liter 250 Forintos benzin még letárolva. A fűnyíró simán megy vele. A mostani szutyo benzin meg tavaszra bele kocsonyásodik a karburátorba. Azért érdekes dolgok ezek is.
2013. okt. 31. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
A 250-esben még jó eséllyel alig van bármiféle motorkímélő meg koromfogó meg ülepedésgátló meg tisztító, meg a retek tudja miféle adalékok, amikkel a mostaniakat már teletömik. Az még benzin volt, a mostaniakban már van egy rakás mindenféle adalékanyag is.
2013. okt. 31. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Én már a '80-as évek elején is csak 2 litert tankoltam a Komár mopedembe, pedig akkor 10 Ft alatt volt a benzin!

:(

2013. okt. 31. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!