Csak nálunk mernek ilyen magas benzin árakat hozni?
Lassan 400 ft lesz. Hogy az életbe? Ki hozza ezeket az árakat, mitől függ? Csak nálunk mernek ilyen magas árakat hozni, mert az emberek ezt eltűrik? Ha tüntetések, meg minden lenne, nem akkor tuti lejjebb vinnék az árakat... Ez nekik Európai Unió? Máshol meg 200 ft literje... Na, most nem hozom fel Az USA-t de, röhejes, hogy az emberek képesek ennyit kiadni a benzinért, és azt mondják, ez van, és kifizetik...
Miért?!
Szerintem pontosan azért, amit te is leírtál. Az emberek idehaza mindent lenyelnel. Most, ha belegondolsz, utoljára Gyurcsány ellen voltak komoly tüntetések, amit ő a szégyentelen intézkedéseivel és az arrogáns, tenyérbemászó stílusával ért el.
Ahhoz képest a benzináremelés szinte smafu. A legtöbb ember inkább leadja az autót és jár mással vagy kimegy külföldre tankolni, de nem mozdulna meg.
Idehaza nincs a döntéshozóknak semmi önkontrollja. Amíg nincs komoly megmozdulás vagy nem csökken le a hazai kutak forgalma a minimumra, addig semmi jót nem lehet várni tőlük.
Kérlek szépen, ez úgy megy, hogy amikor megy fel az olaj ára, akkor MOL árat emel, hivatkozva a világpiaci árra. Aztán, amikor lemegy az ár, a MOL csökkent 1 forintot, majd mikor az ár megint megy fel pár centet, a MOL emel megint 10 FT-ot.
Ezt úgy hívják, hogy "kínálat, a birkák, és a monopolhelyzetben lévő cég" tipikus esete. Ugyanis amíg mindenki megveszi, és drasztikusan nem esik vissza a fogyasztás (mivel más megoldás nincs), így voltaképpen addig lehet emelni az árat, amíg van bőr a képükön.
Ügyebár az adó tényleg magas rajta, de még adó nélkül is drágább, mint mondjuk Ukrajnában adóval együtt. A kormány persze közbeavatkozhatna, csakhogy: minél drágább, annál több adóbevétel. Az emberek legnagyobb része a MOL-t anyázza. Viszont, ha szabályoznák az árat (mint sok más országba), azt az emberek szintén a MOL-nak tulajdonítanák. Viszont az állam kénytelen lenne máshol adót növelni, hogy ezt a rengeteg bevételt pótolja, amiért meg az államot utálnák.
Tehát az állam így van vele: az üzemanyagárért a céget utálják, de neki mindegy, hiszen ígyis-úgyis megveszik. Ha csökkentem, a céget szeretik, engem meg utálnak, mivel másért meg adóztatnék. Hát, akkor legyen magas az ár, amennyire akarják, az egy csomó extra pénz, és az esetleges fölöslegből lehet csinálni egy 0.5% adócsökkentés valamin, amiért engem imádni fognak az emberek.
Arról nem is beszélve, hogy magas üzemanyag árat másba is beleépítik, ami az ÁFA bevételt is növeli, hiszen drágább ár, több adó abból is. Az állam mindenhogyan jól jár.
"Máshol meg 200 ft literje"
Azért ez sehol nincs így EU-n belül, de tény, hogy szinte mindenhol olcsóbb, mint nálunk.
Németországban 1,50 Euro az 1 liter benzin - ez azért "kcsit" több, mint a 200 Ft, a mai árfolyam szerint 408 Ft!!!
Mindenhol ilyen sok a benzin, de sokan nem látnak tovább az orruknál.
Eretnek leszek:
Nem lehet, hogy külföldön, amit említesz, a fizetésekhez képest nem drága a benzin?
Egyébként addig emelik, amíg akarják, akinek kell a kocsi, az vesz bele benzint.
Pl. ismerek olyat, aki a fantasztikus tömegközlekedésnek hála csak kocsival tud dolgozni járni, mivel alig van munka, ennek is örül. A maradék még több, mint a 0, tehát úgy gondolja, megéri bejárni dolgozni.
Miért, miért??
Most volt a híradóban egy szerelő, aki örül az emeléseknek, mert neki több a munkája: gázüzeműre alakítja a kocsikat.
Nem muszáj kocsival menni. Akár ugyanazt az összeget buszjegyre is költheti. Egy három tagú család esetében még drágább is, mint kocsival.
Kell még egyéb miért?
Mert megtehetik, te meg nem tehetsz ellene semmit.
Én jól kitoltam velük, nem vettem kocsit. :D Megyek gyalog, biciklivel, meg néha busszal.
Én irtam a németországi árat: itt az átlagfizetés 2000 Euro - és ebben benne vannak a cégvezetö többszörös milliomosok is. Az összes hétköznapi dolgozó ember a környezetemben max. 1000 Euro !brutto!(272500 Ft) fizetést kap, de legalábba fele az ugynevezett Minijob rendszerben van, ami 400 Euro (109000 Ft)havi maximumot enged meg, és akkor a munkáltatónak nincs járulékos költsége - ezért inkább két embert foglalkoztat igy, mint egyet teljes fizetéssel.
Szóval még az átlaghoz képest sem annyira kevés a benzinár, másrészt a legtöbb ember (kivéve, aki kimondottan nagyvárosban dolgozik és él) legalább 30, de sokan akár 200 km-t is bejárnak a munkahelyre, és ez csak autóval megoldható, mert a tömegközlekedéssel gyakorlatilag nem tudsz eljutni, föként ha a cle egy kisebb vásros vagy falu.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!