Tuningolt vs gyári?
Számomra a tuning ≠ teljesítménynövelés. Alpajában véve a gyári állapotot részesítem előnyben, de vannak igényes átalakítások, amelyek megérnek egy misét.
Vegyünk két egyszerű példát:
1. Veterán autók, mondjuk a Citroen DS-ek piacán legalul állnak a bontószökevények, majd az egyre igényesebb felújítások és többtízezer eurós összegekért a ritka, gyári modellek. De a jéghegy csúcsát a Chapron és egyéb karosszériaműhelyek kabriói képviselik többszörös áron - megbecsült átalakítás.
2. BMW tuningműhelyek - AC Schnitzer, Alpina, Baur, stb. Megint egy igényes átalakításról van szó, nem tákolásról. Hasonló tendencia megfigyelhető minden gyártónál, többnyire a teljesítményhajkurászás, összkerekes átalakítások, kabriósítás a legvonzóbb megoldások. Ha ilyenre lenne szükségem, egyértelműen ezeket részesíteném előnyben egy gyárival szemben.
Szóval szerinted csak és kizárólag az az igényes, amit az Alpina gyárt? Szerintem némi hozzáértéssel, gyakorlattal és megfelelő kapcsolatokkal egy mezei autószerelőműhelyben is lehet legalább olyan jó motorokat építeni.
Ez olyan, hogy eléd teszek két ugyanolyan pólót, de te a drágábbra esküszöl, mert egy pipa van rajta... Mert ugye más gyártó is tud legalább olyan jó pólót gyártani, mint a Nike. Sőt, a nagymamám meg jobbat is tud, pedig ő sem egy multinacionális cég... Szóval mielőtt lefikázzuk a tuningot, gondolkodjunk!
Nagyobb motor? Attól meg nem lesz jobb, hogy a löktérfogat nő. És ha adott egy 1.3-mas 100 lóerős motor, meg egy 1.6-os 100 lóerős, akkor inkább fizetsz többet, mert nagyobb a motor? Felejtsük már el a sok zagyva baromságot. A tuning lényege a teljesítménynövekedés. Ha tetszik, ha nem! A Google fordító is megmondja, pedig az aztán nem tuningmester.
"Szerintem némi hozzáértéssel, gyakorlattal és megfelelő kapcsolatokkal egy mezei autószerelőműhelyben is lehet legalább olyan jó motorokat építeni."
Aztán 100, magát "tuningműhelynek" nevező autószerelő műhelyből jó ha 2-ben tudják ezt ténylegesen kivitelezni. S ők ugye nem adnak garanciát, illetve nem építik át a forgattyús mechanizmussal párhuzamosan a többi elemet is, hogy elbírja a megnövekedett igénybevételt (a mezei autószerelő mikor fog új bütyköstengelyt tervezni?), nem feltétlen rendelkeznek több tíz év tapasztalattal a tervezés és gyártás terén valamint nem állnak kapcsolatban magával a BMW céggel technikai útmutatásért és nincsennek beszállító kapcsolatai sem. Az ilyen mezei autószerelő műhelyekre azért nincs kereslet, mert aki tényleg megengedhet magának anyagilag egy komolyabb teljesítménynövelést az a profi cégek szolgáltatásait választja. Aztán onnantól kezdve már részletkérdés, hogy az új Nismo/M Sport/ABT dugattyúkat esetleg a "tunyingműhelyben" szerelik be, mert az már csak sima autószerelés. Akadnak persze minőségi szolgáltatások, ezt nem vonom kétségbe, de ők nem az utcai tuningot szolgálják ki, hanem a versenysportot (pl. Havassy).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!