Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vannak olyan Ladások, akiknek...

Vannak olyan Ladások, akiknek kapcsolókörmös váltó van a kocsijukban, pedig utcán használják. Nem félnek, h egyszer beragad? Tudtommal nem is alkalmas utcai használatra. Vagy csak azért teszik be, mert a gyári váltó nem bírja el a tuningolt motort?

Figyelt kérdés

2013. ápr. 22. 10:32
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem vezetéstechnikán múlik az agész. Ha érzed a fordulatszámokat, simán mehet városban is. Ügyetlenkedéssel lehet törni a szerkezetet.

(A régi időkben fater még teherautót vezetett. Az ő gyakorlatával simán tudott a zsigulin kuplung nélkül váltani. Annyira kezében érezte a fogaskerekek forudlatszámát.)

2013. ápr. 22. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

"Nem félnek, h egyszer beragad?"

Mikor nekem volt, sosem féltem ilyentől. Igaz, nem is fillérekért hirdetett, Jóskapista-féle, agyonhasznált darabot vettem, amit nem lehetett kipróbálni. Kapcsolókörmös váltóból is van jó, illetve rossz, van, aki használhatót készít és van, aki csak összehányja, nem figyel az illesztésre, anyagminőségre, kidolgozásra. A jó darabok nem ragadnak be.

"Tudtommal nem is alkalmas utcai használatra."

Lehet utcán használni, de nem kényelmes. Az egyenes fogazású kerekek miatt sír, visszakapcsolásnál meg kényelmetlen a dupla kuplungolás. Hosszú távon megunja az ember. De ezeket még meg is lehetne szokni, a nagyobb gond az, hogy a kapcsolókörmös váltók áttételezése versenyzéshez készült: hosszú 1-es, utána szűken lépcsőzött fokozatok. Ha valaki hobbiautóként használja a Ladát, annak ez nem gond, de a városi araszolásban eléggé kellemetlen a nagyon hosszú 1. fokozat. Bár nem tudom, van-e olyan, aki azért áll neki tuningolni az autót, hogy utána azzal hordja óvodába a gyereket vagy utánfutón húzza az ócskavasat a MÉH-telepre.

"Vagy csak azért teszik be, mert a gyári váltó nem bírja el a tuningolt motort?"

A gyári váltó sokat bír, de mondjuk a VFTS-ek motorja már sok lenne neki is. Elviselné, csak nem sokáig, főleg úgy, ahogy versenyen használni szokás az autót (nagy terhelést jelentő padlógázas rajtok, nagy motorfékezések). De a kapcsolókörmös váltóknak vannak más előnyeik is. Egyrészt más a váltó áttételezése, ezt már írtam. A hosszú egyes és a többi fokozat közti szűk lépcsők jóvoltából a pörgős, hegyes nyomatékgörbéjű motorokat is jól ki lehet velük használni, mert a nyomatékcsúcs közelében lehet tartani a motort. A másik nagy előny meg az, hogy kapcsolókörmös váltóval felfelé nagyon gyorsan, kuplungolás nélkül is lehet váltani. Ez pedig értékes tizedmásodperceket vagy másodperceket jelenthet egy gyorsaságin.

2013. ápr. 22. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat :) Akkor meghagyom a szériaváltót a későbbiekben is :)
2013. ápr. 22. 12:49
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
Ez attól függ, milyen az autód, mire használnád és mennyit költenél rá. Ha tuningolt motort építesz be, egy idő után minden bajod lesz a nagyot ejtő gyári váltótól. Viszont - hála a kreatív mesterembereknek - nem csak a kapcsolókörmös váltó létezik, mint alternatíva. Ott vannak például a szériaváltó és a csattogós-sírós rettenetek között az R-váltók. Ezeknek széles a választékuk, van, ahol csak az alsó fokozatokhoz nyúlnak hozzá, van, ahol az egésznek más áttételeket adnak, de általában szinkronosak, így egyszerű velük bánni. Ha nem akarsz kapcsolókörmös váltót, de a gyári már nem elég jó a motorhoz, jó alternatívát jelentenek, már csak azért is, mert a gyári váltóház megmarad, tehát egy az egyben bemegy a gyári váltó helyére.. Vagy ott van a másik megoldás: a Fiat-váltók beépítése. Ezek általában nem sportos áttételezésűek, de vannak motorok, amikkel jól működnek együtt. Igaz, mivel más méretűek és formájúak, mint a Lada-váltó, ezért van, hogy át kell alakítani a váltónak helyet adó púpot a padlólemezen és a kardán hosszával is játszani kell.
2013. ápr. 22. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Az utóbbinak köszönöm, évek óta elmélkedek, h kéne egy "átmenet" a széria, és a kapcsolókörmös között. De úgylátszik (szerencsére), már kitalálták. Igazából azért gondolkoztam ezen, mert félek, h a tuning motorom kinyírja majd a gyári váltót. Köszönöm a választ, sokat segítettél :)
2013. ápr. 22. 20:50

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!