Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mely Zsiguli típusokat, és...

Mely Zsiguli típusokat, és meddig gyártottak kurblis indítási lehetőséggel?

Figyelt kérdés
Ha nem tudod mind elég lesz csak a 2101, 2102-esé is :) Köszi. (Mindenütt kerestem, de még nem akadtam rá.)

2013. okt. 24. 08:34
 1/7 anonim ***** válasza:
Én úgy tudom, hogy a körlámpások mind kurblisok voltak végig.
2013. okt. 24. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

A 2101, a 21011 és a 2102 (valamint ezek kismillió változata) végig kurblis volt, még a '80-as évekbeli, lebutított változatokon is ott volt a kurbli helye a lökhárítón, a homlokfalon és a hűtő alsó vízterében. Sőt, a kurbliköröm is fenn volt a főtengelyen. Hasonlóan kurblis volt a 2103 is, amíg gyártották.

Innentől kezdve viszont bonyolult a dolog. A 2106 kurblival indult, de a kanadai exportváltozatokon soha nem volt lehetőség kurblis indításra, mert azokon a Niva lökhárítója volt, amin elég nehéz átdugni a kurblit. A 21061-ekről aztán a '80-as évek végétől hagyták el a kurblis indítási lehetőséget, mikor elkezdtek mindenféle alkatrészt vadul kombinálni. Itt előfordultak olyan kalandos dolgok, hogy a lökhárítón és a homlokfalon ott volt a kurbli helye, a főtengely végén is volt kurbliköröm, csak a kettő közt ott figyelt a kocka-hűtő alsó víztere, amin nem volt meg a lyuk a kurblinak.

A kockákon soha nem volt lehetőség a kurblis indításra: sem a lökhárítón, sem a homlokfalon nem volt hely a karnak, a hűtő sem hagyott neki helyet, de a főtengely végén ott volt a köröm. Hogy miért, ne kérdezd, nem tudja senki.

A Nivákon valami egészen extrém volt a kurbli megoldása. Eleinte ott volt a homlokfalon a kivágás, de nem a lökhárító vonalában, hanem fölötte. Utána, valamikor a '80-as években elkezdték használni a kockáéra hasonlító, kurblilyuk nélküli hűtőt, de a homlokfalon a lyuk megmaradt. Később rájöttek, hogy ennek így nincs értelme, ezért a '90-es évekbeli Nivákon már nincs helye a kurblinak.

Egyébként meg a kurbli nem biztos, hogy indítási lehetőségnek is jó. Elég jó kondiban kell lenni, hogy betekerj akár csak egy késői, 21011-hengerfejes 2101-est is. A többi motor még komolyabb erőnlétet igényel. Én már próbálkoztam sokféleképpen, de az elmúlt tíz évben egy Zsigulit, Ladát sem tudtam életre kelteni kurblizással, akár meleg, akár hideg volt a motor. Ellenben gyújtásbeállításra és a hideg olaj "feltörésére" nagyon jó a kurbli. Meg akár az is lehet, hogy indítani is lehet vele, de nem egyszerű.

2013. okt. 24. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Köszi. Szóval akkor az összes 1200-ashoz van kurbli egészen amíg gyártották? Az 1200S-hez is?
2013. okt. 24. 22:38
 4/7 anonim ***** válasza:
Igen, az 1200-asokhoz (2101) végig lehetett használni kurblit, mint ahogy az 1200s-ekhez (21013) is.
2013. okt. 24. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Értem :) Köszönöm.
2013. okt. 25. 00:40
 6/7 anonim ***** válasza:

Pedig úgy tűnik, nem reménytelen küzdelem a kézi indítás:


http://www.youtube.com/watch?v=zsGUoljkrDE

2014. jan. 28. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
A mi 2105-ös kockánkhoz is volt kurbli.
2015. máj. 20. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!