Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » TDI vs VTI? melyik a jobb?

TDI vs VTI? melyik a jobb?

Figyelt kérdés

Melyik a jobb motor ha alapul egy 1.8-as motoros autót veszünk?

fogyasztás nem számít, csak hobbiautónak tartanám, kapna egy nagyobb turbót, coolert, sportfutóművet, 60-as rendszert stb stb, ne egy ordító feltűnősködő autót szeretnék csak egy kicsit többet a gyárinál..

És miért van az hogy a hondások és a vw-sek (és a többi német tdi-t hajtó) emberek elenszemvesek egymással?



2013. okt. 15. 16:57
1 2 3 4
 11/31 anonim ***** válasza:
57%

a 4.2 kicsit más kategória az 1.9-hez, és az 1.6-hoz képest...

egyébként csak a dízeltulajok izgulnak a nyomatékra, mindenki tudja, hogy a dízelben magas fordulaton nincs olyan nyomaték, ez tény és való, turbó és működési elv miatt is, és 2000-es fordulaton meg nem tudsz nagyot gyorsulni, mert teljesítmény nincs, a forgatónyomaték kis teljesítménnyel párosítva semmit nem jelent, az a 800Nm amit a 4.2-es motor tud, tudod milyen kevés és semmit mondó érték valójában?

szemléltetésként: a 100kg-s nagyapám is kifejt 1000Nm-t ha rákapaszkodik a szőlőprés 1m-es erőkarjára, még sincs 100-on 3 másodperc alatt... miért? azért mert ezt a forgatónyomatékot 5 másodpercenként csak 1x tudja kifejteni, fél fordulat erejéig... (pontosabban nem a teljes fordulat felén, de ez most lényegtelen)

tehát nagyon nem mindegy, hogy 2000-es fordulaton fejtesz ki 250 Nm nyomatékot, vagy 7000-es fordulaton 150-et...

tdi:

[link]

vtec:

[link]


elég látványos az "ugrás" ahol a vtec rendszer átáll a nagyobb szelepnyitásra, és az is, hogy a tdi milyen meredeken "konyul le" a csúcstól, főleg 4000 fölött drasztikus a csökkenés...

2013. okt. 17. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/31 anonim ***** válasza:
26%
Ibiza cupra 1.9PDTDI 160LE 330NM 7.6 0-100 kap egy chippet már 6-6.5s 0-100 miről beszélünk és még mindig csak 5.5-6litert eszik hol van ehhez a rizsautó ?
2013. okt. 19. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/31 anonim ***** válasza:
95%

Ha már ennyi dobáljuk a köbcentiket, akkor érdemes házon belül maradni. Az A8 4.0 TFSI 4.7, az S8 meg 4.2 :)


Az Ibiza Cupra 7.6 másodpercére csak annyit, hogy a Civicnél ugyanez 7.3. A 160 lóerő, az itt is és ott is ugyanannyi.

2013. okt. 19. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/31 anonim ***** válasza:
72%

a cuprát én inkább a type-R-ekhez hasonlítanám, mivel azok a legsportosabb kivitelek, és akkor ismét a honda nyer 200Le 190Nm, 0-100: 6,6...


egyébként engem sem a dízel sem a pörgős motor nem érdekel, én amcsi V8 párti vagyok, de a számok a honda mellett állnak, bár ez nemtom miért lep meg bárkit is, nem sok sportautót készítenek dízelmotorral, hanem mindegyiket pörgős benzinmotorral szerelik, valószínűleg nem véletlenül, mivel egy azonos hengerűrtartalmú dízel soha nem fog olyan gyorsulást produkálni mint egy benzines, ne felejtsük el, a dízel turbós, ha a 8e pörgő benzinesre tennénk egy turbót, meg persze megerősítenénk a blokkot, akkor olyan 400ló és 500nm körül produkálna... :)

lásd:

http://www.youtube.com/watch?v=uvNsRaMwQEY

2013. okt. 19. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/31 anonim ***** válasza:

Linkelhetted volna a nagy klasszikust is :


http://www.youtube.com/watch?v=bw8WvBKAVKM

2013. okt. 19. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/31 anonim ***** válasza:

"amúgy a civic gyárilag a 0-100-at 8,1 alatt futja"

Csak azért, hogy legyünk korrektek.

Így van! A békalámpás. Gyárilag, vadonatújan. Akkor még! Ezek a gyári gyorsulási adatok eleve olyanok, mint a fogyasztási adat és a többi labor és tesztpálya tesztek. De szériaautóknál, utcai körülmények között nem reálisak a gyártó által megadott adatok. Ez igaz minden autóra. Trükköznek a gyárban és trükköznek azok, akik pimpelgetik, majd lemérik az autójuk gyorsulását. Ha kidobálsz a kocsiból mindent, kikönnyíted, akkor valószínűleg jól fog gyorsulni - és fogyasztani. Ha direktszűrő beszerel, kipufogó leszerel, akkor még jobban. Ha chiptuning, kis turbó rá, akkor még annál is jobban megy majd. De ez is igaz minden autóra. Most akkor ennek az egésznek mi a fene értelme van? Versenyezzetek ugyanolyan túraautókkal, zárt pályán. Na akkor kiderül, hogy ki mit tud, ki a jobb sofőr.


Hogy miért vannak ezek az ellentétek az autósok között? Nincsenek ellenétek, csak a primitív, értelmileg egy 5 éves gyerek szintjén megrekedt emberek között. De velük nem kell foglalkozni.


A témában egy kis humor:

http://www.youtube.com/watch?v=aRxokmanzgk

2013. okt. 23. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/31 anonim ***** válasza:
81%

"És miért van az hogy a hondások és a vw-sek (és a többi német tdi-t hajtó) emberek elenszemvesek egymással?"

Egy német prémiummárka fórumát szoktam látogatni. Általában egy szó nem esik a Hondákról és a keleti autókról, vagy ha igen, akkor is műszaki tanáccsal kapcsolatban, ha van olyan is valakinek a családjában. Talán egy estet láttam, amikor odavetődött pont egy hondás és elkezdte hergelni az embereket, rövid úton kiutasították.

Olvasgattam Honda fórumot is. Minden oldalon látható az ők kis farokméricskélésük a német márkákkal. Ellenállhatatlan késztetést éreznek ezekre az összehasonlításokra.

Végzetül meg annyit, hogy a japánok az összes autógyártási alapismeretüket nyugatról szerezték be. Most már nem, de néhány éve még megszokott látvány volt, hogy a keleti emberkék mérőszalaggal a kezükben méricskéltek le mindent a bemutató modelleken. Azt senki nem hitte egy percig sem komolyan, hogy a keleti autós újságírók ennyire pontos adatokat akartak megírni. Érdekes, egy nyugati szakembert sem láttam még a keleti autókat ilyen módon méregetni. A keletiek sok minden más technológiát is lemásoltak. Sokszor könnyű dolguk volt, mert a nyugati cég adta ki nekik a dokumentációt a bárgyártáshoz. Ők meg felhasználták ezeket. Igaz, tökéletesítettek néhány dolgot. Ezt történt a "híres" VTI esetében is. Valójában mérnöki szemmel a VTI egy rossz konstrukció. Bármelyik másik gyártó is megtehette volna, hogy hasonló megoldást csinál. Simán. De nem tették. Vajon miért?

Nem azt mondom, hogy a kérdező vegyen inkább egy TDI-t. Vegyen egy normális paraméterekkel rendelkező autót, ésszel.

A zakkantak kedvéért leírom, hogy nem vagyok elfogult, vagy kizárólag német autó mániás, csak a tényeket adtam elő. Ha még nem vett autót, én a legésszerűbbnek egy, a VW csoportból származó 1.8T motoros autót javasolnék. Ez a motor bizonytott Audi, Seat, Skoda, VW autókban. Megbízható, könnyedén lehet tuningolni, ezt ésszerű keretek közt bírja is. Az alap 1.8T-ből nem lehetetlen kihozni a 2000 le-t a motor különösebb szétszerelése nélkül. Mivel benzines, nem fog gyárkéménnyé változni.

A VTI-t azért felejteném el, mert az eladók között nem fog találni olyat, ami ne lenne már szanaszét hajtva, leharcolva. Ami jó, azt megtartják. Ha mégis lenne eladó, akkor azok általában már átépítettek, nem eredeti motorral és sok milliós árban.

2013. okt. 23. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/31 anonim ***** válasza:
Korr. 2000 le helyett 200 le...
2013. okt. 23. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/31 anonim ***** válasza:
89%
Ezzel mindenképp egyetértek, mivel a VTI kifejezetten pörgősre, sportosra lett tervezve, nyilván nem nyugdíjas svájci orvos házaspár használta a temetőig meg vissza, hanem kinyomták a szemét, míg a TDI nem sportmotor, hanem hétköznapi használatra termett, van esély jó darabra bukkanni.
2013. okt. 23. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/31 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, de főképp a 17. válaszoló segített sokat. Igazából nem egy üveghangon vonyíttó hondát akarok hajtani, de nem is egy koromgyár tdi-t. A leírtak alapján inkább egy igényes Tdi-re esik a választásom.
2013. okt. 23. 20:08
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!