TDI vs VTI? melyik a jobb?
Melyik a jobb motor ha alapul egy 1.8-as motoros autót veszünk?
fogyasztás nem számít, csak hobbiautónak tartanám, kapna egy nagyobb turbót, coolert, sportfutóművet, 60-as rendszert stb stb, ne egy ordító feltűnősködő autót szeretnék csak egy kicsit többet a gyárinál..
És miért van az hogy a hondások és a vw-sek (és a többi német tdi-t hajtó) emberek elenszemvesek egymással?
nem nagyon vagy otthon a témában úgy látom
VTI nem egyenlő a VTEC-el
VTI-nél 1 féle szelep emelési magasság van, csak az időzítés változik (ezt a BMW-nél vanosnak, a suzukinál és toyotánál VVTI-nek hívják...
VTEC-nél két méretű "bütyök" van, ami adott fordulatszámnál átvált, ekkor nagyobbra nyílnak a szelepek, és meglódul az autó, kisfordulaton újra kikapcsol ez a mechanizmus, hogy legyen nyomaték és normális alapjárat, de ehhez nem raktak gyárilag turbót, felesleges lett volna, szívóként is nagyon erős, az 1.6-os kitol 160 lóerőt, ezt még manapság is csak a turbós benzinesek tudják teljesíteni, viszont sokkal alacsonyabb fordulaton...
a tdi meg egy spórolós turbó dízelmotor, nem igazán nevezhető sportosnak, legfeljebb páran azt hiszik róla, de nem attól lesz valami sportos, hogy kormol mint a gőzmozdony
"És miért van az hogy a hondások és a vw-sek (és a többi német tdi-t hajtó) emberek elenszemvesek egymással?"
Unatkoznak, ennyi. Vannak Hondás ismerőseim és Audis TDI ismerőseim. Állandóan egymást b@ sztatják, megy az szájkarate...
Ha hobbiautónak kell és bele akarsz locsolni mondjuk 1,5 millát ( már csak azokból kiindulva, amiket felsorolták ), akkor miért nem nézel alapból valami izmosabb gépet, ha a fogyasztás már nem számít? Van élet a VTi/VTEC/TDI trión túl is.
Ha meg a fogyasztás mindegy és mindkettőbe belelocsolnál pár havi fizetést, akkor azt vedd, amelyik jobban tetszik. Abból viszont érdemes egy motorhibásat vagy kicsit lelakottat harmadáron.
Mikor vitatkozik a tdi meg a vti, olyankor szól közbe ő:
http://www.youtube.com/watch?v=plM2KxVDmLg
aztán hazakullog a kereplő meg a kávédaráló is. :)
Szép színvonalas hozzászólás.
Ahhoz képest simán körbeautózol azzal az 1.6-os sz rral, egy 235 Nm-es csoda TDI-t :)
Bírom, ezt az állandó nyomatékbuzulást, a dízel fanok mást sem tudnak hajtani, csak nyomaték, nyomaték...
http://www.youtube.com/watch?v=9-UE013B8Qo
http://www.youtube.com/watch?v=RqOX6JLx56U
ennyit a dízel nyomatékról... semmi esélye, úgy otthagyja a rizsrakéta mint kutya a szarát... :)
amúgy a civic gyárilag a 0-100-at 8,1 alatt futja, a 150 lovas tdi leon meg 8,9 alatt, a 90 lovas 13,0, a 110 lovas meg 11,2... szóval papíron sincs esélye ellene, és a gyakorlatban sem, arról meg kár vitát nyitni, hogy a dízel kerregés vagy a 9e fordulaton vonyítás szól "szebben", mert így egyik sem szól... :)
Turbódízel nem gyorsulni van. Azért megnézném a rízsrakétákat, mondjuk 130-ról gurulórajtból, hogy hol lennének a turbódízelhez... jóformán sehol, oda kell az erő, nem 9000-en vonyíttatni, lámpánál gyorsulgatni sok értelme van...
Amúgy meg van olyan TDI ami szedi a lábát, állórajtból is. 4.2 TDI (351 ló, 800Nm!) 5.5-alatt 0-100 és egy 2 tonnás kaszniban...Audi.Hoppá.
De hozhatjuk a BMW-t és a Mercit is, vannak hasonló motorjaik. És használható, szép, igényes a belseje, ha akarom egy kényelmes utazó autó, ha meg akarom, akkor megy mint a hülye... Döntsd el, hogy egy fapados rízsrakéta kell, vagy egy minőségi német műszer...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!