Milyenek a Pannonia motorok?
A dedipapamnak volt egy Pannonia motorja es arra gondoltam,hogy ha majd lesz jogositvanyom akkor en is fogok venni egy Pannonia motort, mert neki is olyan volt es azert, mert magyar.
Nektek milyen tapasztalotok van a Pannonia motorokkal ?
18F
Nézegetni nagyon jó. Arányos, formás, szép - ami több keleti motorról sajnos nem mondható el. De ha használni akarod, nagy csalódás lesz a vége. Mindennapos használatra alkalmatlan, a megbízhatósága meg erősen kérdéses. Több évnyi tapasztalattal meg lehet találni a tuti alkatrészforrásokat, össze lehet rakni úgy a motort, hogy ne adja meg magát pár száz kilométerenként, de sajnos a minősíthetetlen futóművön, a gyatra fékeken, a nehézkes váltón és az ergonómia hiányán nem lehet segíteni.
A kéthengeresek már jobbak, csak azoknál kétszer-háromszor több időbe és pénzbe kerül, mire a gyári helyett használható alkatrészekkel építed meg a motort.
Hasonló okok miatt láttam neki én is egy T5-ös felújításának. Az utóbbi pár100km viszonylag problémamentesen telt(a viszonylagot pár váltóprobléma és egy túlmelegedés miatt írtam, na de az utóbbi írható a bejáratós motor+dombos vidék+40°C számlájára).
Ami főként problémás az a váltó, azzal túl sok a baj. A fékek sem az igaziak, de egy felszabályzás, jó fékpofák és normális bovden és így már egész jó(normális bovden az amit csináltatsz vagy csinálsz hozzá, a 2 féle utángyártott esetleg dísznek vagy uborkakötözőnek jó)
Meg persze van rajta elég sok cucc nekem ami modernizált. Így egész használható gép. És még egyszer sem kelletett hazatolni(kopp, kopp)
Szóval nekem ilyen tapasztalataim vannak vele. A többit meg neked kell eldönteni. De ha nem akarod időnként szerelgetni(azért karbantartást igényel a gép) akkor inkább hagyd.
Csak az elvárásoktól függ, hogy az ember miként tekint rá. Nekem van itthon több darab, elég sokat hajtom őket.
Ha az ember megbírja állni, hogy 80 fölé ne hajtsa, akkor lemegy a térképről a motor (persze ehhez kell hogy a megszakítót kenő filcen legyen 2 csepp műszerolaj, különben kopni kezd a műanyag). Ugyanez vonatkozik az utángyártott alkatrészekre: én szeretek gyorsan menni, bejárattam az egyik motort, úgy 6000 km-t megtettem gond nélkül, max. 90-ig húzva. Aztán utána egy szép szombat estén kipróbáltam mit megy: 4 km egyenes, ráfeküdtem a tankra, koppanásig húztam aztán elolvadt az indiai dugattyú. De hogy megnyugtassalak: a hazai utángyártott se jobb. Sőt, a gyári sem űrtechnika ám.
Annak jó a gyári állapotú Pancsi, aki a 60-as, 70-es évek hazai tempóját akarja motorozni, nem siet soha és ért hozzá valamicskét.
Át lehet faragni drága alkatrészekkel, de szvsz nem éri meg - lehet venni 60e-ért 100W-os, 12V-os generátort bele, 30e-ért Kawasaki hajtórudat (hogy felül is tűgörgőssé lehessen alakítani), 300 euróért csináltatni Prox dugattyút meg egyebeket, de nem érdemes belefogni, mert a pénzt végetlen mennyiségben lehet erre is önteni.
Szóval sétamotorozni és a belvárosban (főleg idősebb) ismeretlenekkel beszélgetést kezdeményezni kiváló.
"30e-ért Kawasaki hajtórudat"
Vagy 17-ért főtengelyestől, szerelve wartburg hajtókarosat :D
Milyen motor? Milyen motor?
Magyar motor, Jó és egyszerű konstrukció ,Full Retrós
Meg elég strapabíró mert a legfiatalabb is vagy 30 éves.
És még nem is néz ki rosszul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!