Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A rotációs motorok miért nem...

A rotációs motorok miért nem elterjedtek?

Figyelt kérdés
A Mazda787b-ben remekül bizonyított a rotációs motor, megnyerte 1991 ben a Le Mans-t, és még 2-3 Le Manst simán végig tudott volna vinni, olyan jó motor volt. Miért nem használják akkor ma is?

2013. aug. 13. 23:36
 1/7 A kérdező kommentje:
itt most konkrétan arra gondolok, hogy sportautókba, vagy sima személyi autókba miért nem raknak ilyet?
2013. aug. 13. 23:38
 2/7 anonim ***** válasza:
Mert bonyolult a gyártása, drágább, több a mozgó alkatrésze.
2013. aug. 13. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
de hosszútávon megérné az árát, plusz ha sportautókról beszélünk akkor szerintem az ár a legkevésbé érdekes... maga a w16 os veyron motor kb annyiba kerülhet, mint egy pár éves audi r8
2013. aug. 14. 00:00
 4/7 A kérdező kommentje:
(ez kimaradt) + tartósabbak is, és szerintem ez sem bonyolultabb, sőt... ha erre állna át mindenki (gondolom nem véletlen nem erre állnak át) akkor lehet beletanulnának az emberek. http://www.youtube.com/watch?v=lyItjvs8nvI
2013. aug. 14. 00:01
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Ezt ki mondta, hogy tartósabbak?

Egyáltalán nem azok.

Az Rx8 motorja kb 80-100 ezer km-t bír.

Az Wankeles rendőrladák 20-30 ezer km-t bírtak.

Sok gyár kísérletezett vele, de nem életképes sajnos.

Nem véletlenül nem használják.

Tömítetlenségi gondjai vannak, nagy olaj, és üzemanyagfogyasztás jellemző rájuk.

Mivel nem bírnak sokat, gyakran fel kell őket űjítani, de az nem annyiba kerül, mint egy Otto motornál egy szimpla gyűrűzés. Szinte mindent ki kell cserélni benne. - Egy vagyon.

2013. aug. 14. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Nekem úgy rémlik, hogy az Rx7 wankel motorja elég tartósra sikerült, viszont közel sem volt annyira "kihegyezve", mint az Rx8 hírhedt Renesise.


Leírták miért nem elterjedtek. Jelenleg még rengeteg gyermekbetegségük van, ami a hétköznapokban átlagon felül költségessé teszi őket. Egyelőre ekkora teljesítménynél ( főleg ha még feltöltötté varázsolják ) akkor még 100k km-t sem bír, de nem ritkák a 60-70 000km-es motorcseréről szóló leírások és a brutális olajfogyasztás.

A wankel motornak ami előnye az hátránya is, egy tárcsán fordulatonként 3 munkaütem van. Városban az Rx8 a maga 231 lóerejével 15-18 literes átlagot produkál, ami hát nem kevés. Az én 272 lovas sor6-om sem eszik többet automatával, csak én nettó 350kilóval többel indulok.


A Wankel motoroknak még fejlődniük kell - főleg a felhasznált anyagoknak- hogy versenyképesek legyenek. Viszont, ha a más irányú fejlesztések hamarabb valóra válnak ( pl Mercedes Diesotto ), akkor azok lesöprik a piacról az ilyen kísérleti motorokat.

2013. aug. 14. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
értem, köszi a válaszokat, csak azért mondtam ezeket, mert ebben a videóban tökre úgy beszél róla, mintha jobb lenne a mostani motoroknál, mert beszél arról, hogy nem kell hozzá speciális üzemanyag, meg hogy nem veszik kárba olyan sok energia stb, meg hát amit a 787b motorjáról írtak, hogy mennyit kibírt... de akkor ez inkább a versenyzésnél lényeges, és nem a hétköznapokban
2013. aug. 14. 01:49

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!