A rotációs motorok miért nem elterjedtek?
Ezt ki mondta, hogy tartósabbak?
Egyáltalán nem azok.
Az Rx8 motorja kb 80-100 ezer km-t bír.
Az Wankeles rendőrladák 20-30 ezer km-t bírtak.
Sok gyár kísérletezett vele, de nem életképes sajnos.
Nem véletlenül nem használják.
Tömítetlenségi gondjai vannak, nagy olaj, és üzemanyagfogyasztás jellemző rájuk.
Mivel nem bírnak sokat, gyakran fel kell őket űjítani, de az nem annyiba kerül, mint egy Otto motornál egy szimpla gyűrűzés. Szinte mindent ki kell cserélni benne. - Egy vagyon.
Nekem úgy rémlik, hogy az Rx7 wankel motorja elég tartósra sikerült, viszont közel sem volt annyira "kihegyezve", mint az Rx8 hírhedt Renesise.
Leírták miért nem elterjedtek. Jelenleg még rengeteg gyermekbetegségük van, ami a hétköznapokban átlagon felül költségessé teszi őket. Egyelőre ekkora teljesítménynél ( főleg ha még feltöltötté varázsolják ) akkor még 100k km-t sem bír, de nem ritkák a 60-70 000km-es motorcseréről szóló leírások és a brutális olajfogyasztás.
A wankel motornak ami előnye az hátránya is, egy tárcsán fordulatonként 3 munkaütem van. Városban az Rx8 a maga 231 lóerejével 15-18 literes átlagot produkál, ami hát nem kevés. Az én 272 lovas sor6-om sem eszik többet automatával, csak én nettó 350kilóval többel indulok.
A Wankel motoroknak még fejlődniük kell - főleg a felhasznált anyagoknak- hogy versenyképesek legyenek. Viszont, ha a más irányú fejlesztések hamarabb valóra válnak ( pl Mercedes Diesotto ), akkor azok lesöprik a piacról az ilyen kísérleti motorokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!