Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » A magyar politikának miért...

A magyar politikának miért volt érdeke pannonia motorok gyártását megszüntetni?

Figyelt kérdés

És a Vörös csillag traktorgyárat miért zárták be hiszen még ma is üzemelő nagyon jó és erős szívós dutra traktorokat gyártottak. Ami fellendítette az országot azt miért kellet bezárni?


Direkt?


2013. aug. 10. 10:10
 1/7 anonim ***** válasza:
Piac.
2013. aug. 10. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 intrepid ***** válasza:
Mit gondolsz, a privatizációs időszak politikusai miből szedték meg magukat?
2013. aug. 10. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
2013. aug. 10. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

1968 az új gazdasági mechanizmus bevezetésének éve volt. Durva leegyszerűsítéssel azt mondhatjuk, hogy a piaci viszonyok alkalmazására tettek kísérletet az államszocializmus tervgazdaságos viszonyai között. A "motorkerékpárt a maximált árkategóriába sorolták, az az árát nem lehetett emelni. A T5 2500 forinttal lett olcsóbb, azaz 13500 forintba került, míg a p10-est 16500 helyett 14300 forintért lehetett hazavinni. A nyersanyag- és energia-árak azonban egyre emelkedtek, nem beszélve a bérköltségekről. A Motorkerékpárgyár szinte megoldhatatlan csapdahelyzetbe került."


ez nagyon ismerős...

most ilyenekre hivatkozva zárnak be gyárakat... (ha még van mit)

2013. aug. 10. 10:58
 5/7 anonim ***** válasza:

A politikusok sem tudnak mindent megmenteni, ha az emberek nem akarják.


A többség valószínű inkább nyugati vagy japán motort választott helyette, akár valami olcsó használtat.

2013. aug. 10. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
10%
Hogy ne legyen saját iparunk, és minél inkább a nyugatra legyünk utalva.
2013. aug. 10. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Nyugati motor?! O.O 1975-ben?! Akkor a KGST dübörgött nagy erőkkel, ne őrjítsetek már meg. A KGST_ben pedig úgymond be volt osztva, hogy ki mit gyárt. Ránk közlekedést illetően a buszok gyártása jutott, motort a kelet-németek, a csehek meg az oroszok gyártottak elsősorban, traktort meg úgy szintén a németek és szovjetek.

A Pancsi egyébként nem volt rossz, de alaposan eljárt felette az idő technikailag. Elég sok megbízhatósági gonddal küzdött és a vásárlópiac is zömében hazai volt, így azért nem hiszem, hogy teljesen a politikán áltt a gyár bezárása, rengeteg egyéb oka is volt. Valóban lett volna egy befektetés a Yamaha részéről, de akkor azért nem fogadhatott el minden "imperialista" ajánlatot a vezetés (noha mondjuk korábban a Volvo gyárthatott autót Csepelen).

2013. aug. 10. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!