Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miben különbözik a Pannónia...

Reaper021 kérdése:

Miben különbözik a Pannónia P10-főtengely a T5-ös főtengelyétől?

Figyelt kérdés
Egy 1961-es TLF Pannóniáról lenne szó.P10 blokk van benne, de a hengert és a hengerfejet le szeretném cserélni, a TLF henger,hengerfejére.Ez kivitelezhető lenne?Vagy másik főtengely kell?

2013. aug. 19. 17:29
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
38%

A főtengely azonos, a gyújtás, a primer és a váltó szintén.

A henger-hengerfej tényleg más, viszont ami miatt - mármint ha cél hogy hasonlítson az eredetire - cserélned kellene a komplett blokkot az az, hogy 61-ben még nem volt bordázott a blokk eleje, a P10-é meg biztosan olyan. Ezeken kívül a váltó kapcsolószerkezetében és a váltófedélben van eltérés.

2013. aug. 19. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Köszönöm a gyors választ!

Hát igen, azért tényleg kéne egy régebbi blokkot beszereznem,de előszőr az a célom hogy működjön.Utána pedig szépen igényesen jöhetnek az eredeti alkatrészek.

2013. aug. 20. 11:45
 3/12 anonim ***** válasza:
38%

Mik hiányoznak a motorról vagy mi nem eredeti rajta?


Nekem is 61-es az egyik Pannoniám. Az adattáblája még TLF feliratú, vázszámra viszont már T1 (utóbbi a mérvadó).


Ezeken kormányon volt a szivató, VT2-es lámpával (a p.öcslámpa) szerelték, ha minden igaz még az "ellenző" nélküli lámpakeret ment rájuk. Az oldaldobozok erősen függenek a gyártási hónaptól: ugye elhasználtak mindent raktárról, szóval volt összevisszaság elég rendesen. Na meg az ülés: az enyémen gyárilag olyan volt, aminek nincs alsó piros szegélye, a kapaszkodó pedig nem műbőr, hanem sima barna talpbőr, végei az üléslemez alá visszahajtva (tehát fémlemezek nélkül).

2013. aug. 20. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
*nincs alsó fehér szegélye, 1-1,5 centis piros műbőr szegély van rajta.
2013. aug. 20. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

A blokkon p10-es henger van, az ülésen egy szalma zsák az üléshuzat, illetve az egyik oldaldoboz p10-esé.Egyébként ízig vérig TLF.Erre még nagypapám rakta rá a (fütyi)lámpa hejett a másikat.De a (fütyi) lámpa még megvan és műköik is!

A blokk még nem volt széthúzva és működik, de jelenleg elnyalta az éket és ki kell szedni.Valamint megszakító csere lesz rajta végrehajtva.Az a baj hogy már sok rajta a rozsda ezért le lesz festve.

2013. aug. 23. 23:06
 6/12 anonim ***** válasza:

Mi a beütött vázszámod? AZ utolsó 4 karakter nem érdekes, az ugye a motor egyedi azonosítója; de előtte ott a típus, az év (61-ben még csak 1 karakter jelölte), aztán a hónap. Ezekre lennék kíváncsi. :)


Ha csak a hengert + hengerfejet kell cserélni, akkor az nem gáz. Na persze a dugattyú és a henger páros alkatrészek, külön-külön nehéz összepárosítani használt alkatrészeket. Arra érdemes figyelni, hogy a henger bordái (az osztásuk) változtak az idők során - 61-ben talán a már osztottat, de még nem "cikk-cakkosat" szerelték.


Gondolom a jobb oldaldoboz került cserére, mert azt szokta megenni a rozsda (az akksi van benne ugye) - ha a másik 2 csavaros, akkor ebből is azt érdemes feltenni.


Éket? Tudom hogy így szokták mondani, de a primer lánckerék alatt íves retesz van, a lendkerék alatt meg tájoló csap. Esetleg ha szereled érdemes megnézni a főtengelyt meg a lendkereket alaposan: ha nem jó a kúpossága, akkor szokott elforogni. A lendkerék alatt az a kis csap nem tartja meg a nehéz lendkereket, csak azért van hogy jó pozícióban szereld fel.

Ha pontatlan/csúnya a főtengely kúpos felülete, akkor meg lehet próbálni átmenetileg némi hintőport szórni rá (vigyázva hogy más, pl. a megszakító ne kapjon) és úgy felrakni a lendkereket, de az csak szükségmegoldás.


A festés mennyire rossz? Nem akarok beleszólni a dolgodba, de 1-2 rozsdafoltot ki lehet kozmetikázni hogy megmaradjon a gyári csíkozás - amit címfestő-csíkozó csak jópénzért csinál meg és akkor sem lesz eredeti. Na meg egy komplett fényezés rendes előkészítéssel nem kis összeg, otthon lekenni a gyárit valami mással nem érdemes: akkor inkább nézzen ki kopottasan, de legyen eredeti.


Még valamire felhívnám a figyelmedet, mint gyakorlott veteránozó: ha valaha közúton szeretnéd használni, akkor a papírjaira nagyon kell figyelni. Ha nincs semilyen papírja vagy nem találjátok, akkor esetleg érdemes először azzal kezdeni, nem azzal, hogy pénzt költesz rá.

2013. aug. 24. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:
A festés nem túl jo :( Sok rajta a rozsda. 23ezer kilométer van benne,papírja egyáltalán nincsenek .eg :S De attól fügetlenül nekem már nem számít hogy valaha forgalomba lehet rakni, nekem már az hatalmas öröm hogy a nagypapámé volt, és beindítható állapotú.A vázszámot hamarosan leírom, amint lejegyzem.Készítek róla egy képet neked azt pedig valamilyen úton módon elküldöm.
2013. aug. 26. 18:27
 8/12 anonim ***** válasza:

Ha a nagyapádé volt, akkor bizony meg lehet oldani hogy legyen papírja és forgalomba kerüljön. Ha a rendszámra sem emlékezne senki a családból, akkor sincs gond: 63 nyaráig beütötték az adattábla mellé a váznyakba. Majd nézd meg azt is: a jobb oldalon szokott lenni, de elvileg bárhol a környéken lehet.

Ha a nagyapád már nem él, akkor egy ún. póthagyatéki eljárással lehet a "nevedre venni" a gépet teljesen legálisan, igaz nem ingyen, mert a közjegyzői eljárásnak van költsége.

2013. aug. 26. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

Még egy kérdésem lenne!

Már majdnem beíndítható, minden megvan,karburátor,tank, tisztítva,fúvókák kifújva,DE.A gyújtás alaplapon ugyebár van a gyújtótekercs.Abból pedig jön ki egy vezeték.Azt a vezetéket hova kössem?Azt tudom hogy a kondinak a vezetékét a megszakítóra kell rákötni, de a gyújtótekercsét hova?Esetleg ugyanoda?

2013. szept. 4. 14:12
 10/12 anonim ***** válasza:

A tekercs vezetéke is a kondira megy - de fejből nem tudnám megmondani pontosan hogyan. Gyárilag voltak ott mindenféle textilbakelit (szigetelő) alátétek, nekem fejből nem megy, szétszedni egyet meg ma nincs időm sajna.


Esetleg ha további kérdésed lenne, akkor inkább privátban kérdezz, nem biztos hogy észreveszem itt. Illetve két könyvet tudok ajánlani: Szente Gyulától az Így gondozd a Pannoniádat (emlegetik "fehér könyv"-ként is) és a Wohlmuth-Balogh szerzőpárostól a Pannonia motorkerékpárok kezelése és javítás című könyvecskét (ezt hívják Pannoniás körökben "piros könyv"-nek). Mindkettő ingyen letölthető a veteran.forum.hu oldalról regisztráció után.


Én is szoktam segíteni/tanácsot adni azon az oldalon - csak manapság kevés időm jut rá az össze-vissza műszakozás és a munkaidőkeretes megoldások miatt. :( Viszont ott is akkor segítenek legszívesebben, ha a kérdező már utánaolvasott, utánanézett, nem találta a megoldást, de tud pontosan kérdezni. Ugye ez minden fórummal így van. :)

2013. szept. 4. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!