Miért pontatlan a gyújtás az 1961-es Pannónia TLF-emen?
Összeraktam, komplett gyújtást cseréltem(mert a régi megadta magát) és egy darabig működik, de aztán lefulladt.
Szikra van gyönyörű nagy,de a megszakító kb az alsó holtponttól a felső holtpontig végig nyitva van.Mit tanácsoltok ?
Talán érdemes lenne megnézni azt az új gyújtást tüzetesebben. Ha a megszakító majd' 180°-on át nyitva van, akkor a megszakítót vezérlő excenter végig kitámaszt, nem csak a bütyök emeli meg a kalapácsot. Ennek legegyszerűbb oka a túl kicsi megszakítóhézag: a kalapácsot sikerült annyira lesüllyeszteni, hogy az excenter "háta" is feltámasztja a kalapácsot. Ha jól tudom, ez állítható, emlékeim szerint 0,4 mm-nek kell lennie a legnagyobb nyitásnak.
Ha ez nem oldja meg a helyzetet, akkor méretprobléma lesz: vagy a megszakító nem megfelelő (a jó Isten se tudja követni, mi mindent barmolnak bele Pannóniába "megszakító" címszó alatt), vagy az excenter hibás valamiért (mondjuk lehet, hogy előre forgó kivitel, bár akkor Bosch lenne, nem AVF), vagy az ezeréves alaplapon vannak megkopva a rögzítőcsavarok, ezért nem központos a főtengelyre, hanem pár tizeddel eltér valamerre. Ja, ha már főtengely: ha görbe, az is okozhat ilyet - ott is elég pár tized, hogy a megszakító nyitva vagy zárva maradjon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!