Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régi 1.3-as Swiftnél is lehet...

Régi 1.3-as Swiftnél is lehet ilyesmi probléma?

Figyelt kérdés
Halottam olyat, hogy ha a motort beindítják majd az akku sarukat leveszik, tönkre megy minden elektronikus berendezés a kocsin. Én 1x kipróbáltam ezt mikor rossz volt a generátora a Swiftnek és csak annyi történt, hogy leállt a motor. Előtte is volt próbálva, de akkor semmi se történt, a motor ment tovább. Lehet, hogy olyan kezdetlegesek az elektronikák, hogy annál a kocsinál nem tesz kárt benne?

2013. aug. 17. 21:27
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:

Szabicica, pihenjél kicsit, mielőtt megszólítasz!

Az egyes vagyok.

Mond neked valamit az, hogy irónia?

Nem... na látod. Akinek van humora, mindent tud, akinek nincs, mindenrte képes. te az utóbbiak közé tartozol.


Kérdezőnek:

Ha leveszed az akkusarut, általában a generátor diódahídja szokott meghalni a túl nagy feszültségimpulzusok miatt. Ez főleg a régebbi (nem suzuki, még régebbi), még rezgőnyelves, elektromechanikus feszültségszabályzós kocsiknál szokott előfordulni. Az akku mint terhelés és puffer kiiktatása az áramkörből akkora feszültségcsúcsokat eredményezhet hogy záró irányban átütheti a generátor diódáit (ez lehet akár egy-két száz volt is).

A suzuki, mivel a feszabályzó elektronikus, és a generátorba van építve, valószínűleg kellően gyors reagálású ahhoz, hogy már időben elvegye a gerjesztést, mielőtt egy iylen feszültség-csúcs létrejön. Egy elektromechanikus fesszabályzó erre képtelen.

Leállni pedig valószínűleg azért állt le, mert a motorelektronika egyenfeszültséget szeret kapni. Nem az egyenirányító után előálló "huplis" egyenirányított váltakozó feszültséget, hanem egyenfeszültséget. Ha bent van az akku, akkor a feszültség hullámossága pár tized volt. Ha nincs bent, akkor lehet hogy az átlagértéke 14 V, de hogy 5V és 20V között váltakozik az értéke az biztos.

Az összes érzékelő (lambdaszonda, vízhő, légtömegmérő, stb) meghajtásához stabil feszültség kell. Az injektorok (vagy injektor, ha központi) vezérléséhez is. Egyszerűen meghülyült a motorelektronika, ezért állt le a motor.

Valószínűleg egy karburátoros, megszakítós gyújtású motor nem állt volna le.

2013. aug. 18. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 A kérdező kommentje:

Nem értitek!


A generátorról egyértelműen tudtuk, hogy rossz volt, mert az ablak törlő nem működött illetve 50 km után mindig lemerült az akksi, de ha a világítást vagy klímát benyomtunk akkor hamarabb is. Nem akartam elhinni, ezért kipróbáltam, hogy ha menet közben leveszem az akku sarukat, leáll-e és leállt, egyértelműen bizonyítva, hogy a generátor nem működik. Működő generátornál a motor nem áll le annak ellenére sem, ha leveszik az akku sarukat.

2013. aug. 18. 22:35
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!