Miért folyik el a víz a Škoda Formanukból?
Ha nem folyik a víz sehol (nem feltétlenül kell, hogy tócsa legyen, szivároghat csak annyira, hogy a forró motoron elpárolog - úgyhogy érdemes erős fénynél átnézni a motorteret és víznyomokat keresni), akkor valószínűleg "megeszegeti" a vizet. Hengerfejtömítés cseréjekor ellenőrizni szokták a blokk és a hengerfej felületét, ha nem sík, akkor pedig lemunkálni, mert különben hiába cseréled a tömítést, nem biztos hogy jól fog tömíteni.
Ha egyébként is sok probléma van az autóval, tehát a motoron kívül még tönkre van a futómű és komolyan rozsdásodik, akkor lehet gazdaságosabb cserélni, mint nekiállni teljesen rendbehozni.
Hasonló lassú fogyásban szenvedtem én is a fordommal. A hűtőradiátor volt a szar. Csak akkor szivárgott, amikor a motor már üzemmeleg volt, és a hűtőfolyadék nyomás alá került. Akkor is éppen csak annyit, hogy el is párolgott rajta. Sosem jöttem volna rá, ha egyszer menet közben meg nem állok kicsit feljebb tekerni az alapjáratot, és közben véletlenül meg nem látom, hogy gőzölög a hűtő!
De lehet még sok ilyen kis aljas oka, szivároghat a vízpumpa mellett is, laza csőbilincseknél is... esetemből csak annyi a tanulság, hogy szivárgást csak üzemmeleg, járó motornál szabad keresni.
Simán lehet szivárgás, lehet hogy üzemmmeleg motornál épphogy bugyborékol. Az is beszédes hogy mennyi időnként mennyi vizet eszik, de ezt nem írtad. Óvatosan tapogasd végig a csöveket meleg motornál, ellenőrizd a bilincseket. Ha a hűtővíz rozsdás, még szerencséd is lehet, mert a rozsdalé ott marad a kifolyt helyen, és segít megtalálni hol szivárog.
A "hengerfejesség" egyébként nem csak a tömítés, hanem a hengerfej repedése miatt is lehetséges, ezt ellenőrizni kellett volna, mikor szét volt szedve. A hengerfejességnek egyébként több jele van: emulziós, habosodó olaj, kőkemény hűtőcsövek járó motornál, édeskés szagú és fehér kipufogó, kipufogógáz a kiegyenlítőtartályban. Emellett jelentős túlfogyasztás lép fel érős teljesítményvesztés mellett.
Nem mindig. A hengerfej víztere összeköttetésbe kerülhet az olajtérrel, az égéstérrel, vagy mindkettővel. Az előbbi jele az olajos víz és a vizes olaj, az utóbbi jele az erős túlmelegedés, csöpögő kipufogó, ha meg teljes a krah, akkor, de csak akkor minden együtt.
De egy hengerfej megrepedéséhez nem tudom, mi kell... elfolyt vízű, tűzforró motorra egy veder hideget önteni, vagy ilyesmi... a lassan és aljasan kialakuló hibák, ha hengerfej eredetűek, általában egy tömítéscserével, esetleg síkolással megúszhatók.
De van sok aljasság a vízkörben. Pl. ha az utastérfűtés folyik, és észre se veszed, mert a szőnyeg azonnal beissza a cseppeket...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!