Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi csináljak hogy a kocsim...

Mi csináljak hogy a kocsim hőfoka ne érje el a 95 fokot?

Figyelt kérdés
Egy opel f astrárol lenne szó egy c 1.4 Se bövebben és ha huzamos ideig 1-2 araszoló akkor felkúszik az említett hőfokra ,de 90 sztem minimum tartani mit lehetne csinálni mit kéne belevenni ? mit tanácsoltok ?

2013. aug. 17. 20:36
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
21%
95 fok az miért baj? 90 az ideális. A víz 100 fokon válik gőzzé...
2013. aug. 17. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:

100 fokon se, hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás alatt van. Újabb Astrákon bőven 100 fok felett is van a normál üzemi hőmérsékletű hűtőfolyadék.

95 fokkal még semmi baj nincsen ha nem megy efölé.

2013. aug. 17. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
84%

A víz légköri nyomáson tényleg 100 fokon forr, de az Astra hűtőrendszere zárt, túlnyomásos, így 100 °C fölött van benne a folyadék forráspontja. Tehát a 95 °C-os hőmérséklet még nem gond, a piros mező feljebb kezdődik.

Már ha egyáltalán tényleg 95 °C a folyadék hőmérséklete, mert az Astra műszere nem laboratóriumi pontosságú, inkább csak tájékoztató jellegű.

Ha nagyon zavar, hogy araszolás közben ilyen "rettenetesen" felmelegszik a hűtőfolyadék (ami amúgy nem jelent problémát, mert csodák nincsenek, menetszél nélkül hűteni nehéz), akkor ki kell takarítani a hűtőrendszert, mert a koszos víztér és hűtő nagyon lerontja a hőátadás hatásfokát. Utána meg lehet nézni, hogy a termosztát nyit-e (mondjuk ha nem nyitna, akkor nem csak 95 fokig melegedne a víz melegben, dugóban) és ha az is jó, akkor el kell fogadni, hogy a folyadékhűtésű motorok már csak ilyenek. Esetleg be kell kapcsolni a fűtést teljes fokozaton, hadd főjenek meg a benn ülők, attól majd lehűl a motor az üzemi hőfok alá, te meg majd szidod a rüsselsheimi mérnököket, hogy "kalap sz*r az Astra, mer' 50.000 km után csapágyas lett".

2013. aug. 17. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszokat :D a hűtőradiátort takarítását tervezem de akkor hogy aljak neki ? trisóval? vagy milyen szert ajánlasz ?
2013. aug. 17. 20:58
 5/17 anonim ***** válasza:
Leereszted a folyadékot a hűtőből, feltöltöd trisós vízzel (előtte visszatekered a leeresztőt, mert különben úgy jársz, mint az egyszeri ember, aki fél órán át kereste, hol folyik a víz a Ladából), bekapcsolod a fűtést(nem tudom, van-e fűtéscsap az Astrában, de ez a tuti, mert bekapcsolt fűtéssel biztosan van vízáramlás a radiátorban), mész vele annyit, hogy bemelegedjen és kinyisson a termosztát, utána leengeded a létyót (vigyázz, meleg!), aztán ugyanezt ismétled tiszta vízzel addig, amíg leeresztéskor hellyel-közzel tiszta lé jön ki belőle, nem barna, büdös szutyok. Lehet, hogy elsőre nem tisztul meg a hűtőrendszer, de még másodikra sem. Utána mehet a motorba a bekevert hűtőfolyadék.
2013. aug. 17. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:

Igy van...

Nekem egy teljesen másfajta tip. autóm van, de abban is az üzemi hömérséklet 90-95 C fok. 95 C fok felett kapcsol be a hűtő ventillátor....

Egyébkét tényeg 105-110C fok környékén forrik a víz túlnyomásos rendszerben....


Egyébként úgy tudom, hogy léteznek nyári és téli tetmosztátok. A nyáriak jobban nyitva vannak ezért nem melegszik a víz annyira fel....

2013. aug. 17. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

Az előző autóm egy igazi DDR-es techika volt, ugyan ilyen problémákkal szenvedtem én is mint te....

Volt ott már hűtő mosó, trisó, ecet, stb. de a kellő hatást nem sikerült elérnem... Sok sok szutok kijött a rendszerből, de egy kissebb dugónál már ott is túlmelegedett a motor... Aztán már a termosztát is kikerült a rendszerből, de nagyobb dugónál ott is túlmelegedés történt...

A hűtő mosás után azt tanácsolom, fújd át a csöveket, hogy a megfelelő átmérő meg legyen, de legyen keresztmeccet csökkenés sehol...

Figyelj nagyon a hűtő ventillátor reléjére, illetve a jeladójára, vagy cseréld ki, vizsgáld be, hogy jó -e.

Ha a hűtőventillátor időben bekapcsol, és elszívja a hűtő elől a forró levegőt, akkor nem fogy felforrni a víz az autóban...... Ez a legfontosabb....

2013. aug. 17. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

Egyébként ilyen döglesztő melegben ne is csodálkozz , hogy 95 C körül van a viz.... Az a lényeg, hogy a ventillátor amiről írtam az 100% jónak kell lennie, és be kell kapcsolnia, akkor gondod biztos nem lesz...

Egyébként a DDR-es techikára máer nem akartzam költeni, egy mechanikus kapcsoló is be volt kötve , azzal tudtam vezérelni a ventillátort.....

(Spur megoldás volt) Rossz techika volt eredetieg is, mert a hűtőben lévő hőgomba kb. évente tönkre ment és amkor működnie kellett volna , akkor már gözölgött az autó :(


Opeleknél nem tudom, hogy van megoldva , nekem egy suzukim van , teszi a dolgát a ventillátor... Nagyon sokat jár nekem is ilyen döglesztő melegben, 11 éves az autó, de még nem forrott fel a vizem.....


A ventillátorra figyelj, nézesd meg, ha kell, hogy ídőben bekapcsoljon, és akkor nem lesz gond....

2013. aug. 17. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

Az F Astra nem egy faros Skoda, aminek a vízköves hűtőrendszerét trisóval kellett kitakarítani.

Ha jót akarsz magadnak és az autódnak, hozzá ne nyúlj a hűtőrendszerhez, legfeljebb vízsugárral takarítsd ki a hűtő lamelláit az évek alatt begyűjtött bogaraktól, kosztól.

A 95°C pedig üzemi hőmérséklet, nem lesz tőle semmi baja. A zárt, nyomaás alatt dolgozó hűtőrendszerekben a víz valahol 110 °C körül forr fel.


Amúgy a termosztát 92°C-on kezd nyitni, az a motor sosem fog 90°C-on dolgozni, bármennyire szeretnéd.

2013. aug. 17. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:

"Az F Astra nem egy faros Skoda, aminek a vízköves hűtőrendszerét trisóval kellett kitakarítani"

Nem bizony, jóval kevésbé vízkövesedik, mint az elölhűtős Škodák (mondjuk azoknál talán csak a termoszifonos 900-as Wartburgoknak rettenetesebb a hűtésük), de sajnos az F Astrák sem mai gyerekek már, ha elmaradt a fagyálló cseréje, elég érdekes dolgok tudnak kialakulni a hűtőben.

2013. aug. 17. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!