Mi csináljak hogy a kocsim hőfoka ne érje el a 95 fokot?
100 fokon se, hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás alatt van. Újabb Astrákon bőven 100 fok felett is van a normál üzemi hőmérsékletű hűtőfolyadék.
95 fokkal még semmi baj nincsen ha nem megy efölé.
A víz légköri nyomáson tényleg 100 fokon forr, de az Astra hűtőrendszere zárt, túlnyomásos, így 100 °C fölött van benne a folyadék forráspontja. Tehát a 95 °C-os hőmérséklet még nem gond, a piros mező feljebb kezdődik.
Már ha egyáltalán tényleg 95 °C a folyadék hőmérséklete, mert az Astra műszere nem laboratóriumi pontosságú, inkább csak tájékoztató jellegű.
Ha nagyon zavar, hogy araszolás közben ilyen "rettenetesen" felmelegszik a hűtőfolyadék (ami amúgy nem jelent problémát, mert csodák nincsenek, menetszél nélkül hűteni nehéz), akkor ki kell takarítani a hűtőrendszert, mert a koszos víztér és hűtő nagyon lerontja a hőátadás hatásfokát. Utána meg lehet nézni, hogy a termosztát nyit-e (mondjuk ha nem nyitna, akkor nem csak 95 fokig melegedne a víz melegben, dugóban) és ha az is jó, akkor el kell fogadni, hogy a folyadékhűtésű motorok már csak ilyenek. Esetleg be kell kapcsolni a fűtést teljes fokozaton, hadd főjenek meg a benn ülők, attól majd lehűl a motor az üzemi hőfok alá, te meg majd szidod a rüsselsheimi mérnököket, hogy "kalap sz*r az Astra, mer' 50.000 km után csapágyas lett".
Igy van...
Nekem egy teljesen másfajta tip. autóm van, de abban is az üzemi hömérséklet 90-95 C fok. 95 C fok felett kapcsol be a hűtő ventillátor....
Egyébkét tényeg 105-110C fok környékén forrik a víz túlnyomásos rendszerben....
Egyébként úgy tudom, hogy léteznek nyári és téli tetmosztátok. A nyáriak jobban nyitva vannak ezért nem melegszik a víz annyira fel....
Az előző autóm egy igazi DDR-es techika volt, ugyan ilyen problémákkal szenvedtem én is mint te....
Volt ott már hűtő mosó, trisó, ecet, stb. de a kellő hatást nem sikerült elérnem... Sok sok szutok kijött a rendszerből, de egy kissebb dugónál már ott is túlmelegedett a motor... Aztán már a termosztát is kikerült a rendszerből, de nagyobb dugónál ott is túlmelegedés történt...
A hűtő mosás után azt tanácsolom, fújd át a csöveket, hogy a megfelelő átmérő meg legyen, de legyen keresztmeccet csökkenés sehol...
Figyelj nagyon a hűtő ventillátor reléjére, illetve a jeladójára, vagy cseréld ki, vizsgáld be, hogy jó -e.
Ha a hűtőventillátor időben bekapcsol, és elszívja a hűtő elől a forró levegőt, akkor nem fogy felforrni a víz az autóban...... Ez a legfontosabb....
Egyébként ilyen döglesztő melegben ne is csodálkozz , hogy 95 C körül van a viz.... Az a lényeg, hogy a ventillátor amiről írtam az 100% jónak kell lennie, és be kell kapcsolnia, akkor gondod biztos nem lesz...
Egyébként a DDR-es techikára máer nem akartzam költeni, egy mechanikus kapcsoló is be volt kötve , azzal tudtam vezérelni a ventillátort.....
(Spur megoldás volt) Rossz techika volt eredetieg is, mert a hűtőben lévő hőgomba kb. évente tönkre ment és amkor működnie kellett volna , akkor már gözölgött az autó :(
Opeleknél nem tudom, hogy van megoldva , nekem egy suzukim van , teszi a dolgát a ventillátor... Nagyon sokat jár nekem is ilyen döglesztő melegben, 11 éves az autó, de még nem forrott fel a vizem.....
A ventillátorra figyelj, nézesd meg, ha kell, hogy ídőben bekapcsoljon, és akkor nem lesz gond....
Az F Astra nem egy faros Skoda, aminek a vízköves hűtőrendszerét trisóval kellett kitakarítani.
Ha jót akarsz magadnak és az autódnak, hozzá ne nyúlj a hűtőrendszerhez, legfeljebb vízsugárral takarítsd ki a hűtő lamelláit az évek alatt begyűjtött bogaraktól, kosztól.
A 95°C pedig üzemi hőmérséklet, nem lesz tőle semmi baja. A zárt, nyomaás alatt dolgozó hűtőrendszerekben a víz valahol 110 °C körül forr fel.
Amúgy a termosztát 92°C-on kezd nyitni, az a motor sosem fog 90°C-on dolgozni, bármennyire szeretnéd.
"Az F Astra nem egy faros Skoda, aminek a vízköves hűtőrendszerét trisóval kellett kitakarítani"
Nem bizony, jóval kevésbé vízkövesedik, mint az elölhűtős Škodák (mondjuk azoknál talán csak a termoszifonos 900-as Wartburgoknak rettenetesebb a hűtésük), de sajnos az F Astrák sem mai gyerekek már, ha elmaradt a fagyálló cseréje, elég érdekes dolgok tudnak kialakulni a hűtőben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!