Turbósítani drága. Legolcsóbban úgy jönnél ki ha motort cserélnél ha lehetséges, vagy komplett autócsere.
2013. aug. 15. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
Nekem is ilyen van, kombi.
Ismerősnek G Astra van, ugyanilyen motorral, csak van rajta turbó. Hát nem sok különbség van a kettő között, mondhatni semmi.
De legalább a turbós könnyebben gátrepeszti a hengerfejet.
Ezek nem versenyezni valók, hanem spórolni.
De ha több erőt szeretnél kihozni belőle, a motor kárára, tegyél rá több előtöltést.
2013. aug. 15. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 Dörmögő válasza:
Azt azért nem mondanám hogy nem sok különbség van a két motor között. Először is szerintem más a hengerfej, plusz rá kell szerkeszteni a turbót, jó esetben egy intercoolert, meg kell oldani a turbó kenését, és szerintem az adagolója is más. Tuti nem lenne olcsó dolog. Bontottan egy turbó 40-nél kezdődik, egy intercooler 25-30 ezer, a csövek sem olcsók hozzá. Az én 1.7 TD-mben van egy cső ami az intercoolerből jön ki, és típushiba hogy idővel a rezonanciától kidörgölődzik, így bontóban se nagyon lehet találni. Egy 30 centis gumicső újonnan 18000 forint, és ez csak egy kicsike gumicső.
2013. aug. 15. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Nem versenyezni akarok vele, csak azon gondolkodom, hogyan lehetne talán kicsit erősebbé tenni, mert most gyengének érzem. Az emelkedőket nem igazán bírja, mégcsak a sebességet sem tudja tartani. És a gázpedált hiába nyomnám jobban, nem erősödik tőle, csak elkezd füstölni. Lehet, hogy azért ilyen lomha, mert már öreg...
2013. aug. 15. 11:41
5/7 Dörmögő válasza:
1.7-es szívó dieseltől ne várj sokat. Nem az a baja hogy öreg, ezek már gyárilag se voltak erőgépek. A turbós változat sem gyorsulásra való, de azzal már valamivel dinamikusabban lehet közlekedni. Egyébként ha nagyon érdekel a téma akkor beszélj egy szerelővel, az még ingyen van. Én csak gyanítom hogy nem olcsó dolog összehozni rá egy turbós megoldást.
2013. aug. 15. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
Nekem ugyan ilyen 1.7-esem van gyárilag turbóval, interkúlerrel, és közös nyomócsővel. 12 másodperc alatt van százon, ami annyira szerintem nem rossz.
A legolcsóbb és legegyszerűbb ha eladod és veszel egy erősebbet. Utólagos turbósításnak semmi értelme. A fél motort cserélni kéne hozzá és valahol valakivel egyedi alkatrészeket legyártatni. Ez sokkal többe kerülne, mint amennyit ér az autó.
A motorcsere sem jó megoldás, mert már csak azonos motorkódúra cserélheted. Tehát teljesen ugyan olyan motort rakhatsz bele, ha közúti forgalomban szeretnéd használni.
2013. aug. 15. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 anonim válasza:
dörmögő: szerinted más a hengerfej, gyakorlatban pedig egy és ugyanaz.
Van az isuzu 1.7-es turbódízel is, az jóval erősebb, mint a német turbós. Nem összekeverendő.
A német turbós kemény 10 lóerővel több, mint a szívó.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!