Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kocsi ültetésével tényleg...

A kocsi ültetésével tényleg elérhető fogyasztás csökkenés?

Figyelt kérdés

Egyik szomszéddal beszélgettünk a témáról, és szerinte az ültetett kocsinak kisebb a légellenállása, mivel közelebb van a földhöz.

Szerintetek ez igaz lehet?



2013. aug. 15. 18:12
 1/9 anonim ***** válasza:
Bizonyos mértékben igen, de itt ne több deci, pláne liter fogyasztás csökkenésre gondolj.
2013. aug. 15. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Csökkenhet, csak éppen ne hagyd ki a számításból, hogy a kátyúknál más ellenállását is tesztelheted, az meg kicsit drágább lesz, mint a benzin...
2013. aug. 15. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 Dörmögő ***** válasza:
32%

"kocsinak kisebb a légellenállása, mivel közelebb van a földhöz"

Ezt valaki magyarázza el mert szerintem úgy hülyeség ahogy van. Attól nem lesz kisebb a légellenállás mert lentebb van a kocsi. Maximum a súlypontja kerül lentebb, amitől stabilabb a kocsi.

2013. aug. 15. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Szerintem (és a szomszéd szerint) azért, mert így kisebb a jármű homlokfelülete, és kisebb a jármű alatt a hely, ezáltal kevesebb levegő jut be alá, és kevesebb turbulencia alakul ki.
2013. aug. 15. 18:56
 5/9 anonim ***** válasza:
Esetleg az f1 kocsiknál. Egy sima kocsinál sok eltérés nem lenne, esetleg 1000km/dl.
2013. aug. 15. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Dörmögő ***** válasza:
43%
A jármű homlokfelülete ettől értelemszerűen nem változik semmit. Valóban kevesebb levegő jut be a kocsi alá, de ezzel párhuzamosan kisebb is a kocsi alatt lévő hely. Még azt is el tudom képzelni hogy a szűkebb helyen jobban kavarog a levegő, és ezáltal nagyobb ellenállást fejt ki a kocsi alja. Az utcai autók nagy részénél nincs olyan diffuzor mint a versenyautóknál, ahol minél jobban közelítenek a has magassággal az úthoz annál jobban felgyorsítja a levegőt, és ezáltal nagyobb szívóhatást generál a kocsi és az aszfalt közt. De még a versenyautóknál is a leszorítóerőről szól a dolog, ezáltal a kanyarban gyorsabbak, az egyenesben viszont sebességet vesztenek a nagyobb ellenállás miatt.
2013. aug. 15. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Nem tudom, de hogy ha van is csökkenés, az elhanyagolhatóan piciny, abban teljesen biztos vagyok...

A tükör és a tetőcsomagtartó már sokkal inkább érezhetően ront, bár attól még nem nézek jó szemmel arra, aki behajtott tükrökkel közlekedik, hogy ideális körülmények között, gyökkettővel vezetve 3 liter alatt egyen az autó (van ilyen ember). A tetőcsomagtartó leszerelése és a vezetési stílus ésszel történő módosítása nem árt másoknak, azt lehet alkalmazni.

2013. aug. 15. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Csak a F1-et tudom felhozni, mert ott ki van élezve minden, és fokozottan igazak azok a jelenségek, amik utcai autónál. Általában a mérnökök(f1) szeretik minél közelebb rakni a kocsit az aszfalthoz, hogy nagyobb legyen a kocsi alatt áthaladó levegő szívó hatása, ezáltal nő az aerodinamikai tapadás. Szerintem ez inkább növeli a fogyasztást, mint csökkenti...
2013. aug. 15. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
54%
Egyáltalán nem elhanyagolható. Hidrós Citroennel lehet tesztelni, mekkora lesz a fogyasztás teljesen felemelt meg teljesen leültetett állapotban - van különbség. Egy 130-as autópályatempónál ez már akár literekben is mérhető.
2013. aug. 15. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!