1.4 es benzines 103 le autómat szeretném tuningolni. Mit érdemes átalakítani, kicserélni?
Turbót nem szeretnék bele,mert annyit nem tudok rákölteni,
Chipet gondoltam,vagy kipufogórendszert,stb.
Vagy valaki tudna tanácsot adni,hogy 150le legalább kijöjjön?
Chipből és kipuból (~100 000 Ft) kapnál 10-15 lóerőt.
Cserélj benne motort... Ha típusazonos (ha a tied Civic, akkor egy nagyobb Civic motort kiveszed-beteszed módszerrel) simán kicseréled. Utána forgalmi. De én inkább ezt csinalnálnám, mintsem százezreket áldoznék egy ezernégyesre.
Sportlégszűrő! Nem annyira drága és a Green márka a legjobb, a kúpos kialakítás miatt légszűrőhöz mérten rekord akár 8-10 % plusz lóerő is elérhető vele!
A chiptuning helyett inkább a hozzá hasonló tuningboxot ajánlom: sokkal olcsóbb, és a motor méretétől és teljesítményétől függetlenül 33% teljesítménynövekedés garantált! Brutális!
És végül a gyertya: A Halo márkájú sportgyertyák minden fordulaton 4-8 % plusz lóerőt eredményeznek, viszont gyújtásuk hatékonysága miatt mégis 2-6 % fogyasztáscsökkenést produkálnak 100 km-enként!
A motorcsere jó ötlet,de akkor egy gyári 1.6 motor lesz benne.
Olyat szeretnék, aminek a hangján lehet hallani hogy morog,harap is. Ezt pedig csak tuningal tudom megoldani
"Olyat szeretnék, aminek a hangján lehet hallani hogy morog,harap is."
Igen, csak egy 1.4-es, meg 1.6-os motor nem harap. És hát az elég ciki, hogy üvölt a gép, de nem megy. Sokan ezért utálják a "tuning" Swifteket.
"Sportlégszűrő! Nem annyira drága és a Green márka a legjobb, a kúpos kialakítás miatt légszűrőhöz mérten rekord akár 8-10 % plusz lóerő is elérhető vele!
A chiptuning helyett inkább a hozzá hasonló tuningboxot ajánlom: sokkal olcsóbb, és a motor méretétől és teljesítményétől függetlenül 33% teljesítménynövekedés garantált! Brutális!
És végül a gyertya: A Halo márkájú sportgyertyák minden fordulaton 4-8 % plusz lóerőt eredményeznek, viszont gyújtásuk hatékonysága miatt mégis 2-6 % fogyasztáscsökkenést produkálnak 100 km-enként!"
Remélem a #3-as hozzászóló viccelt. Ha nem, akkor ő egy jó példa arra, hogy lehet valakit istenesen átku'rni a marketing bullsh|ttel.
Számolj már jóember, ha ezeket összeadod az közel 60% teljesítménynövelés. Nem is értem a Jaguar mit szerencsétlenkedik az -R modelleknél a kompresszorral hogy a szívó V8 300 lóerejéből 400-at csináljon, amikor ezzel simán 450-480 lovas lenne a szívó is. Nem is értem? Mi lenne ha írnál nekik is? :D
Komolyra fordítva a szót, előttem írták : motorcsere. Ez a legtutibb. Azt is írták, hogy a chippel és a komplett kipufogó rendszerrel is max 15%-ot tudsz dobni a teljesítményen. Egy 50% teljesítménynövelés a szívóknál nagyjából a horror árkategória. Sajnos a több powerhez több üzemanyag kell, ahhoz meg több levegő, az meg magától nem fog bemenni a motorba. Ha tudsz valahogy növelni a sűrítési arányon ( vagy kompresszión? ) pl fúrással, hengerfejből maratással, akkor tud valamivel több levegőt szívni majd, amihez már lehet több üzemanyagot adni. Ehhez kell majd nagyobb polírozott szívósor, nagyobb szelepek, moddolt vezérműtengely, nagyobb injektorok és erősebb AC pumpa. Így már közel lehet kerülni a 150 lóhoz, akár fölé is lehet menni, de akkor már kovácsolt vas dugattyúk is kellenek ( valszeg a gyári nem bírná a +50%-ot ), más hajtókarok. Én megkockáztatnám, hogy ide már nem ártana egy nagyobb vízhűtő és egy olajhűtő - bár ezek lesznek a legolcsóbbak.
Ezek így együtt simán kerülnek majdnem annyiba, mint egy turbósítás. Azért a +50% teljesítménynövelés, már elég brutál, és sajnos nem is olcsó. Szerintem, ha a mostani 103-lóhoz képest akarsz 50%-ot mindenképp olcsóbban jössz ki egy motorcserével.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!