Dízel vagy benzin? és miért?
Nekem mindkettő van.
Dízellel közlekedem, a benzines az élvezet miatt van (na meg mert oldtimer).
Közlekedni sokkal jobb a dízel, kényelmes, alul is dinamikus, nem nagyon kell váltogatni, és évi 40-50ezer km-re ugye jobban megéri elvileg :) 200ezer km alatt viszont piszok sokat is kellett rákölteni, turbo, 6 porlasztó, automata váltó (bár állítólag ez ebben a szériában kicsit gyengére sikerült), meg egy rakás elektronika (utóbbiak a benzinesben is ugyanúgy tönkremennek, így ez most nem számít). Ez a három tétel olyan 6-700e Ft. A hangja dízelhez képest kultúrált, a fogyasztás meg kárpótol a szervízelésért.
Megbízhatóság tekintetében szerintem egy nagy köbcentis szívó benzinesnek nincs párja. Egyszerű, mint a faék, igénytelen, ha ésszel van használva, néhány jeladótól meg tömítéstől eltekintve sok minden nem megy tönkre rajta. Cserébe megeszi benzinből a különbözetet :)
Én személy szerint benzin párti vagyok, de nagyon megszerettem a dízelt is (bár ez gondolom az autótól is függ). Ki kell számolni, hogy az éves futásteljesítmény mellett melyik éri meg jobban. Vagy érzelmi alapon dönteni, és viselni a következményeket :)
Néha viszont jó átülni a benzinesbe, forgatni a motort, élvezkedni kicsit.
22-es
Én vagyok az Audis, mondom, nekem is van benzinesem, és olyan hibákat tud produkálni, hogy egy dizel igen megbizható mellette.
És automataváltó lehet benzinesben is, meg kuplung is meg minden hasonló dolgok.
Te költöttél 600-700 ezret a dizelre (ebből szerintem levonhatjuk az automataváltót meg az elektronikát, ha reális különbséget akarunk látni). És azt kiszámoltad, hogy 200 ezer km alatt mennyit spóroltál a dizellel, mintha a benzinessel jártál volna?
És igy van, a benzinesnek nagyon szép hangja tud lenni, meg jól húz padlógázon, én is van hogy beülök a benzinesbe, és tiltásig pörgetem, élvezem az autót. De nem mindig van ilyen kedvem, meg minden nap nem is lehet igy vezetni.
Mindenki nagyon dicséri itt a benzinest, hogy jobb, mint adizel, de a nagy motoros benzines autók legalább 80 százalékát úgy használják, mint a dizelt, és ennek következtében az autó elvesziti teljesitményének elég jelentős részét.
22 ismét (azóta 21 lettem).
Az elektronika nincs benne, és a munkadíj sem. Írtam is, hogy a 3 tétel :) A benzinesbe a ZF szállította az automatát, az nem megy tönkre (illetve az is, de kb a dupláját kibírja).
Nem, nem számoltam ki, mennyit spóroltam. Ehhez minden hónapban be kéne szoroznom az akkori üzemanyagárral a futást, valamint kéne egy hasonló teljesítményű benzines, amit ugyanolyan körülmények között én használok, hogy legyen mihez hasonlítani.
(Egyébként olyan 500-ra saccolom, a szervízen felül, a dízel javára. Viszont amikor tönkre ment, kellett tréler és csereautó is. Ha nem volt autó, nem tudtam dolgozni, kevesebbet kerestem. Szóval az az 500 mégse 500, teljesen megfoghatatlan.)
Azért egy benzin se 5ezer felett húz 1.6os 8szelepes autónk van 3ezertől már érzed, hogy elkezd húzni a motor 10éves az autó azóta csak olajcsere meg az egyéb amúgy is cserélendő dolgokat kellett cserélni klímával megpakolva 8liter max, úgy hogy autópályán huzatva volt az előzések miatt.Lehet a dízel kevesebbet fogyaszt de ezért is emelik a gázolaj árát jobban mint a benzinét és akkor ha ilyen iramban emelkedik mindjárt nem lesz az, hogy spórolok az üzemanyagon,na meg ha cserélni kell a 2tős tömegű lendkereket, esetleg turbó bizony pár százezerbe bennevan míg ezt egy szívóbenzinnél nem kell cserélni mert nincs.
De kinek a pap kinek a papné ki emellett dönt, ki amellett , tény ha sokat autópályázol mert olyan a munkád dízel főleg ha van benne 6 sebességes váltó keveset fogyaszt autópályán de nem hinném, hogy 1évből valaki 3/4évét az autópályán tölti.
Sorry ha kicsit értelmetlen lett.
A dízelmotor hosszabb élettartamú, városban is viszonylag keveset eszik, nyomatékos, erős. Cserébe viszont minden alkatrész drágább hozzá, szerelhetetlenebb, egy viszonylag kis hiba esetén is esélyes hogy az egész fizetésed elviszi a javítás (persze ez erősen márkafüggő is).
A benzinmotor többet eszik, de kevésbe nyomatékos, többet is eszik. Cserébe viszont jóval egyszerűbb, olcsóbban és könnyebben szervizelhető autó. Bár benzines autónál is vannak hajmeresztő alkatrész árak...
Én nekem semmi pénzért nem kéne dízelmotoros személyautó. A szervizelhetőség nálam fontos szempont, mert akármelyik autógyártó akárhogy henceg a megbízhatóságával, minden autóban elromolhat valami, és el is fog.
2L el kevesebbet fogyaszt a dizel, cserébe 2 misivel drágább, meg ha porlasztót kell cserélni, beköhögik a fél miliótól induló számlát, mert dizelbe minden alkatrész drágább...
dizel addig jó míg hibátlan... amint szerelni kell vége a haszonnak.
biztos az a 2 L fogyi a legfontosabb?
mindenki 10.000 km eket megy havonta?
10km van/volt a munkahelyem. napi 10 km el- az életben nem térül meg a dizel.
de ha saját kocsival futárkodnék, akkor persze dizel, addig semmi kép.
Szerencsés vagy hogy 10 km-re van a munkahelyed.
Én pécsi vagyok, de csak Budapesten kaptam munkát. Így ha nem is minden nap, de hétvégente hazamegyek. Tehát még csak nem is céges autó, nem kimondottan munkaügyben járok vele ennyit és saját zsebből tankolom. Így ha hét közben be se indítom meg van az 500km/hét. Egy évben 26.000 km összejön csak ebből, de inkább 30.000. Most van 190.000 km az autómban. Eddig olajcserén, szűrőkön és egy tömítés cseréjén kívül semmit nem kellett a motorral csinálni.
Ha csak 400 Ft-os gázolajárral számolok, eddig több mint 1,5 milliót spóroltam.
Azt pedig nem lehet forintosítani, hogy előzéskor nincs halálfélelmem, mert nem csak lendületből tudok előzni, hanem erőből is. Ha odalépek neki, megindul akármilyen tötyörgésből visszaváltás nélkül.
"...ezért is emelik a gázolaj árát jobban mint a benzinét..."
Na kérem szépen, ezt hívják úgy hogy csúsztatás. Aki ezt írta, elmehetne egy bulvárlaphoz újságírónak, netán politikusnak. Lehet beletrafáltam és pont az is az illető.
Hol van az a hatalmas drasztikus "jobban emelés" ezen az ábrán? [link]
Mert én azt látom hogy fej-fej mellett párhuzamos a tendencia. Gondolom nem árulok el nagy titkot azzal, hogy mindkét terméknek az alapanyaga ugyan az. Mind a kettőt kőolajból állítják elő. Nagyjából ugyan olyan technológiával, ugyan annyi ráfordított energiával és munkával. Ezért a jövőben sem lesz olyan, hogy az egyiknek jelentősen nő az ára, a másiké meg nem változik vagy még csökken is. A benzin és a gázolaj ára nem független egymástól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!