Dízel vagy benzin? és miért?
Audi A4-em van, 1.9-es TDI.
Nem azért vettem, hogy felizguljak a hangjára, meg a gyorsulására, van jó feleségem.
Beletettem 100.000 km-t, semmit sem költöttem az autóra, csak olajcsere, meg minden szűrőcsere rendszeresen.
Vehettem volna 2.0-ás benzinmotorral, ugyanannyi lóerővel, de az minimum 3 literrel eszik többet, legalább 1.000.000 forintot spóroltam meg ezzel.
És hagyjuk már, hogy a benzinmotornak soha nem lesz semmi baja. Másik dolog, hogy nekem a dizel karaktere sokkal jobban bejön, nem kell 5 ezres fordulaton tartani, hogy úgy húzzon, mint a dizelem 3 ezres fordulaton. Arról nem beszélve, hogy mennyit eszik a benzines 5 ezernél, és mennyit a dizel 3 ezernél. Nem tehetem meg, hogy millió forintokat elpazaroljak.
És ha mégis be*arik a dizelmotor, párszázezer forintért kicserélem az egész motort, és a kettős tömegű lendkereket is, ezzel letudtam a dizel minden problémáját, és még igy is jóval pluszba vagyok, ráadásul SOKKAL jobban húz, mint egy benzines, hiába beszéltek akármit.
És ne gyertek nekem a turbó-benzinnel, mert az sem húz annyira, és azzal több a probléma, mint egy dizellel, ellenben annyit eszik, hogy ember legyen, aki birja tankolni.
"ráadásul SOKKAL jobban húz, mint egy benzines"
Esetleg alacsony fordulaton. De ha hagyjuk a turbóbenzint, akkor te miért a turbódízellel hasonlítod össze a szívó benzinest? Ez kicsit átlátszó, nem?
,,De ha hagyjuk a turbóbenzint, akkor te miért a turbódízellel hasonlítod össze a szívó benzinest?''
Ezzel azt akartam mondani, hogy legyen szivó, vagy turbós, egyik sem jobb a dizelnél.
,,Esetleg alacsony fordulaton.''
Igen, és nekem éppen erre van szükségem, leirtam, hogy nem szeretem a motort 4-5 ezres fordulaton pörgetni, és a fogyasztását sem szeretem ennél a fordulatnál. Ezért szeretem a dizelt, mert pörgetni sem kell, mégis jól húz, közben alig fogyaszt.
Na mutass nekem egy ilyen benzinmotort, amelyik ezt megteszi nekem, persze ebben az árkategóriában.
Mutatok én neked többet is. :)
Na jó, azért ez kicsit túlzás. Alacsony fordulaton nem húz annyira a benzines. Viszont ha felpördül, akkor elbújhat a kétezres dízeled. :D Semmivel sem jobb a dízel, csak egyszerűen kevesebbet fogyaszt.
16-os és 17-es
Tudom, hogy nem lesz az A4-nek sem olyan hangja, sem olyan harapós karaktere, mint egy benzinesnek, de nem is ezért tartom. Amúgy 131 lovas az autó.
És ezért tartok mellette egy E34-es 525i BMW-t, mert van hangja is, meg ereje is, de csak 4 ezres fordulattól, mikor 15 litert eszik. És ezért nem inditom be, csak egy hónapban egyszer.
Nekem elég, hogy a dizel hátbavág 2000-2500-as fordulaton, és tudok vele előzni is simán, közben eszik 6 litert. Nekem ennyi kell, mert sokat kocsikázok.
,,Esetleg alacsony fordulaton.''
És az mért baj? A dízel legalább olyan dinamizmussal (ha nem jobban) mozog 1000-3000-es fordulatszám-tartományban, mint egy benzines 4000-6000 között.
Nem értem, ez mért lenne hátrány. Inkább előny, mert hosszabb úton sem kell hozzá füldugó és a kutat sem kell olyan sűrűn látogatni?
"Előnye valóban az alacsony fogyasztás (ami már-már mindegy, ha így növekszik a gázolaj ára)"
Mért a benzin ára ezzel szemben csökkenni fog? Ezt mire alapozod?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!