Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel vagy benzin? és miért?

Dízel vagy benzin? és miért?

Figyelt kérdés
2013. aug. 7. 16:51
1 2 3 4
 11/37 anonim ***** válasza:
Hiába istenítik ennyire a dízelt. Megnézném én azt, hogy a hűdekirály dízel meddig jobb egy benzinesnél. Előnye valóban az alacsony fogyasztás (ami már-már mindegy, ha így növekszik a gázolaj ára), és a jó gyorsulás alacsony fordulaton. Viszont éppen ez teszi marhára unalmassá. Több adrenalint termel, ha visszaváltasz egyet, vagy kettőt és lepadlózod. És a motor is szépen tudomásul veszi ezt. De egy városi "halandó" ezt sose fogja megérteni. Egyébként egy benzinesnek a hangja is sokkal erőteljesebb, mint egy dízelnek. Valahogy nem izgulok föl egy traktor hangjára, még akkor sem, ha sportkipufogó van rajta.
2013. aug. 7. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/37 anonim ***** válasza:
100%

Audi A4-em van, 1.9-es TDI.

Nem azért vettem, hogy felizguljak a hangjára, meg a gyorsulására, van jó feleségem.

Beletettem 100.000 km-t, semmit sem költöttem az autóra, csak olajcsere, meg minden szűrőcsere rendszeresen.

Vehettem volna 2.0-ás benzinmotorral, ugyanannyi lóerővel, de az minimum 3 literrel eszik többet, legalább 1.000.000 forintot spóroltam meg ezzel.

És hagyjuk már, hogy a benzinmotornak soha nem lesz semmi baja. Másik dolog, hogy nekem a dizel karaktere sokkal jobban bejön, nem kell 5 ezres fordulaton tartani, hogy úgy húzzon, mint a dizelem 3 ezres fordulaton. Arról nem beszélve, hogy mennyit eszik a benzines 5 ezernél, és mennyit a dizel 3 ezernél. Nem tehetem meg, hogy millió forintokat elpazaroljak.

És ha mégis be*arik a dizelmotor, párszázezer forintért kicserélem az egész motort, és a kettős tömegű lendkereket is, ezzel letudtam a dizel minden problémáját, és még igy is jóval pluszba vagyok, ráadásul SOKKAL jobban húz, mint egy benzines, hiába beszéltek akármit.

És ne gyertek nekem a turbó-benzinnel, mert az sem húz annyira, és azzal több a probléma, mint egy dizellel, ellenben annyit eszik, hogy ember legyen, aki birja tankolni.

2013. aug. 8. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/37 anonim ***** válasza:

"ráadásul SOKKAL jobban húz, mint egy benzines"

Esetleg alacsony fordulaton. De ha hagyjuk a turbóbenzint, akkor te miért a turbódízellel hasonlítod össze a szívó benzinest? Ez kicsit átlátszó, nem?

2013. aug. 8. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/37 anonim ***** válasza:

,,De ha hagyjuk a turbóbenzint, akkor te miért a turbódízellel hasonlítod össze a szívó benzinest?''


Ezzel azt akartam mondani, hogy legyen szivó, vagy turbós, egyik sem jobb a dizelnél.


,,Esetleg alacsony fordulaton.''


Igen, és nekem éppen erre van szükségem, leirtam, hogy nem szeretem a motort 4-5 ezres fordulaton pörgetni, és a fogyasztását sem szeretem ennél a fordulatnál. Ezért szeretem a dizelt, mert pörgetni sem kell, mégis jól húz, közben alig fogyaszt.

Na mutass nekem egy ilyen benzinmotort, amelyik ezt megteszi nekem, persze ebben az árkategóriában.

2013. aug. 8. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/37 Misibácsi válasza:
Akkor lesz dízelem, ha majd a repülőgépek is dízellel fognak menni! :Misibácsi
2013. aug. 8. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/37 anonim ***** válasza:

Mutatok én neked többet is. :)

Na jó, azért ez kicsit túlzás. Alacsony fordulaton nem húz annyira a benzines. Viszont ha felpördül, akkor elbújhat a kétezres dízeled. :D Semmivel sem jobb a dízel, csak egyszerűen kevesebbet fogyaszt.

2013. aug. 8. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/37 anonim ***** válasza:
Amúgy miért érzem azt, hogy csak magadat akarod nyugtatni, hogy jól választottál? Azért erőlteted ezt ennyire? Takarékos a dízel, jók is. De hiába lököd a magadét, a dízel sose lesz olyan jó, mint egy benzines. És még a benzines turbót se kapott. Ha megérted, ha nem. Hasonlítsd csak össze az 1.9-es TDI-det (110 LE, ha nem tévedek) egy nálánál kisebb, mondjuk 1.6-os szívó benzinessel. Mondjuk egy szedán Suzuki Swifttel. Odaverné az Audid, de éppencsak. Ezt hívják teljesítmények. Direkt írtam ezt a példát, hogy lásd, az 1.6-os szívóbenzin a vetélytársa egy kétezres TURBÓdízelnek. Elvégre nem 100 LE-t lehet kihozni egy ezerhatosból... ;)
2013. aug. 8. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/37 anonim ***** válasza:

16-os és 17-es

Tudom, hogy nem lesz az A4-nek sem olyan hangja, sem olyan harapós karaktere, mint egy benzinesnek, de nem is ezért tartom. Amúgy 131 lovas az autó.

És ezért tartok mellette egy E34-es 525i BMW-t, mert van hangja is, meg ereje is, de csak 4 ezres fordulattól, mikor 15 litert eszik. És ezért nem inditom be, csak egy hónapban egyszer.

Nekem elég, hogy a dizel hátbavág 2000-2500-as fordulaton, és tudok vele előzni is simán, közben eszik 6 litert. Nekem ennyi kell, mert sokat kocsikázok.

2013. aug. 8. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/37 anonim ***** válasza:
Nem tudom, hogy honnan veszi a sok laikus, hogy a benzinest 5000-ig kell pörgetni hogy gyorsuljon. Lehet, hogy ezeknek az embereknek a 120-as skoda, vagy kispolszki volt az utolsó benzines gépe:)
2013. aug. 8. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/37 anonim ***** válasza:

,,Esetleg alacsony fordulaton.''


És az mért baj? A dízel legalább olyan dinamizmussal (ha nem jobban) mozog 1000-3000-es fordulatszám-tartományban, mint egy benzines 4000-6000 között.

Nem értem, ez mért lenne hátrány. Inkább előny, mert hosszabb úton sem kell hozzá füldugó és a kutat sem kell olyan sűrűn látogatni?


"Előnye valóban az alacsony fogyasztás (ami már-már mindegy, ha így növekszik a gázolaj ára)"

Mért a benzin ára ezzel szemben csökkenni fog? Ezt mire alapozod?

2013. aug. 9. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!