Mai kor követelményeinek megfelel ég egy közel 30 éves 1200-as Zsiguli?
Nekem nincsenek nagy igényeim. Szervó, klíma, elektromos sz@rok nem kellenek csak menjen.
Mondjuk csak gázos jöhetne szóba :D
Szerintetek?
Érdekes az a 4,5 milliós Volga. Jó, hogy az eladó ennyire hangsúlyozza, hogy egyedi meg minden... de mi van, ha egy alkatrész kell hozzá? Hol, kivel gyártatod le és mennyi pénzért? Nem úgy van, hogy bemész a sarki autósboltba és veszel hozzá.
Na meg ennyi pénzért úgy hogy nincsenek papírjai és teljesen szét kell szedni és újraépíteni hogy autó legyen belőle... Csak gazdag, sok szabadidővel rendelkező fanatikusoknak ajánlható játszós autónak.
Nem felel meg:
-A menetdinamikájával feltartja a forgalmat (nem gyorsul, alacsony az utazósebessége)
-Azok a fényszórók még újszerű állapotukban sem felelnek meg a biztonságos éjszakai közlekedés igényeinek
-A téli párátlanítás sem működik megfelelőképpen, balesetveszélyes
És akkor csak azzal foglalkoztam, hogy mi az, amivel a forgalom igényeinek nem felel meg, az egyéb "határeset" dolgokat nem mondtam (fogyasztás, törés, alvázvédelem, megbízhatóság, felhasznált anyagok, technológiák, stb)
Nem akarom én én "védeni de, ha :
-Azok a fényszórók még újszerű állapotukban sem felelnek meg a biztonságos éjszakai közlekedés igényeinek
-A téli párátlanítás sem működik megfelelőképpen, balesetveszélyes
Akkor már újkorában sem engedték volna, hanem átdolgozzák nem? Hm.
"A menetdinamikájával feltartja a forgalmat (nem gyorsul, alacsony az utazósebessége)"
Gyorsulni gyorsul, de csak annyira mint egy 50-60 lóerős benzines autó. Nyilván egy 3 literes dízel Audit emelkedőn felfelé nem fog legyorsulni.
Engem inkább csak a futóműve zavar: a kanyarokat nem lehet olyan sebességgel venni, mint egy mai autóval. A kaszni nagyon billegős. Nem csak kanyarban, hanem ha egy kis szél is lengedez, már lökdösi rendesen. Sőt, ha egy kamion elhúz a szembe sávban, már az is megmozgatja a kocsit. Nekem ez furcsa egy kicsit.
"Azok a fényszórók még újszerű állapotukban sem felelnek meg a biztonságos éjszakai közlekedés igényeinek."
Tegyél bele valami jobb fajta halogént! Nem azt mondom, hogy egy kanyarkövető bixenon lesz belőle, de semmivel sem rosszabb mint bármelyik más autóé. Ha már rohad, vagy bemattult a foncsor, akkor érdemes cserélni.
"A téli párátlanítás sem működik megfelelőképpen, balesetveszélyes."
Én még ezt sem vettem észre.
Az utazósebességről: autópálya kivételéve ezzel sincs gond. 110 körül már nagyon hangoskodik és az egyenesfutás sem olyan jó, sokat kell dolgozni a kormánnyal.
De autópályán be kell állni vele egy kamion, busz mögé. Azok se mennek 90-100-nál többet és máris nem tartasz fel senkit.
Nagybátyám 1200-t vezettem tavaly 1 hétig, csudi autó volt :D
Igaz, nem tudom, hogy kapott műszakit, a pedáloknak semmi ellenállása nem volt (meg fék is alig :D), ablaktörlő se működött, jobb oldali tükör meg 60-nál lefittyent, de kényelmes autó volt, az az 1 hét alatt nem volt semmi gondja, 30 indításból egyszer volt, hogy nem pöccre indult. Ja, és engem a szervó hiánya nem zavart, szerintem 10 km, és olyan 3-4 kanyar kellett, hogy megszokjam, hogy biza izomból kell tekerni.
Annyi a rossz benne, hogy viszonylag sokat tud enni (el lehet érni 8 literes átlagot, de ha valaki nem figyel, 12 fölé is kúszhat :D), szinte lehetetlen olyat találni, ami nem rohad, rozsdásodik, és mivel csak 30 éves szerkezet, így sűrűn kell majd cserélned ezt-azt.
Főleg ha gázost szeretnél, ami külön jobban eszi a kopó alkatrészeket (de ezt gondolom akkor tudod), és sok a home-suftni barkácsolt gázhajtás, ami ha hozzá nem értők által történt, baj is lehet később :D
Az 1200-es Zsigulik nagyon jó autók a mai napig. Pofonegyszerű szerkezetek, ennél fogva legendásan megbízhatóak, és az eredeti Fiathoz képesti futóm átalakításoknak hála jól bírja a magyar utakat. A csomagtér és a férőhely nagy, és emellett kényelmes is.
Az alkatrészek nevetségesen olcsók (pl. kuplungtárcsa 3000-4000 Ft-ért, vicc az egész)
Ami gond vele, hogy sokat eszik, és a teljesítménye se kiribbanó a mai mércéhez, de aki nem autópályázik, és nem több ezer kilométereket utazik vele, annak bőven jó a Zsiguli. Ezek az autók még hosszútávra lettek gyártva, és állítom hogy egy-egy jó állapotú példány többet ér, mint egy vadonatúj full-extrás eldobható csodaautó, ami 5 év élettartamra van tervezve, az alkatrészeiért meg az ember 2 havi fizetését ott hagyja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!