Létezik, hogy egy autó 2mp alatt van 100on? Erre az autóra mindenhol azt írják, de van ilyen?
Nem vagyok autó szakértő, ezért kérdem, általában amikor hallom, hogy valaki beszél egy sportautóról mindig az ilyen "4-5mp alatt van 100on" és már arra elmosolyodnak bólogatva az emberek...
http://www.youtube.com/watch?v=LuDN2bCIyus
Itt a videóban mikor elindukl a hídon, néztem a 2mpet nem hiszem, hogy 100on lett volna, mondjuk lehet nem is nyomta neki, de lehetséges ezzel az autóval 2mp alkatt 100km/h val menni?
Erre a kocsira meg minden oldalon azt olvasom, hogy "2seconds to 60MPH" amit megnéztem átváltóban azt írta ki, hogy 96 km/h óra. De ilyen van? Nem kevés kicsit az a 2mp?
Jó, akkor jövök egy példával.
Menjetek autóval, és nyúljatok ki a kezetekkel úgy, mint ahogy a spoilerek szoktak állni. Először menjetek 20-al, majd utána 140-el. Mikor fogja lenyomni a kezeteket jobban?
Állításotok szerint 20nál.
Amúgy mi a végzettségetek, mert ha mérnökök vagytok, akkor sírnom kell.
Nem, egyáltalán nem írtad jól az előbbieket! Batár nagy baromságokat írsz! HÁTSÓ SPOILER szerinted az mi lehet, te nagyon okos, művelt barátom? Hátsó "lökhárítóspoiler" nincsen versenyautókon, diffúzornak nevezik. Aminek szintén az a dolga, hogy az aszfalton tartsa a bódét.
Gondolkodjál már. Az F1-ben miért vannak állítható szárnyak? Azért, mert a 120-140-es kanyarokat könnyebb bevenni egy húsz m2-es spoilerrel. A légellenállást a hosszabb egyenesekben szerinted mi a halálért csökkentik azzal, hogy elfektetik egy részét a szárnynak? Gondolom azért, mert nem kell kanyarodni és mert a szárny alapvetően csak légellenállás. Ha a légellenállás egy spoiler esetében nagy, akkor a hátsó kerekek az aszfaltra nyomódnak, tehát kezelhetőbb, jobban gyorsul, kisebb a végsebesség és jobban kopik a gumi. Ha a légellenállás kisebb (nincs semmilyen spoiler), akkor kis sebességnél (nem, nem 20 km/h-s sebességnél) kevésbé nyomódnak a kerekek az aszfaltnak, ezért a gyorsulás rosszabb, végsebesség jobb, gumi kevésbé kopik.
Fölfognád végre, hogy mi a különbség eközött
és eközött
?
Nem, nem a végsebesség, nem a sárvédő és nem a bukósisak!
Ki kell egészítenem magam, mert fájdalmasan hülye vagy:
Nem is az a különbség, hogy a Swift áll, Massa pedig halad.
Ez így rendben is van, de senki se kérdezte. Itt arról van szó, hogy 0-100-ig kell-e spoiler.
Az egész irományodban ott a bibi, hogy ahhoz, hogy a spoiler leszorító erőt generáljon, ahhoz áramlási sebesség is kell, mert álló levegőnél nem nyom semmit. Ahhoz, hogy leszorító erő jöjjön létre, áramlási sebesség kell és az nem 100 alatt következik be, vagyis nem számottevően.
Az egész onnan indult ki, hogy indulásnál ne forogjon el a kerék állóhelyzetben. De mivel állóhelyzet van, ezért a SPOILER NEM ÉR SEMMIT.
Mint írtam, tedd már ki a qrva kezed az ablakon egy autóból , és ÉREZD, hogy mikor nyomja le. 20-nál vagy 140 felett. PRÓBÁLD MÁR KI.
Tehát felesleges a spoiler 100 alatt gyorsulás szempontjából.
Amúgy nagy sebességnél kétféle szempontot kell nézni a spoiler szükségessége érdekében.
1. egyenes az út?
2. kanyar?
Értelemszerűen egyenes útnál egy bizonyos leszorító erő felett, már felesleges.
Viszont ha kanyarodni akarunk akkor kell a spoiler, mert elúszik a hátulja az autónak.
De mivel a kérdés nem erről szól, ezért teljesen felesleges arról beszélni mi van 100 felett. Egy biztos: Nem kis tempóra csinálták a spoilert. Vésd az eszedbe. Hülyeséget mondtál. Spoiler feladata a kanyarokban a hátsó tengely stabilitásának megőrzése MAGAS SEBESSÉGNÉL.
0-100-ig való EGYENES VONALÚ GYORSULÁSnál feleslege.
Pont.
Látom te nem fogod fel. Kis sebességnél nincs hasznossága a spoilernek. És rallyban elég sok viszonylag nagy sebességű kanyar van. Persze nem 100 felettire kell gondolni, de a spoiler már elkezd szorítani 80nál is, csak kicsit.
De mivel ÁLLÓrajtról beszélünk egy 0-100-as sprintnél, ezért ott 0km/h a sebesség, ahol bizony nincs a spoilernek haszna, akár tetszik akár nem, tehát ahhoz, hogy ne forogjon el a kerék egy helyben (kaparjon), ahhoz súly kell. Mégis mi mással oldanád meg a kerék lenyomást?
Ahogy nő a sebesség úgy nő a leszorító erő is.
Kár, hogy elmész, még röhögni akartam volna rajtad.
"hogy ne forogjon el a kerék egy helyben (kaparjon), ahhoz súly kell. Mégis mi mással oldanád meg a kerék lenyomást? "
Istentelen sötét vagy, ember. Világít a negró a szádban, miközben árnyként jelensz meg a réten... Olvass vissza, ha ennyire rövid memóriád van és ennyire nem vagy találékony.
"Ahogy nő a sebesség úgy nő a leszorító erő is. "
Ha az előbb ennyire ragoztam a sötétségedet, akkor most kiakadtam szerintem. Mi kell a leszorítóerőhöz szerinted?
De most halál komolyan. Betöltötted te már a 14. életévedet? Ennyire hülye nem lehet egy felnőtt ember. Örülök, hogy te tudsz rajtam röhögni, én rajtad legfeljebb sírni tudnék, meg szánni. Dehát hülyék nélkül túl jó lenne a világ. Menj játszani vissza a Need for Speddel, ott biztos a badarságait lépnek érvénybe. Na puszi, ezt még muszájnak éreztem leírni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!