Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért gyártanak manuális...

Miért gyártanak manuális váltós autókat, amikor az automata váltóknak sokkal egyszerűbb a kezelése és nem kell bajlódni a tengelykapcsolóval?

Figyelt kérdés
2013. jún. 14. 17:09
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
55%

9. válaszolónak: azért láttál automata váltós kocsit az összeomlásban, mert az USA-ban már régóta az automatához vannak szokva, ott szinte mindegyik nagy dög kocsi azzal van szerelve már a 60-70-es évek óta.

Ott kézi váltós kocsival régebben a szegényebb réteg közlekedett. Papám mesélte egyszer, hogy amikor volt kinn pár hétig, kézi váltós kocsit csak a szegény negyedekben, a gettókban látott. Máshol mindenki ilyen nagy batárokkal mászkált.

Amúgy szerintem ez azért így alakult ki arrafelé, mert két nagyváros között ott azért nagyok a távolságok, keveset kell váltogatni, így csak ül a "fotelben" az ipse, kényelmesen.

Ott nem ritka, hogy valaki egész életében automata váltós kocsikat vezetget, és ha egyszer be kéne ülni kéziváltós kocsib,a bizony bajban lenne, hogy ez hogyan is működik.

2013. jún. 15. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
100%

Az utolsó válaszhoz fűznék annyit hozzá, hogy volt a Jersey Shore című sorozat, amelyben amerikaiak jöttek Olaszországba bulizni stb... 10en voltak ha jól emlékszem ebből 2 tudott manuális váltós autót vezetni. Volt olyan amelyik megkérdezte h mi az ott középen az a rúd...

Konkrétan a kérdésre meg az a válaszom hogy: Még szép, hogy gyártanak ilyet is meg olyat is. Lehet választani. A szavaidból azt érzem, hogy nem sikerült megtanulni használni a manuális váltót, pedig nem bonyolult. Az én érveim a manuális mellett: kisebb fogyasztás, alacsonyabb fenntartási költség, nagyobb vezetési élmény.

2013. jún. 15. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
Persze, én is tudom, hogy az USA-ban szinte minden kocsi automata, elég sokat olvasgatok amerikai kocsikról, a történetükről, felépítés, stb.
2013. jún. 15. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 Bajer ***** válasza:
100%
Mert sokkal több az olyan autóvásárló akinek nem bajlódás hanem élvezet a fokozatok fel-le kapcsolgatása. A régi traktorom ráadásul még szinkronizálatlan 18 fokozatú és imádom, hogy duplán kell kinyomni a tengelykapcsolót, hogy finoman lehessen kapcsolni. Amúgy a szinkronizálatlan manuális váltó volt a legelső erőátviteli berendezés a legrégebbi autókban és hosszabb élettartamú mint a szinkronizált mert kevesebb alkatrészből áll. A szinkronizáltat talán a II. VH után találták fel. A dugóban való araszoláskor sincs semmi gondom. Úgy látszik én meg tudtam szokni.
2013. aug. 22. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!