Milyen autot vegyek 300e-ből kezdőként?
"Mint a többi papírautó, ez is műszakilag engedélyezett, forgalomba hozható, milliók ülnek ezekben is a világon.
Viszont itthon a nagybátyámat az orrom előtt vasalta ki fékezés nélkül egy teherautó...nem vette észre, hogy neki piros.
A nagybratyó egy kombi mercivel előttem indult el..aztán csatt. mint a papír..."
Ez így van, ha nem így lenne, nem beszélgetnénk róla, mivel nem ajánlaná senki a swiftet, mert nem lenne forgalomba helyezhető...de azt ugye te is belátod, hogy attól, hogy valami legális, még nem biztos, hogy jó.
Az meg elég evidens, hogy egy nagy sebességgel haladó tehergépkocsival történő ütközést nehéz megúszni, nem írtad, hogy életben maradt -e a nagybátyád, ha nem, akkor részvétem.
Viszont egy swiftben ülve nem kell hozzá csak egy kisebb városi koccanás, hogy ott maradjon az ember. Szóval amit írtál, az igaz, csak nem tudom mit változtat azon, hogy a swift egy rémesen veszélyes autó. Ezért írtam a kérdezőnek, hogy 1,5-2x ekkora összegből, már olyan, a swifttel egykorú autók között válogathat, amikben anyag is van. Nem feltétlen kell mercedest venni, elég sok alternatíva van még, csak nem 3 kilóért.
A következő keresési paramétereket állítottam be:
- gyártmány: mindegy
- gyártmány ami ne legyen: letiltottam a BMW-ket, Mercedeseket, Audikat, mert ezekből is kapsz ennyi pénzért, de ne legyenek az embernek illúziói, ami prémium autó volt újkorában, használtan is az marad, és nem olcsó fenntartani. Még mielőtt nekem esne vki, semmi bajom az említett márkákkal, csak a kérdezonek nem ajánlom. A Suzukit is letiltottam, hogy a swifteket ne dobja fel, a Ferrarikat meg majd kiszűri az árra vonatkozó feltétel...
- ország: Magyarország
- vételár: 400.000 - 700.000, ha még többet is szánsz rá, akkor emelhetsz rajta picit
- évjárat: 1995-2005, ami ennél régebbi az már túl öreg neked, ami újabb az meg valószínűleg nem véletlenül olcsó
- állapot: normál, nem kell hogy kiváló legyen, de ne legyen törött, meg motorhibás
- futott km-re nem állítunk feltételt, úgysem hiteles általában
- üzemanyagra sem, egy benzines nem feltétlen rosszabb választás önmagában a motor miatt
- teljesítmény: 75-125 LE, függ a kasznitól meg az egyéni igényeidtől, de ez egy átlagos autónak tökéletesen megfelel
- saját tömeg: 1200-1400 kg, na ezzel kiszűrjük a Swiftet meg egy csomó más kicsi papírautót is. Egy 1.2-1.4 tonnás autó még nem túl nehéz, de már kellően masszív ahhoz, hogy megvédjen, főleg ha légzsák is van, lásd lentebb.
- sebváltó: manuális, az automataváltó csak hibaforrás, illetve a régebbi autókban fogyasztást is növelő tényező
- klíma: bármilyen, csak legyen benne
- extrák közül pipáltam: centrálzár, szervókormány, első elektromos ablak, abs, vezető- és utasoldali légzsákok.
ezen a listán még mindig sok a lerúgott, ramaty állapotban levő autó, a visszatekert, szarráhajtott bontószökevény meg azok is, amik eleve nem túl szerencsés konstrukciók. Tovább szűkítheted a listát még, ha van márka preferenciád, nem mindegy neked, hogy dízel vagy benzin, ha fontos az ajtók és ülések száma, vagy a karosszéria kivitel, stb stb, de kiindulásnak jó, és ezek az autók mind sokkal biztonságosabbak mint egy Swift. Mármint gyárilag biztos azok voltak.
...Volvok, Opelek, Citroenek, Alfák, Fiatok, Fordok, Nissanok, Mazdák, Hondák, Renaultok, Volkswagenek, Mitsubishik, Seatok, Peugeotok.
Biztosan találsz olyat, ami megfelel az igényeidnek, mármint papíron, utána már csak az a dolgod, hogy kifogj egy olyan példányt, aminek nem lóg a bele. Halkan jegyzem meg, Swiftet is lehet olyat kifogni, amitől lesoványodik az ember pénztárcája, még az olcsó alkatrészárak mellett is.
Köszönöm a segítséget itt van ez a passat :
hitelre tudnám fizetni a 23ezret ha ez nem nőne vélemények az autóról?
Írjon vki, aki ért a Passatokhoz, én nem annyira, de azért elmondom mit gondolok.
A hátsó lámpa és a felnik nyilván nem eredetiek (ez még nyilván nem gond csak kérdés h mennyire lett sufnituningolva esetleg az autó), a belseje kultúráltnak tűnik, kívülről sem látok semmi problémásat de hát ezt igazából testközelből lehet megállapítani.
Ja most olvasom, hogy a kerekek 18-asok, hát ezzel gondod lesz, egyrészt sztem egy 15-ös gyári méretű autóra túl nagyok (max 2 számmal érdemes nagyobbat feltenni szvsz), másrészt méregdrága rá a nyári és a téli gumi is. Ha a rajta levő gumik még jók, akkor egyelőre nem, de idővel bele kell, hogy kalkulálj egy komplett felni és gumi garnitúrát, lehetőleg a gyári méretben.
Összességében nekem ilyen "tyúning" autónak tűnik, de (!!) ha motorikusan rendben van és nem sérült, nem rozsdás akkor ez önmagában még nem gond.
Paramétereiben amúgy megfelelne neked, de ha ez a konkrét példány érdekel, akkor már csapj a hónod alá egy megbízható szerelő embert, és vele menjetek el megnézni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!