Miért bicikliznek annyian a közúti forgalomban, kocsik, buszok között, ha ott van az út mellett járda, esetleg biciklis út?
Járda:
- Veszélyes (gyalogosok és más bringások teljesen kiszámíthatatlanul kolbászolnak fel-alá, a kereszteződésekben az autósok nem számítanak viszonylag nagy sebességű járműre a járdáról)
- Lassú (sok rajta a hepe meg a hupa, gyalogosok, parkoló autók, egyéb terepakadályok, a kereszteződésekben meg hiába van zebra, ott nincs elsőbbsége a kerékpárosnak)
- Gyalogosok utálnak (jogosan, ugyanis)
- Pár kivételtől eltekintve illegális
Bringaút:
- Veszélyes (gyalogosok és más bringások időnként kiszámíthatatlanul kolbászolnak rajta fel-alá, a kereszteződésekben teljesen lutri, hogy megkapod-e az elsőbbséget)
- Lassú (sok rajta a hepe meg a hupa, gyalogosok, parkoló autók, egyéb terepakadályok, a kereszteződésekben meg ha elsőbbséged is van, saját biztonságod érdekében nem javasolt száguldozni, amúgy is 20/30 km/h sebességkorlát van rajta)
- Kiszámíthatatlan (nem alkot egybefüggő hálózatot, ötletszerűen kezdődik és ér véget a semmiben, elkanyarodik az úttól, amit követsz, 2 kilométeren 3x vált oldalt, a gyalog-és kerékpárúton sokszor a jóisten se tudja eldönteni, melyik oldal melyik)
Közút:
- Viszonylag biztonságos (mivel az autósok az utat figyelik, ezért látnak, nem a semmiből bukkansz elő, és ha te kiszámíthatóan közlekedsz, ők se szoktak baromkodni, legalábbis nekem ez a tapasztalatom, elsőbbséget általában megadják)
- Haladós (minél inkább lépést tartasz a forgalommal, annál nyugisabb, 40 a sebességkorlát, általában jobb az út minősége, mint a járdáé/bringaúté és jobban karban is van tartva, kevés a gyalogos és a hétvégi bringás)
- Ha van mellette kerékpárút, megbüntethetnek
Több 10e km-t letekertem városi forgalomban, javarészt közúton, kisebb részét kerékpárúton, ennek ellenére több bosszúság, veszélyes helyzet, más hibájából bekövetkezett baleset ért kerékpárúton, mint közúton.
Azért mert a járdán tilos plusz országútival nem túl kellemes folyton le föl szállni a padka miatt.
A bicikliúton meg folyton gyalogosok sétálgatnak nem törődve azzal , hogy az nem nekik van.
"3-as, nem feltétlenül tilos a járdán biciklizni. Ha a közúti forgalomban való tekerés túl veszélyes, akkor engedélyezett."
Ez így ebben a formában nem igaz! A "veszélyesség" nem indok a járdán való közlekedésre, és a KRESZ se engedi meg ilyen indokkal!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!