Volvo S80 tulajdonsok és akik szervizelik! Évi 50. 000 km mellett mennyibe kerül az autó fenntartás? Bővebben lent.
Üzemanyag annyira nem érint, azzal nagyjából tisztában vagyok, szerviz- és alkatrészárak amelyek fontosak.
Ha turbós az autó, akkor mennyi hozzá a feltöltő munkadíjjal együtt?
Ha dízel, akkor porlasztócsúcsok, fúvókák, lendkerék együtt mennyibe kerülnek?
Ha kifogsz egy szép és megkímélt példányt, akkor nem nagyon kell költeni rá. Ha nem, akkor pénztemető.
A szerviz óradíj ~ 10 000 körül van márkaszervizben ( amikor utoljára voltam 9600/óra volt ). Az alap alkatrészek ( fék, futómű dolgok, apróságok ) nem nevezhetőek drágának.
A feltöltő az, a sima felújítókészlet az 25 000-től indul. Ha gépműhelybe viszed, akkor 30-40 000-től 120 000-ig terjed egy fejújítás. Ha nem javítható, akkor a Mitsubishi TD03-as feltöltő darabja bruttó ~310 000. Egy T6-ban kettő van. Ha hozzá kell nyúlni, akkor gari csak úgy van a turbóra, ha cseréled a két olajnyomó csövet: ~50 000.
Egy mezei olajcseréhez kell 7 liter olaj ( ahol én veszem ott 17 000 a 8 liter ), az olajszűrő az valami 1000 forint, légszűrő ~4500, pollenszűrő: az alap az 1-2000, noname aktív szenes ~5000 környéke, márkás aktív szenes szűrő 10 000 fölött. Egy vezérlés anyagárban vízpumpával, feszítővel, olajpumpával és ékszíjjal 70-100 000 között.
Kartergáz szűrő 10 000, kicserélni egy nap sz0pa's :)
Ami Bosch az viszont drága, légtömegmérő 50 fölött, lambdaszonda 41 000/db és 4 van belőle...
Nyilván drágább jóval, mint egy kisautó, de annyira nem vészes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!