Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi módon mér a pillanatnyi...

Mi módon mér a pillanatnyi fogyasztás mérő a kocsiban? Lehet, hogy viszonylag alacsony számok mellett mégis sokat eszik az autó?

Figyelt kérdés
Úgy tűnik, hogy túl sokat eszik az autóm. Hogy ne egyből a benzinkútra fogjam, a fogyasztásmérő mutató is hamar rohan lefele. Ehhez képest a pillanatnyi fogyasztásmérő nem mutat nagy fogyasztást. Eléggé benzintakarékosan vezetek. Nem látom, hogy folyna valahol a benzin.
2013. márc. 25. 11:20
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
Milyen kocsi, és mennyire tippeled a fogyasztását?
2013. márc. 25. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:

Skoda Octavia 1.8 Turbo 20 szelepes (2002-es). Ez így soknak hangzik, de a Népítéleten olvasva, ha valaki nem nyomja neki, akkor azt írják, hogy közel ugyanannyit eszik mint az 1.6-os.

De, ha nem is így lenne, akkor is a pillanatnyi fogyasztásmérő mérne keveset?

Az autót pár hónapja vettem és nincs összehasonlítási alapom korábbi fogyasztási adatokkal vagy más 1.8T-sekkel (csak a Népítéletben, de az nagyjából egybehangzó).

Egy 1.4MPI Fabia van még a családban, de az ugyanolyan vezetéstechnikával hozza a pillanatnyi a teljes fogyasztási adatokat. Tehát nem gondolom, hogy a lábamban lenne a hiba.

2013. márc. 25. 11:47
 3/18 anonim ***** válasza:

A modern, fedélzeti számítógép által működtetett pillanatnyi fogyasztásmérők általában úgy működnek, hogy megmérik vagy kiszámolják az egy hengerbe benyomott üzemanyagmennyiséget, aztán ezt összevetik a sebességmérő jeladójától érkező jellel és ebből lesz a l/100 km adat. Persze ezek nem laboratóriumi pontosságúak, a gyáritól eltérő kerékméret meg tudja őket zavarni és az üzemanyag mennyiségét sem mindig számolják egészen pontosan. Általában csak viszonyítási alapnak jók.

Ha hosszabb útra mész, érdemes a jó öreg kézi módszerrel fogyasztást mérni: teletöltöd a tankot, nullázod a napi számlálót, aztán az út végén megnézed, mennyit mentél és ismét teletöltöd a tankor, figyelve, mennyi benzin megy bele. Az itt kapott átlagfogyasztást már össze tudod vetni a fogyasztásmérőd által mutatott értékkel. Persze lehet ezt rövid távon is játszani, de nem sok értelme van: a napi városi ingázásban a pillanatnyi fogyasztásmérő nagyon ritkán tud pontos lenni, nehezen követi a folyamatos terhelésváltásokat.

2013. márc. 25. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
a turbós benzinesek természetszerűleg többet esznek. az 1.8T nem sétakocsiautó, így ne is akarj 7-8 litert.
2013. márc. 25. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:

[link]

Városban 11 liter környékét ír a táblázat. A fogyasztásmérő sok kocsiban szokott csalni.

2013. márc. 25. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:
A mostani fogyasztását 15 liter fölött tippelem. A megtett km-ek kb. fele városon kívül ment. Népítéletben többen 12 literes fogyasztást írtak max. városban, de inkább az átlag 10 litert.
2013. márc. 25. 11:51
 7/18 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem csináld meg a telitankos mérést amit az egyik válaszoló leírt, mert amíg csak tipelgetsz és nem 100% az érték addig úgysem tanácsos kicserélni bármit is. Amit ingyen meg tudsz csinálni az hogy ellenőrzöd a guminyomásokat, mert egy lapos gumi is emelheti érezhetően a fogyasztást.
2013. márc. 25. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:

Leszámítva az indulás és rövid gyorsulásokat. Átlagban 6-8 Liter között szoktam a pillanatnyit tartani. Direkt odafigyelve pont emmiatt. A teletanktól teletankig számolt megtett km. módszerrel jött ki túl nagy fogyasztási adat.


Félve merem írni: Mi lenne, ha tólnám is neki mint a meszes?

2013. márc. 25. 11:58
 9/18 anonim ***** válasza:
Ahhoz hasonlóan mér, mint a vízórák. Van benne egy ilyen kis lapátkerék, ami annál gyorsabban forog, minél gyorsabban áramlik a csőben a benzin és ebből a forgás sebességből számolja a BC a fogyasztást.
2013. márc. 25. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
Egy Ford Focus 1.8 TDCI autónk van.A fogyasztásmérő mindig 1-2 decivel kevesebbet mutat az átlagfogyasztásnál.Sokszor megpróbáltam a hagyományos módszerrel(mindig teli tankolok,így könnyű volt utánaszámolni,csak kíváncsiságból),és 1,néha két decivel mindig kisebb az érték az autó számolása szerint :),de ennél nagyobb különbség nem volt még soha(kb.35-ször számoltam utána,azóta biztosra tudom,hogy mennyit csal a fogyasztásmérő).S még az sem fordult elő soha,hogy nagyobb értéket mutasson a mérő,mint amit én házilag kiszámoltam.Gondolom direkt így csinálják a szakik,egy pici "csalás",az emberi lélek ápolásért :))A másik nagyon fontos:ne a pillanatnyi fogyasztás szerint vezesd az autót,hanem érzésből,akkor válts,amikor tényleg kell.Nagyon csaló a végeredmény,ha a pillanatnyi fogyasztást próbálod alacsonyan tartani....Amit még tapasztaltam:sokan tanácsolják az alacsony fordulaton felváltást,de ez nálam,pedig dízel motor,mindig nagyon megdobta a fogyasztást.Rájöttem,hogy a motor mindig min.18OO és max.34OO fordulaton való tartása eredményezi a legjobb fogyasztást(ezen fordulatszám tartományban se nem erőlködik se nem pörög túlságosan).Tehát normál használatnál,3 személlyel,min.24OO fordulaton váltok fel(függ,hogy hegyen felfele,vagy előzés,esetleg felváltás után gyorsulni szeretnék,mert akkor a váltás csak 32OO fordulat körül történik,hogy utána,is legyen komoly turbófeltöltés,"erő",ezzel kiküszöbölve az úgynevezett "turbólyukat" ),így visszaváltás után sem esik vissza a fordulat 18OO alá.
2013. márc. 25. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!