90-es évekbeli 5-ös BMW mennyire éri meg, ill. a 6-os?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
5-ösről tudok nyilatkozni.
Az E34-es meg az E39-es tartozik ide, azt szokás mondani, hogy ezek az utolsó igazi BMW-k. Csak sajnos mindegyik szét van hajtva, jó eséllyel bejöhet egy komolyabb hiba, amit drága megjavittatni. De szerintem megéri, nagyon nagy vezetési élményt ad, és olcsón hozzá lehet jutni ezekhez az autókhoz. Nekem is van egy E34-es 525i van, csak nagyon sok benzint megeszik, amúgy semmi bajom nem volt még vele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
2-es.
Miután egy régi nagy BMW-ből beülök egy fiatal kisautóba, a sirás környékeztet. Inkább megyek kevesebbet a BMW-vel, de akkor tudom, hogy van egy autóm, ami NEKEM tetszik, és nem érdekel másnak a véleménye, hogy mennyi presztizse van, stb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem is nagyon jók az E34-ek. Én majdnem vettem egyet, de regadóval horribilis összeg lett volna. A srácnak még mindig megvan, mert igazából nem hirdeti. 800ezer körül megválna tőle, de erre még rájön a regadó, ami így már elég drága. Mellette van még 3-4 BMW-je, nagy fanatiker a srác. :) A 6-os BMW meg egy legenda, biztos, hogy nagyon jó, de szerintem nagyon drága egy olyan darab, amit érdemes megvenni, hacsak nem az az álmod, hogy restaurálj egyet. Én csak támogatni tudlak, de jól válogasd meg, mit veszel, ha kell, hónapokig csak várj, mikor lesz egy megfelelő eladó. Érdemes külföldön is körülnézni, németeknél talán még több megkímélt van. Egyébként a régi BMW-khez a hétköznapi, kopó alkatrészek nem drágák. Viszont egy kép apróság, kédergumik, stb. árának láttán le tud esni az ember álla.
E34-be a legajánlottabb talán az 525i 24 szelepes sorhat, 192 LE-vel. Azt hiszem 92-ig Vanos (változó szelepvezérlés) nélkül gyártották, ami eggyel kevesebb gondot jelent, viszont alacsony fordulaton kevesebb nyomatékot is. Ezeknek a legnagyobb ellensége a rozsda, tipikusan az ajtók alján, küszöbökön, sárvédőíveken. A motor és a hajtás elég strapabíró, a futóművét annyira nem ismerem, de nem túl bonyolult, szerintem emberi összegből rendberakható.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
2000-ben az E39-est gyártották, gyakran mondják rá, hogy az utolsó igazi BMW. A benzines motorokkal nincs semmi probléma, csak annyi, hogy sokat esznek, de egy ilyen méretű autónál ezt el kell fogadni. A dizeleknél az 520d túl gyenge. Az 525 TDS-el megint sok a baj, hengerfejproblémák, adagolóproblémák, és nem is olyan erős szerintem, mint amennyit az ember várna tőle. Amit én ajánlok bele, az az 525D (nem TDS!), ez már injektoros motor, erősebb, és a korábbi problémák ki vannak javitva benne. Ott van még az 530D is, de az sem valami túl sikeres, ahogy én tudom, meg túl nagy is már, nagy étvággyal.
Egy jobb állapotú 525D-nek (nem TDS!) már elég nagy ára van: kb. 1,3 milliótól kezdődnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!