Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor szoktatok visszaváltani...

Mikor szoktatok visszaváltani (/visszakapcsolni)? Pl: kanyarodás előtt, kanyarodás közben?

Figyelt kérdés
2009. szept. 28. 11:45
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
Kanyar előtt kell visszaváltani, és a kanyarba már motorfékkel kell bemenni, kinyomott kuplung mellett nem érzed annyira stabilnak az autót (sodródik). Vizsgán a kuplunggal kanyarodás amúgy is bukás.
2009. szept. 28. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
43%
Utolsó előttinek: körforgalomban befelé tudtommal kell indexelni, ha az első kijáraton mész ki - legalábbis én így tudom, így szoktam.
2009. szept. 29. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

én úgy csinálom, ahogy vki már írta, h kanyar előtt visszaváltok, de közben fékezek is, így "egészségesebb" :D

aztán mikor már nagyon a kanyar előtt vagyok, felengedem a féket, ilyenkor már vissza vagyok váltva ugye, és így kanyarodom

2009. szept. 29. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

ha látom h kanyar jön, fékezek kb. 20-25km/-ra, majd visszaváltok 2.-ba, és amikor már jön a kanyar, nyomom a gázt és úgy kanyarodok(településen kívül is így kanyarodok, csak a sebesség nagyobb, és annak megfelelően teszem sebességbe a kocsit).

nekem az oktatóm azt mondta, hogy településen belül, majd mi is látni fogjuk, hogy 20km/h-val a legjobb kanyarodni,és kanyarban sosem fékezünk.

2009. szept. 29. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
Kinyomott kuplunggal soha sem kanyarodunk!
2009. okt. 2. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim válasza:

Kérdésre: pontosan, kinyomott kuplunggal nem kanyarodunk, ez a lényeg!


Körforgalom: Kifelé indexelünk MINDIG! És ezt tessék megtanulni! Kifelé, nem befelé és SOHA nem index nélkül megyünk ki.

2009. okt. 2. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Nem szeretek okoskodni, de majd nézzetek meg pár oktatóvideót. Akár úrvezetőről (elnézést a hölygektől, de így hívják), akár versenysofőrről van szó, a legjobb megoldás:


Kanyar előtt visszaváltás ÉS fék. Ugyanis a motorfék is segít fékezni, így kíméled a féket.

A kuplungot nem csúsztatjuk, csak egyesben és hátramenetben elinduláskor. Erre a használatra van kialakítva gyakorlatilag minden váltó, tessék így használni.

A kanyar ívének közepéig folyamatos, egyenletes tempóval kell haladni. A kanyarodás megkezdése előtt lassítjuk le a kocsit annyira, hogy biztonságosan (és szabályosan) el lehessen idáig jutni, kanyarodás közben csak végszükséglet esetén szabad fékezni. (Nem magyarázom el, hosszú fizikai levezetés lenne, lényeg, hogy így kisebb a megcsúszás veszélye.)

A kanyar ívének közepétől pedig gázt adunk, hogy a kocsi kihozza magát a kanyarból. Persze a gázt is ésszel.


Kanyar közben, sínen nem váltunk. Legalábbis ha egy mód van rá.

2009. okt. 5. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!