Egy dízelüzemű autónál a kompresszió további növelése előny vagy inkább hátrány?
"Tulajdonképpen növelik a kompressziót (azaz a sűrítési végnyomást"
Ha akarod félreértheted, ha nem akarod nem.
Kb. azt vázoltam: ha növelem a kompressziós viszonyt, eredmény: NAGYOBB SŰRÍTÉSI VÉGNYOMÁS.
Ha nem növelem a kompresszió viszonyt, de turbót használok az eredmény: NAGYOBB SŰRÍTÉSI VÉGNYOMÁS.
Eredmény ugyanaz, ezt vázoltam.
Hát nem ugyanaz a kettő, mármint teljesítményt tekintve.
Mert hiába sűríted össze jobban a levegőt, nem lesz tőle érdemleges teljesítménynövekedés, mert ugyanannyi levegő áll rendelkezésre mint az eredeti sűrítésű motornál.
Viszont ha a beszívott levegő mennyiségét növeled, akkor több levegő áll rendelkezésre, ami miatt több gázolajat is be lehet fecskendezni, és így nő a teljesítmény.
Értem én mit akartál írni, csak nem egészen állja meg a helyét a dolog a motor működését tekintve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!