Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy dízelüzemű autónál a...

Egy dízelüzemű autónál a kompresszió további növelése előny vagy inkább hátrány?

Figyelt kérdés
2013. márc. 17. 18:49
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:

"Tulajdonképpen növelik a kompressziót (azaz a sűrítési végnyomást"

Ha akarod félreértheted, ha nem akarod nem.

Kb. azt vázoltam: ha növelem a kompressziós viszonyt, eredmény: NAGYOBB SŰRÍTÉSI VÉGNYOMÁS.

Ha nem növelem a kompresszió viszonyt, de turbót használok az eredmény: NAGYOBB SŰRÍTÉSI VÉGNYOMÁS.

Eredmény ugyanaz, ezt vázoltam.

2013. márc. 18. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:

Hát nem ugyanaz a kettő, mármint teljesítményt tekintve.

Mert hiába sűríted össze jobban a levegőt, nem lesz tőle érdemleges teljesítménynövekedés, mert ugyanannyi levegő áll rendelkezésre mint az eredeti sűrítésű motornál.

Viszont ha a beszívott levegő mennyiségét növeled, akkor több levegő áll rendelkezésre, ami miatt több gázolajat is be lehet fecskendezni, és így nő a teljesítmény.


Értem én mit akartál írni, csak nem egészen állja meg a helyét a dolog a motor működését tekintve.

2013. márc. 18. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!