Egy dízelüzemű autónál a kompresszió további növelése előny vagy inkább hátrány?
Mi a baj a kompresszióddal ?
Mint tudjuk dugattyú kiállás van ,ezt a tömítés vastagságával " állítják "be ...
Vékonyabb tömítéssel lehet próbálkozni de értelmét nem látom és rá is faraghatsz ..
Ha a kompresszióra gondolsz (növelés )
Akkor zajosabb motorjárás....nagyobb igénybevétel (pld csapágyaknál ..
A sűrítésnek az öngyulladáshoz van köze, a "rendes" égéshez másoknak kell teljesülni.
A nagy (vagy még nagyobb) sűrítés önmagában nem eredményez jó (vagy még jobb) égést.
Nem akartam belekeverni ,a megfelelő időben történő befecskendezést ill a megfelelő légmennyiséget stb ...
Eltartana egy darabig ezt boncolgatni...
Nem mennél vele sokra. Eleve a kompresszió viszony úgy lett meghatározva a legtöbb (régebbi) dízelmotornál, hogy az hidegen is megfelelő hőmérsékletre hevítse a beszívott levegőt sűrítésnél. Nyilván a hidegindításnál kell izzítógyertya, de ez csak konkrétan a beindítás pillanatára kell. Szerkezetileg viszont lehet hogy károsodna a motor, ha növelnéd a kompresszióviszonyt.
Amit ezeken növelni kell az a hengerekbe beszívott levegő mennyisége, és a befecskendezett gázolaj mennyisége. Aztán majd elkezd szépen kormolni a tökéletlen égés miatt...
Tulajdonképpen növelik a kompressziót (azaz a sűrítési végnyomást), úgy hívják, hogy turbó!
És el lehet gondolkozni azon, hogy vajon miért nem "egyszerűen" a sűrítési viszonyt növelik, hanem mindenféle bonyolult kenésű, 50-100 ezres fordulatú turbinát, utósűrítést (intercooler) használnak.....
A túrbóval nem nő a kompresszió !
Gondold át ......
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!