Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy dízelüzemű autónál a...

Egy dízelüzemű autónál a kompresszió további növelése előny vagy inkább hátrány?

Figyelt kérdés
2013. márc. 17. 18:49
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Mi a baj a kompresszióddal ?

Mint tudjuk dugattyú kiállás van ,ezt a tömítés vastagságával " állítják "be ...

Vékonyabb tömítéssel lehet próbálkozni de értelmét nem látom és rá is faraghatsz ..

2013. márc. 17. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Nincs baj csak tudom hogy a dízel ezen az elven működik és ha nincs elég jó sűrítés nem ég rendesen, ám mi van ha magasabb?
2013. márc. 17. 19:03
 3/12 anonim ***** válasza:

Ha a kompresszióra gondolsz (növelés )

Akkor zajosabb motorjárás....nagyobb igénybevétel (pld csapágyaknál ..

2013. márc. 17. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

A sűrítésnek az öngyulladáshoz van köze, a "rendes" égéshez másoknak kell teljesülni.

A nagy (vagy még nagyobb) sűrítés önmagában nem eredményez jó (vagy még jobb) égést.

2013. márc. 17. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

Nem akartam belekeverni ,a megfelelő időben történő befecskendezést ill a megfelelő légmennyiséget stb ...

Eltartana egy darabig ezt boncolgatni...

2013. márc. 17. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Nem mennél vele sokra. Eleve a kompresszió viszony úgy lett meghatározva a legtöbb (régebbi) dízelmotornál, hogy az hidegen is megfelelő hőmérsékletre hevítse a beszívott levegőt sűrítésnél. Nyilván a hidegindításnál kell izzítógyertya, de ez csak konkrétan a beindítás pillanatára kell. Szerkezetileg viszont lehet hogy károsodna a motor, ha növelnéd a kompresszióviszonyt.


Amit ezeken növelni kell az a hengerekbe beszívott levegő mennyisége, és a befecskendezett gázolaj mennyisége. Aztán majd elkezd szépen kormolni a tökéletlen égés miatt...

2013. márc. 17. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Tulajdonképpen növelik a kompressziót (azaz a sűrítési végnyomást), úgy hívják, hogy turbó!

És el lehet gondolkozni azon, hogy vajon miért nem "egyszerűen" a sűrítési viszonyt növelik, hanem mindenféle bonyolult kenésű, 50-100 ezres fordulatú turbinát, utósűrítést (intercooler) használnak.....

2013. márc. 18. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
utósűrítést = utóhűtést
2013. márc. 18. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

A túrbóval nem nő a kompresszió !

Gondold át ......

2013. márc. 18. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Beszívott levegő növelésével nem változtatod a konstrukciós kialakításból adódó kompresszió viszonyt :D
2013. márc. 18. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!