Új bikakábel nem viszi át az áramot, nem indítható el vele a lemerült akkus kocsi. Miért?





Akármilyen gagyi kábel jó. Most elképzelem ahogy a kábelb*zik húzzák az egeret a piros kézre, katt, jó, megvan a negatív, lépjünk tovább.
Akkor a tények: tönkrement akkujú kocsit nem lehet, nem illik bebikázni. Ha az akku lemerült, de amúgy jó, akkor lehet. Ott követted el a hibát, hogy nem hagytál elég időt, hogy egy indításnyi töltésmennyiség átmenjen az akkuba. Tehát legyen akármilyen vékony a kábel, ha a segélyadó kocsi motorját 1200-1500 közötti fordulaton tertod, hogy terhelten is meglegyen a 14,2-14,5 volt, akkor egy lemerült akkuba még a legszarabb kábelen is elkezd folyni 20-30 amper. A lemerült akku lehet akár 10-11 volt alatti feszültségű is. 2-3 percig összekötve hagyni kell hagyni, és utána indítani. Pöcc-röff, teljesen felesleges tízezret kiadni a drága kábelért.
Legolcsóbb filléres autósbolti kábellel indítottam már jó párszor. Volt hogy a hozzáférhetetlenség miatt két vacak kábel lett sorba kötve, úgy is működött.





Így néz ki a gagyi kábel elvágva:
Bárki mondhat bármit, a gyakorlat azt mutatja, hogy ez bizony nem működik.





Direktben kell indítani.
Ne az aksit bikázd, hanem a másik kocsirók indítsd be.
NEkem is ilyen bajom volt.
Kicsit szirázik de ok :)










Végre látom van aki tudja milyen is a bikakábel.
11-s nek ,ezt te se hiszed el ugye amit leírtál .Igaz jó hosszú és "etethető" csak sajnos a gyakorlatban nem működik !
Számolgathatsz ...










16oska, tényeket írtam, lehet hogy többet bikáztam már életemben mint te, a legolcsóbb autósbolti bikakábelekkel.
Jó néha végignézni a rég megválaszolt kérdéseket, és az összes fogalmatlan idiótát, aki utána írt, lepirosmancsozni... téged is.





A #11-es emberke válaszát kellene megfogadnotok ha legközelebb bikázni akartok! Jelen esetben Ő tapintott rá egyedül a lényegre, hogy miért nem indult el az autó. A legtöbb kábel leírásában benne van, hogy várni kell pár percet indítás előtt. Ez a kulcsa az egésznek!
Ennek ellenére mindkét tábornak igaza van.
Az indítókábelekre a DIN 72553 szabvány vonatkozik. E szerint 16mm2(!) keresztmetszetnél kezdődik egyáltalán az indítókábel.
A fentiek alapján a következő kábelekkel ekkora motorokat lehet indítani:
16mm2: max. 2500cm3 benzin
25mm2: max. 5500cm3 benzin / 3000cm3 dízel
35mm2: max. 7000cm3 benzin / 4000cm3 dízel
Egy másik, az UTE C32-520 szabv. elfogadja a 10mm2 kábelt is, de maximum 1500cm3-es benzinmotorokhoz!
Ezek a kábelek megfelelő segítő mellett alkalmasak arra, hogy abban a pillanatban indítsák az autót. Nem, vagy csak nagyon keveset kell várni.
A taxisok (bikázó szolgáltatás), autómentősök és aki gyakran használja, nyilván elengedhetetlen, hogy beruházzon egy ilyenbe.
Nyilván a hipermarketes 1-2 ezer Forintos kábel köszönő viszonyban sincs a szabványokkal. De a hétköznapi embernek az évi 1-2 alkalomra simán megteszi az egyszerű bolti is.
Nekem egy 1800 Forintos gagyi van. Szigeteléssel együtt 8mm2, ha benézek a csipeszhez a réz kb. 3-4mm2!
Ezzel a kábellel az 1,3-as MultiJet motorról meg az 55Ah-ás akkuról elindítottuk a 2,5 TDI-t 90-es akksival. 15 percet töltöttük és indult.
(De ugyanebben a felállásban egy 1,4-es benzinest 2 perc várakozás után sikerült beröffenteni).
Gyengébb kábeleknél nincs más lehetőség. Meg kell várni míg annyi töltődik a lemerült akkuba, hogy szinte már segítő nélkül is elindulna.
A semminél ez is jobb, csak tudni kell használni.
Szerintem lerohadva, a -10 fokban szívesen kivárja az ember azt az 5-20 percet, hogy tovább tudjon menni!
Én magamnak csináltam meg, 2 pár 450A-es csipesz a Homasitából, 16 mm2-es kábelpár szemessarukkal rögzítve (csipesz megfúrva, átmenő csavar, nem szép de működik, és anyaggal kijön max 3000 HUF-ból).
Rúgtam be vele 1,6 HDI Partnert mindenféle autóval.
Bár a Sárga angyalként dolgozó autószerelő ismerős "gyerekjáték"-nak titulálta, nekem működik...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!