Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Új bikakábel nem viszi át az...

Új bikakábel nem viszi át az áramot, nem indítható el vele a lemerült akkus kocsi. Miért?

Figyelt kérdés
Kétszer próbáltam vele autót bebikázni de mintha rá se lett volna téve, a lemerült akkus autónak ugyanúgy nem forgott az önindítója.Jó vastag kábel ,leírás szerint jóval több áramot is átvinne mint amivel próbáltam.Mindkét esetben hasonló kategóriás benzines kocsival próbálkoztam.A negatívot mint testkábelre mint motorblokkra rápróbáltam de semmi.Kíváncsiságból rámértem a kábel végeire multiméterrel és szépen mutatta a 13voltot,tehát szakadás nincs benne,átmegy az áram ,mégsem megy át,nem értem!

2013. márc. 14. 19:20
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
61%

Akármilyen gagyi kábel jó. Most elképzelem ahogy a kábelb*zik húzzák az egeret a piros kézre, katt, jó, megvan a negatív, lépjünk tovább.


Akkor a tények: tönkrement akkujú kocsit nem lehet, nem illik bebikázni. Ha az akku lemerült, de amúgy jó, akkor lehet. Ott követted el a hibát, hogy nem hagytál elég időt, hogy egy indításnyi töltésmennyiség átmenjen az akkuba. Tehát legyen akármilyen vékony a kábel, ha a segélyadó kocsi motorját 1200-1500 közötti fordulaton tertod, hogy terhelten is meglegyen a 14,2-14,5 volt, akkor egy lemerült akkuba még a legszarabb kábelen is elkezd folyni 20-30 amper. A lemerült akku lehet akár 10-11 volt alatti feszültségű is. 2-3 percig összekötve hagyni kell hagyni, és utána indítani. Pöcc-röff, teljesen felesleges tízezret kiadni a drága kábelért.

Legolcsóbb filléres autósbolti kábellel indítottam már jó párszor. Volt hogy a hozzáférhetetlenség miatt két vacak kábel lett sorba kötve, úgy is működött.

2013. márc. 14. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
63%

Így néz ki a gagyi kábel elvágva:

[link]


Bárki mondhat bármit, a gyakorlat azt mutatja, hogy ez bizony nem működik.

2013. márc. 14. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:

Direktben kell indítani.

Ne az aksit bikázd, hanem a másik kocsirók indítsd be.

NEkem is ilyen bajom volt.

Kicsit szirázik de ok :)

2013. márc. 14. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 A kérdező kommentje:
Az utolsó direktben indítóst nem igazán értem..
2013. márc. 14. 23:58
 15/20 anonim ***** válasza:
63%
Minimum hegesztőkábelt kérj az eladótól,nem is kell a legvastagabb,de készülj hogy 1000-1500 Huf métere,cserében viszont életed végéig nem lesz gondod bikakábelre.
2013. márc. 15. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
37%

Végre látom van aki tudja milyen is a bikakábel.

11-s nek ,ezt te se hiszed el ugye amit leírtál .Igaz jó hosszú és "etethető" csak sajnos a gyakorlatban nem működik !

Számolgathatsz ...

2013. márc. 15. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
A kábelre tedd a bikakábelt, ne a sarura :D így van direktben :D
2013. márc. 15. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:

16oska, tényeket írtam, lehet hogy többet bikáztam már életemben mint te, a legolcsóbb autósbolti bikakábelekkel.


Jó néha végignézni a rég megválaszolt kérdéseket, és az összes fogalmatlan idiótát, aki utána írt, lepirosmancsozni... téged is.

2013. okt. 23. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
100%

A #11-es emberke válaszát kellene megfogadnotok ha legközelebb bikázni akartok! Jelen esetben Ő tapintott rá egyedül a lényegre, hogy miért nem indult el az autó. A legtöbb kábel leírásában benne van, hogy várni kell pár percet indítás előtt. Ez a kulcsa az egésznek!


Ennek ellenére mindkét tábornak igaza van.

Az indítókábelekre a DIN 72553 szabvány vonatkozik. E szerint 16mm2(!) keresztmetszetnél kezdődik egyáltalán az indítókábel.

A fentiek alapján a következő kábelekkel ekkora motorokat lehet indítani:


16mm2: max. 2500cm3 benzin

25mm2: max. 5500cm3 benzin / 3000cm3 dízel

35mm2: max. 7000cm3 benzin / 4000cm3 dízel


Egy másik, az UTE C32-520 szabv. elfogadja a 10mm2 kábelt is, de maximum 1500cm3-es benzinmotorokhoz!


Ezek a kábelek megfelelő segítő mellett alkalmasak arra, hogy abban a pillanatban indítsák az autót. Nem, vagy csak nagyon keveset kell várni.

A taxisok (bikázó szolgáltatás), autómentősök és aki gyakran használja, nyilván elengedhetetlen, hogy beruházzon egy ilyenbe.


Nyilván a hipermarketes 1-2 ezer Forintos kábel köszönő viszonyban sincs a szabványokkal. De a hétköznapi embernek az évi 1-2 alkalomra simán megteszi az egyszerű bolti is.

Nekem egy 1800 Forintos gagyi van. Szigeteléssel együtt 8mm2, ha benézek a csipeszhez a réz kb. 3-4mm2!

Ezzel a kábellel az 1,3-as MultiJet motorról meg az 55Ah-ás akkuról elindítottuk a 2,5 TDI-t 90-es akksival. 15 percet töltöttük és indult.

(De ugyanebben a felállásban egy 1,4-es benzinest 2 perc várakozás után sikerült beröffenteni).

Gyengébb kábeleknél nincs más lehetőség. Meg kell várni míg annyi töltődik a lemerült akkuba, hogy szinte már segítő nélkül is elindulna.

A semminél ez is jobb, csak tudni kell használni.

Szerintem lerohadva, a -10 fokban szívesen kivárja az ember azt az 5-20 percet, hogy tovább tudjon menni!

2013. nov. 26. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 LunIstar válasza:

Én magamnak csináltam meg, 2 pár 450A-es csipesz a Homasitából, 16 mm2-es kábelpár szemessarukkal rögzítve (csipesz megfúrva, átmenő csavar, nem szép de működik, és anyaggal kijön max 3000 HUF-ból).


Rúgtam be vele 1,6 HDI Partnert mindenféle autóval.


Bár a Sárga angyalként dolgozó autószerelő ismerős "gyerekjáték"-nak titulálta, nekem működik...

2015. jan. 7. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!