Miért nem tudom bebikázni az autóm, amikor ugyanazzal a
kábellel egy másik autót be lehet?
Figyelt kérdés
Lemerült az akkumulátorom és a bikakábellel egy másik autóról megpróbáltam bebikázni, de mintha rá sem tettük volna a kábelt. Egy tartalék akkumulátorral ugyanez volt a helyzet, hiába tettem rá, semmi. Viszont a kábel jó, mert a szomszéd autóját be lehetett vele bikázni. Diesel autóm van, tehát tudom, hogy nagyobb akku kell hozzá, de akkor is legalább éreznie kellett volna a kocsinak, amikor rátettem a másik új akkut a bikakábel végére, de nem volt különbség. Meg kellene oldanom a problémát, mert nagyon nehezen indul ebben a hidegben, és ha lemerül az akku, akkor meg kell oldanom az indítást valahogy.
Mi lehet a baj?
2012. febr. 11. 13:53
1/7 anonim válasza:
Nem túl vékony a kábel és kevés feszültséget visz át?vagy rakd rá járassátok a másik autót 10-15percet hogy töltsön kicsit a te akksidba is utána próbáljátok indítani.
2012. febr. 11. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
A negatív kábelt amit a bikázó akksi negatív saruján van ,ne a te akkudra rakd ,hanem egy testelési pontra pl motor fémrészére
2012. febr. 11. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Az utolsótól!
A motor fémteste és az aksi nincs 1 potenciálon? Ha igaz lenne amit állítasz el sem indulna a kocsi a saját aksijáról sem nem gondolod?
2012. febr. 11. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
ha ráakasztod a bikakábelt polaritáshelyesen, és jól érintkezik, -(miközben jár a másik autó motorja)-, először villants egyet a saját refiddel...azon látni, hogy jön-e a szufla...ha igen, de nem szikrázik amikor macerálod a csipeszt, akkor az aksiban van a hiba...valami ólom-összekötés belül elfáradt...egyszer jártam így...
ha az aksi jó, akkor pár perc után biztosan röffenni kell a vasnak...
2012. febr. 12. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 A kérdező kommentje:
Vettem másik akkut, és először nem akartam kicserélni, csak ráraktam párhuzamosan a régire bikakábellel, de olyan volt, mintha nem is tettem volna rá. Aztán amikor kicseréltem az akkut, az új akkuval már érezte a szuflát. (Mondjuk azzal is nagyon nehezen indult, de az valami más hiba lehet, mert az akku elég jól bírta.) Mondjuk azt nem próbáltam, hogy az új akku van bent és a régit, lemerülve rakom rá bikakábellel, lehet hogy ezzel kiderülne, de sajnos már feltöltöttem a régit.
2012. febr. 12. 17:12
6/7 anonim válasza:
3-as. Kisebb lesz az áram számára az ellenállás ,ha közvetlenül a fémtestre kötjük a negatívot.Sokat bikáztam,tapasztalat, de a hozzáértők is ezt ajánlják.
2012. febr. 12. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 anonim válasza:
Én meg nem szakértő vagyok hanem villanyszerelő. Az aksi negatívja a kocsi fémtestével és a motorral egy 35-50mm2-es réz kábellel van összekötve, ennek az ellenállása ezen a hosszon elhanyagolható.Ha viszont kötési hiba van(bárhol) elveszik néhány volt ami hidegben nagyon kellene.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!