Van nyomós indok, amiért egy öreg autóba nem érdemes pénzt invesztálni?
mi is ezt játszuk,
ha valami elromlik az autónkban ,akkor veszünk bele új alkatrészt,
Elsősorban azért mert azt a pénzt amit belefektetsz már sose fog visszajönni.Az autó értéke csökken főleg egy öregautónál.
Másrészről pedig pedig amit ráköltesz már egy fiatalabb autót tudnál venni.
Tegyük fel van egy 20 éves ( 1993-as ) autód.
Az értéke 300e forint, ennyiért veszed meg
Erre ráköltesz alkatrészként szerelni évente mondjuk 100e forintot. Tehát ha 3 évig van meg az autó akkor 600e forintodba van. Eladni kis szerencsével ugyan úgy 300e-ért tudod eladni.
Ha veszel 600e-ért egy 10 éves autót akkor kis szerencsével és alapos utánajárással és állapotfelméréssel max 100e forint szervízköltséggel eljársz vele 3 évet, majd eladod 500e-ért.
Vagyis spóroltál 100e forintot és egy 10 évvel modernebb kocsival járhattál.
..."Másrészről pedig pedig amit ráköltesz már egy fiatalabb autót tudnál venni."
Az ilyen érvelést soha nem értettem!
Ismerek pár olyan embert, aki ilyen címszó alatt lecserélte a ~20 éves autóját, vett egy 2-3 éves autót hitelre.
Namost, a törlesztőrészlet legyen havonta 40ezer, mondjuk 5 évig. Azaz 5 év alatt költ az autóra 2.400.000 forintot úgy, hogy közben még olajat sem cserélt benne!
A huszon.. éves autóra évente költött kb. 60-80 ezret, a különféle szervizelésekre, javítgatásokra. Az 5 év alatt 400.000 Ft.
Tehát, amit ráköltesz, abból egy fiatalabbat tudnál venni?
'85-ös autóm van,rá költöttem 1 millió körül,még hátra van a fényezés. Utána 10 évig nem nagyon kell hozzányúlnom,sőt valószínű 10 év múlva többet fog érni mint amit most veszel újabbat. Egyébként újabb autóknak drágább a szervizelése. Nekem a szilentek (összes) max 50e ft(jó persze sok kedvezményem van már). Haverom autója 2006-os bal oldalon 2 szilent csere majd (gyári) 50e ft,és akkor még nem beszéltünk a computer és egyéb bajokról...az én kocsimban a legbonyolultabb elektromos szerkezet az elektromos ablak.
Biztonságról : Új futóművet kap az autóm nagyobb fékekkel, ha akarom bekötöm az ABS-t is . Szóval engem nem győz meg a dolog h. nem éri meg idős autót feléleszteni...több okból sem. Pl.: Ha Te/Ti csináljátok tudod,hogy mi van benne,és törekedsz ,hogy a legjobbat hozd ki magadból . Ezzel már kilőtted a zsákbamacska kockázatot,plusz ha netán később valamit cserélned kell nem fog lehúzni a szerelő,hisz megtudod magadnak csinálni. Nekem újszerű a motor ,a felújítás óta van benne kb 80-100e km . Mivel TDI-ről beszélünk még egy darabig biztonságban érzem magam,nem kell hozzányúlnom. Ez egy életforma,egyfajta szerelem,ezt mindenkinek magának kell eldönteni ,hogy neki megéri vagy sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!