A kettő nem ugyanazt jelenti. A kuplung csúsztatása gyakrabban fordul elő: ilyenkor a kuplungot nem zárod össze teljesen, valahol félúton van a teljes nyitás é a telje zárás között. Átvisz valamennyi nyomatékot a motorból, viszont el is fordul a tárcsa a nyomólapon. Elindulásnál szokás ilyet csinálni, hogy a motor ne egyszerre kapja a terhelést, hanem szépen, fokozatosan kelljen megindítania az autót.
A dupla kuplung a szinkronkapcsoló nélküli váltóknál fordul elő, így kell velük visszakapcsolni. Először kinyomod a kuplungot és a magasabb fokozatból üresbe teszed a váltót, majd felengeded, gázt adsz, újra kinyomod és üresből alacsonyabb fokozatba teszed. Így a fogaskerekek ledarálása nélkül lehet visszaváltani, a szinkronos váltókban viszont nem szükséges ez a vajákolás (egészen addig, amíg szét nem kopnak a szinkrongyűrűk).
2013. febr. 9. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
2/5 anonim válasza:
Majdnem tökéletes az előző válasza.De kiegészíteném,hogy nem csak a vissza kapcsolásnál kell dupla kuplung, a szinkron nélküli váltóknál hanem a felfelé kapcsolásoknál is.Volt benne részem pár évig. Pl:LIAZ teherautó.
2013. febr. 9. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
3/5 anonim válasza:
A dupla kuplungot arra is szokták használni (amennyiben nincs utógyújtás) hogy váltás közben is megmaradjon a turbónyomás.
2013. febr. 9. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
4/5 anonim válasza:
a dupla kupplung használat, vagyis dupla kupplungolás az b az amit előttem leírtak, de van olyan is hogy dupla kupplungos váltó, pl. a vw DSG robotváltója (viszonylag új technológia). ebben 6 hat fokozat felét az egyik kupplung, másik feklét a másik kupplung kapcsolja, így a következő egy adott fokozatban a következő lehetséges fokozatok (eggyel kisebb, és eggyel nagyobb) már mindig előre "be vannak készítve", így gyorsabb a váltás...
2013. febr. 9. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
5/5 anonim válasza:
Nem biztos, hogy minden, szinkron nélküli váltónál kell felfelé duplán kuplungolni. Egyes váltótípusok, mint például a köztudatban sajnos a tolókerekesekkel összemosott kapcsolókörmös váltók nem igénylik felkapcsolásnál a dupla kuplungolást, csak a visszakapcsolás során. Vagy lehet, hogy igényelnék, de tény, hogy anélkül is használhatóak, ha kell.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!