Régi dízelekre katalizátor felszerelése jár valami pozitív és/vagy negatív dolgokkal?
Ha arra gondolsz, hogy egy benzinmotor katalizátorát rakod fel a kocsira, akkor nem, nincs értelme.
Szabályozott hármashatású katalizátorról beszélhetünk a mai autóknál, ami annyit jelent, hogy egy lambda-szonda figyeli a légviszonyt, és állandóan 1 körüli értéken tartja azt, hogy a katalizátor jól működjön (tehát mind a CO (szén-monoxid), HC (elégetlen szénhidrogének) és NOx (nitrogén-oxidok) koncentrációja a lehető legnagyobb hatásfokkal csökkenjen le, erre van egy optimum, ez jól ki van találva.
Tehát a benzinmotor állandóan 1 körüli légviszonnyal dolgozik, míg a diesel motor folyamatosan 1-nél nagyobb lambdával, azaz légfelesleggel működik.
Magas légfelesleg esetén viszont a NOx átalakulási hatásfoka igen kicsi, 0-hoz közeli, tehát értelmét veszíti a katalizátor használata.
Hehh! Nem tudom, miért lettem lepontozva :D
Járműmérnök hallgató vagyok, tudom miről beszélek, ugyanis ez a feladatom, hogy tudjam.
Na mindegy.. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!