A katalizátor előtt található szondát ki lehet iktatni
a kipufogó rendszerből?
Figyelt kérdés
Renault Megane Scenic I, benzines, 2000 cm3, automata váltós autóról lenne szó! Tönkrement a katalizátor és most ideiglenesen van megoldva, de viszont nagyon nagy lett így a hangja az autónak! Az lenne a kérdésem, ha a katalizátort kiveszem a kipufogó rendszerből és egy átmenő csővel cserélném ki, csak a katalizátor előtt van egy szonda amit nem tudom ha kiveszem a rendszerből milyen hatása lesz az autóra! A lényeg az lenne ha nincsen szonda akkor megy-e az autó, és ha igen nem e ad hiba kódot!
Ne vedd ki ő a katalizátor előtt a lmbda szonda ha utána is van az a monitor szonda (ellenőrző)
A MIL lámpádat tuti ki fogja gyújtani
2012. dec. 11. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
2/6 eNerdzsy válasza:
A Lambda szonda kell a megfelelő motorműködéshez. A hibakód jelzőfény a minimum, ha kiszeded.
Nem mernék útra kelni olyan autóval amelyikben nincs bent.
2012. dec. 11. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
3/6 anonim válasza:
Próbáld meg chippeltetni az autódat, ha ilyen terveid vannak. Felülírják, vagy kiiktatják a lambdát. Természetesen a fogyasztás rovására fog menni a dolog, de ha kiszeded akkor is. Inkább vegyél egy bontott katalizátort.
2012. dec. 11. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
4/6 anonim válasza:
A lambdaszonda (gondolom az) jele kell a befecskendező rendszernek - anélkül valszeg átáll "vészüzembe", azaz nem a mért paramétereknek megfelelően fog adni a motornak, hanem egy előre beállított vezérlési program szerint, emaitt nőni fog a fogyasztásod várhatóan.
És valszeg lesz világító jóképű sárga lámpa a műszerfalon.
Bár az is lehet, hogy anélkül lekorlátozza mondjuk a fordulatszámot - nem ismerem pontosan a típust. És vigyázz a szondára, mert nem annyira olcsó tétel.
2012. dec. 11. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
5/6 anonim válasza:
nem olyan nagy annak a hangja legalábbis a peugeotomnál nem zavar hogy nincs benne katalizátor :)
2012. dec. 11. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
6/6 anonim válasza:
Mindenképp kell oda, az autóiparban nincs olyan alkatrész, amit általános esetben nem látsz, de felesleges lenne. Hibakódot biztosan tárol, és vészfutásban menne oxigénszenzor nélkül. Így nem tudja tartani a keverékszabályozás a lambda értéket, csak megbecsülni. Tapasztalatom szerint az sem jó, ha a katalizátor kerámiateste ki van ütve, mert ilyenkor megváltozik az áramlás a szondatest körül. Amint lehet szerezz bele katalizátort, és ha van már benne kilométer nem elvetendő egyúttal a lambda szondát is kicserélni. Főleg, ha felmerül, hogy megsérülhetett.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!