A hengerböl 1 kicsi ovális lyukon jön a füst és azt olvastam hogy az oválist azt körré kell alakítani. Azt hogy csináljam?
Jajjjjj...
Ha a kérdés komoly, akkor inkább hagyd a fenébe. Ha a kérdés vicc, akkor első olvasásra nagyon megrémítettél barátom...
Sehogy!
De ha nagyon ragaszkodsz hozzá akkor esetleg hiltivel, sarokcsiszolóval és ilyesmikkel.
Mert mind1 hogy mivel csinálod, ha azt kikerekíted akkor úgyse fog menni a gép, szóval kár hosszába ketté is vághatod a hengert. Így is úgy is használhatatlan lesz...
Ne értsük félre gyerekek!!!
kiemelném hogy "AZT OLVASTAM"
Ez a kérdés másról szól. Itt a fojtás eltávolítását kérdi.
Az hogy a végén van ez a körré alakításos kérdés az egy dolog. Attól még baromság.
Lehet átalakítani, csak érteni kell hozzá.
A belsőégésű motor, főleg a kétütemű egy relatíve egyszerű hőerőgép - csak a termodinamikával, az áramlástannal és a műszaki (pl. szilárdsági) dolgokkal kell képben lenni és utána lehet szórakozni vele - a kétütemű könnyen "tuningolható" a négyüteműhöz képest, bár manapság (értsd: az elmúlt 20-nál is több év) a gyártók kihozzák belőlük amit elfogadható megbízhatósággal és élettartammal ki lehet. Biztos lehetne még találni pár lovacskát a Derbi Sendában is - de akkor lehet gyakrabban kellene fúratni, vagy hajtókart cserélni, vagy ilyenek. Ha érdekel olvass utána szakkönyvekben a kétütemű motorok működésének, aztán ha azzal teljesen tisztában vagy akkor a tuningjának. Utána lehet önálló átalakítást kigondolni.
Igen, a Simsonhoz vannak rajzok a neten a hengerpalást átalakításához - az egy sokkal régebbi technika, több lehetőség van növelni a teljesítményt, mert akkoriban kevesebb volt az ismeret, a szocialista szemlélet szerint pedig tömegeket kellett közlekedési eszközzel ellátni, nem versenymotort árulni drágán.
A nyílások átalakítását egyébként marószerszámokkal és/vagy reszelővel szokták végezni pontos számítások alapján.
Az igaz, hogy adott keresztmetszetű nyílásnál a kör alak mellett tud a legtöbb gáz átáramlani, több mint egy más formájúnál (ellipszis, lekerekített sarkú téglalap, stb.) - de a nyílások megváltoztatása (bármilyen irányba) a motor egész működésére komoly hatással van, így csak úgy találomra szerintem ne állj neki, hacsak nincs egy felesleges hengered amit tönkretehetsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!