Start-stop, turbó meghal?
Fater most kapott egy új V6 TDI A6-ost, benne start-stop, S-tronic váltó.
A start-stop nagyon f@sza, de mi van akkor ha megyünk az autópályán, fater nyomja neki. Kistesóm egyszer megszólal, pisilni kell. Fater padlógázzal az első kijárathoz, gondolkodás nélkül fék -> autó egyből leáll.
Ez tuti hogy nem tesz jót a turbónak. Van az autóban elektronika ami ilyen esetben letiltja a start-stop funkciót? Kikapcsolni gombbal lehet, azt tudom, de ha helyzet van, és az ember nem gondolkodik, akkor van, ami megvédi az autót?
"Csak úgy kapott Audi A6 ot xD am nem tudom ez engem is mindig izgat, de már önmagában az, hogy a turbó akkor is működik amikor városban mész és akkor sem alapjáraton pörög a motor :-Dnem ertem :-D"
Mivel a turbót a kipufogógáz működteti, ezért működik a városi használat közben is. Sőt már akkor is, amikor beindítod az autót. Tehát kezdettől fogva. (Epic fail...)
#11-es ezt is berakhattad volna a fail listába:
"nem fog pörögöni akkor már a turbó, mire kiérsz a parkolóba ér, rég leáll"
Nem tudom, hogy írták-e már, vagy nem. Elég sok válasz van, nem olvasom inkább el.
A start-stop lényege, hogy a az olajszivattyú fenttartja az olajnyomást a rendszerben akkor is ha áll a motor.
Így újabb indításnál semmi kopás nem keletkezik, nem úgy mint hidegindításnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!