A turbo dízel motorokat könnyű csak kinyírni városi használattal?
Figyelt kérdés
Ha mondjuk valaki főleg munkába jár vele 5-10km-re meg bevásárolni. Azt hallottam ilyenkor könnyen meghal a turbo, és sosem üzem meleg a motor.
Ez igaz?
2013. jan. 6. 16:32
1/12 anonim válasza:
A sok hidegüzemmel, a gyakori indításokkal és leállításokkal minden motort nagyon gyorsan és szakszerűen lehet kinyírni, nem csak a turbódízeleket. Márpedig a városi használatban mindkettőből kap bőven a motor. A turbódízelnél ott van problémaként az alacsony hulladékhő-termelés: a modern turbódízelek hatásfoka magas, ezért kevés a hőveszteség, lassabban melegedik a hűtőközeg, mint egy alacsonyabb hatásfokkal működő szívó benzinmotornál - de épp ez a teljesítményhez képest alacsony fogyasztás kulcsa. A másik nagy probléma a turbófeltöltő, amire többféleképpen is hat a városi üzem. Egyrészt a hideg motoron a kipufogóoldal öntisztulása nem az igazi, így a turbina is csúnyán tud kormolódni, aminek nem örül a feltöltő. Másrészt a hideg olaj kenőképessége sem olyan, mint amit egy 100.000 fölötti percenkénti fordulaton pörgő tengely elvárna. Ráadásul ha még stop-start rendszer is nehezíti a helyzetet, akkor a sok leállítás és újraindítás is káros a turbóra, mert leállításkor az olajnyomás hamar megszűnik, a feltöltő forgórésze viszont még pár másodpercig pörög.
2/12 anonim válasza:
Az agyad pörög neked percenként 100 ezret XD
3/12 A kérdező kommentje:
200-250 ezret is pöröghet, nézz utána mielőtt beböfögöd a hülyeséget.
2013. jan. 6. 16:52
4/12 anonim válasza:
100 ezer fordulat? ember az 1666 fordulat/mp...
5/12 anonim válasza:
ja hogy a turbóra érted, az más...
6/12 anonim válasza:
Iz én isuzu dieselemben 120-130 ezret is pöröghet a szervíkönyve szerint
7/12 Takumi válasza:
Nagyon egyszerű hidegen nem pörgetjük a motort. A turbo előtt elváltasz ennyi.
8/12 anonim válasza:
A turbó attól még pörög, hogy hamarabb elváltasz. De az tény, hogy a korom lerakódik, és azt néha ki kell "égetni". Néha nem árt üzemmelegen megküldeni a kocsit.
9/12 anonim válasza:
"A turbo előtt elváltasz ennyi"
Mondjuk az a hülye turbó attól még pörög, a kipufogógáz hajtja a turbinát, tehát ugyanúgy el tud kormolódni. De ha néha sikerül hosszabb utakon is meghajtani az autót, akkor ki tud égni a lerakódott szennyeződés.
10/12 anonim válasza:
Amit még nem írtak, ha már bemelegedik a motor, esetleg kicsit meg is volt hajtva és te leállítod akkor a turbóban az olaj meg is ég egy kicsit, és ráég az olajjáratok falára. Amiknek a keresztmetszete szépen elkezd csökkenni, ez pedig nem valami egészséges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!