Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Suzuki swift 1.3 gti motorját...

Suzuki swift 1.3 gti motorját hogyan piszkálnád meg a jobb gyorsulás érdekében? Turbó kilőve. Várom az ötleteket.

Figyelt kérdés

Van egy rally autóm! 750 kg és 110 le, de a kategóriában vannak ennél gyorsabbak is! Szerintetek miket kellene kicserélnem, felújítanom, valami plusz dolgot venni belle, amitől erősebb lesz a motorja!

Hány le-t lehetne kihozni egy ilyen motorból? A fogyasztás nem gond!



2013. jan. 2. 11:43
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
100%
Ehhez jó lenne tudni, hogy milyen kategóriában versenyzel, mert attól függ, mit enged meg a technikai szabályzat. Nekem elsőre a szívómotorokon szokásos "ITB-portolás-nagytengely-nagyszelep-síkolás-hengerenkénti leömlő" kombináció jutott eszembe, de nem biztos, hogy ez belefér a szabályzatba.
2013. jan. 2. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 A kérdező kommentje:
1300 ccm-ben megy az autó, és szilveszter rallyn szoktunk menni vagy frt-ken, de ott szinte nincs kikötes! Erre gondoltál?
2013. jan. 2. 11:59
 3/20 A kérdező kommentje:
1400ccm*
2013. jan. 2. 12:10
 4/20 anonim ***** válasza:

Lehet azt csinálni hogy az egész kipufogó rendszerét lecseréled a leömlőktől kezdve,ha ehez nincs kedved akkro vegyél rá gyorsító dobot amit csak a hátsó két dob közé kell behegeszteni.

Amivel még lehetne variálni az a rövidebb hajtókarok(zsiguliknál csinálták sokan),

Nem tudom de h lehet bele kapni másik váltót akkor bele kéne venni,mert agyári elég lomha

ki kell belőle mindent kapni hogy könnyebb legyen

Chip tunning ebbe lehet tenni?

2013. jan. 2. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
Kezdetnek mondjuk egy nagyobb benyitású vezérműtengely (hozzá igazított rugókkal) ami magasabb fordulatszámra van hangolva (fokolható szíjtárcsával), aztán jöhetnek a többi tuning alkatrészek. Legvégén pedig az előgyújtást kell behangolni.
2013. jan. 2. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
100%

A gyári GTi-váltó felső fokozatai (3,4,5) rövidebbek, mint amit a többi Swiften használnak. Ha kicserélitek a gyári váltót egy egyszerű 1.3-as váltójára, hosszabb áttételek lesznek, nagyobb lesz az elérhető végsebesség. De ezt csak akkor érdemes meglépni, ha túl rövid az áttétel, leforogja magát az autó a gyors szakaszokon.

Érdemes könnyíteni a lendkereket, alumíniumra cserélni az ékszíjtárcsákat, ettől pörgősebb lesz a motor. A kipufogó is lehet nagyobb, 50 mm-est is elvisel a gyári motor, már ha a szabályok engedik. A hengerfejben a járatok falát érdemes elsimítani (nem kell tükörre polírozni, tévhit, hogy az a legjobb), szépen összedolgozni a szívósorral és a kipufogó leömlőjével. Az a jó, ha a gázoknak nem kell lépcsőkön, hirtelen kanyarokon áttörniük. Ha van rá mód, lehet kicsit bővíteni is a járatokon, nem fog érte megharagudni a motor. Sőt, a hengerfejből is le lehet venni egy keveset, de nem tudom fejből, mennyit enged a gyár úgy, hogy el ne másszon a vezérlés. Érdemes megfontolni a "hegyes" vezérműtengely használatát is, bár ehhez már rendesen át kell alakítani a hengerfejet, mert a "nagytengely" sokszor a gyárinál jelentősen nagyobb kompresszióviszonyt kíván. Ezek az átalakítások talán elegendőek lesznek.

"Amivel még lehetne variálni az a rövidebb hajtókarok(zsiguliknál csinálták sokan),"

A hajtókarokat nem csak úgy egyszerűen rövidítették, annak semmi értelme sem lett volna. A zsugorkaros motorokban az volt a pláne, hogy a kicsi, 1200-as vagy 1300-as blokkba a nagy löketű (1500-1600) főtengelyt passzírozták bele, ehhez kellett a rövidebb hajtókar. Így a motorszám nem változott, kívülről nem látszott semmi, csak repesztett az 1600-as Lada az 1300-as kategóriában. Aztán jött a köbölés és nagyot nézett mindenki, az "ügyes" párost meg általában kizárták.

2013. jan. 2. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:

Nos,turbó nélkül már nagyon a határán vagy a kis 1.3-as motor képességeinek..

Rallye swiftekbe az 1.0-es váltóját szokták beletenni egyébként.

2013. jan. 2. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 crx-es ***** válasza:
én ajánlok egy nyitott kipu rendszert egy gázgyorsítóval a fater CRX-jébe is van ás sokkal jobb lett és nézz utána ennek F1-Z http://www.youtube.com/watch?v=Y8gJJRfAV5Y ha elveszed a gázt és visszaadod PL egy hajtű kanyarban jobban tudsz kigyorsítani. ha elárulnád hogy menyibe van egy ilyen rally autó? a swift mer 2 napja ugyan ezen gondolkodtam hagy veszek 1 swiftet és átalakítom
2013. jan. 2. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
Ha gyári gti akkor a váltót ne cseréld le. Rallyra tökéletes, mert jó rövid a véggáttétel. Nem hiszem hogy leforogja. Tuningra én is azt tudom mondani amit már előttem írtak. De ha azokat megcsinálod akkor érdemes elvinni chiptuningoltatni, hogy hozzá állítsák a tuning mocihoz az elektronikát. Vagy a gyárit lecserélni VEMS-re.
2013. jan. 2. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
az imént leírt módosításokkal 130-140 lóerőig ellehet vele menni, annál tivább nem nagyon, de ezis bőven elég szerintem...
2013. jan. 2. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!