Suzuki swift 1.3 gti motorját hogyan piszkálnád meg a jobb gyorsulás érdekében? Turbó kilőve. Várom az ötleteket.
Van egy rally autóm! 750 kg és 110 le, de a kategóriában vannak ennél gyorsabbak is! Szerintetek miket kellene kicserélnem, felújítanom, valami plusz dolgot venni belle, amitől erősebb lesz a motorja!
Hány le-t lehetne kihozni egy ilyen motorból? A fogyasztás nem gond!
Lehet azt csinálni hogy az egész kipufogó rendszerét lecseréled a leömlőktől kezdve,ha ehez nincs kedved akkro vegyél rá gyorsító dobot amit csak a hátsó két dob közé kell behegeszteni.
Amivel még lehetne variálni az a rövidebb hajtókarok(zsiguliknál csinálták sokan),
Nem tudom de h lehet bele kapni másik váltót akkor bele kéne venni,mert agyári elég lomha
ki kell belőle mindent kapni hogy könnyebb legyen
Chip tunning ebbe lehet tenni?
A gyári GTi-váltó felső fokozatai (3,4,5) rövidebbek, mint amit a többi Swiften használnak. Ha kicserélitek a gyári váltót egy egyszerű 1.3-as váltójára, hosszabb áttételek lesznek, nagyobb lesz az elérhető végsebesség. De ezt csak akkor érdemes meglépni, ha túl rövid az áttétel, leforogja magát az autó a gyors szakaszokon.
Érdemes könnyíteni a lendkereket, alumíniumra cserélni az ékszíjtárcsákat, ettől pörgősebb lesz a motor. A kipufogó is lehet nagyobb, 50 mm-est is elvisel a gyári motor, már ha a szabályok engedik. A hengerfejben a járatok falát érdemes elsimítani (nem kell tükörre polírozni, tévhit, hogy az a legjobb), szépen összedolgozni a szívósorral és a kipufogó leömlőjével. Az a jó, ha a gázoknak nem kell lépcsőkön, hirtelen kanyarokon áttörniük. Ha van rá mód, lehet kicsit bővíteni is a járatokon, nem fog érte megharagudni a motor. Sőt, a hengerfejből is le lehet venni egy keveset, de nem tudom fejből, mennyit enged a gyár úgy, hogy el ne másszon a vezérlés. Érdemes megfontolni a "hegyes" vezérműtengely használatát is, bár ehhez már rendesen át kell alakítani a hengerfejet, mert a "nagytengely" sokszor a gyárinál jelentősen nagyobb kompresszióviszonyt kíván. Ezek az átalakítások talán elegendőek lesznek.
"Amivel még lehetne variálni az a rövidebb hajtókarok(zsiguliknál csinálták sokan),"
A hajtókarokat nem csak úgy egyszerűen rövidítették, annak semmi értelme sem lett volna. A zsugorkaros motorokban az volt a pláne, hogy a kicsi, 1200-as vagy 1300-as blokkba a nagy löketű (1500-1600) főtengelyt passzírozták bele, ehhez kellett a rövidebb hajtókar. Így a motorszám nem változott, kívülről nem látszott semmi, csak repesztett az 1600-as Lada az 1300-as kategóriában. Aztán jött a köbölés és nagyot nézett mindenki, az "ügyes" párost meg általában kizárták.
Nos,turbó nélkül már nagyon a határán vagy a kis 1.3-as motor képességeinek..
Rallye swiftekbe az 1.0-es váltóját szokták beletenni egyébként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!