Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi A4 1.9 Tdi városban jól...

Audi A4 1.9 Tdi városban jól működik, de ha felhajtok vele az autópályára, nem enged 3 ezer fölé. Mi lehet a gond?

Figyelt kérdés

Sziasztok.


Tegnap vettem a kocsit.Messziről hoztam,eleinte minden jó volt,de az autópályán lelomhult,nem engedett 3 ezer fölé,nem volt benne erő,mintha csak csökkentett módban működne,de semmilyen hibaüzenet vagy motor lámpa nem volt a kijelzőn.Ha leállítom és ujraindítom utána egy darabig jó megint,húz,de ha folyamatosan gyorsabban mennék,megint visszaáll.Felhívtam a kereskedőt,megbeszéltük,hogy szerdán beviszem szervízbe aztán ők állnak mindent.De ma reggel mentem vele 50km-ert,huzattam 5 ezerig és semmi probléma,nem tilt le,persze nem autópályán mentem ahol esetleg huzamosabb ideig tudnám próbálni.Mikor megvettem láttam a service feliratot,de azt kiütöttem a check-gombal,most az sincs.Félek,hogy a turbóval lesz valami nyomás probléma,mert mikor nagyon lassan megyek 1-esben,kb 20km/h-val,halk sípoló hangot hallok,mintha halk sziréna lenne.Vagy esetleg a szervíz intervallumot ki kell ütni komputeren keresztül is,azért tiltana le?

Előre is köszi.



2012. dec. 31. 16:55
1 2
 11/17 A kérdező kommentje:

Most beszéltem egy emberrel,akinek teljesen ugyanilyen kocsija van,ő azt mondja hiába ütöttem ki a szervíz intervallumot a gombokkal,amíg nem törlik a komputerbe ezt fogja csinálni.Megmutatta az övét,mikor megnyomja a service gombot kiírja neki mennyi kilóméter múlva és az időt,hogy mikor esedékes.Nekem csak vonalakat rak ki mindkét sorba.

Mégegyszer köszönöm mindenkinek!

2013. jan. 1. 14:13
 12/17 anonim ***** válasza:

Nahát,én sem értem, miért kell a kérdezőnek nekiesni, ha kipróbálja a kocsiját. Ma más egy tök jogos elvárás, hogy tudjon mindent a kocsi, ami újkorában, ha minden szervizelés rendben történt, és egy valag pénz is fizett érte a kereskedőnek ráadásul :)

A felső fordulatszám szabályozás, pedig pont azért van, hogy ne pörögjön ott a motor, ahol már hosszú távon károsodna. Ha ez 2000 lenne, akkor az ott lenne. Ha úgy vesszük, már egy 1200-as fordulatszám is "őrületes". Másodpercenként 20 teljes fordulatot tesz a főtengely és ennyiszer mennek le-fel a dugattyúk... Emberi aggyal ez lehet, hogy elképesztő.

Inkább az lenne a jó, ha az ilyen kérdésekben le lenne írva, hogy milyen típusú az autó pontosan, motorkóddal, stb. Mert vannak olyan hibák, amik jellemzőek egy-egy motorkódra, meg az amúgy sem mond sokat, hogy A4 1.9 TDI.

2013. jan. 1. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
Kettil te látom "nagyon értesz" a dieselhez, igen, szétbassza a motort, ha pörgeted, általában az audiknál a 4-5000-es fordulatszám már pirossal van jelölve.. és egyébként a nagy tapasztalattal rendelkező autógyártó autója is tönkremehet, ha nem rendelkezésszerűen van használva
2013. jan. 1. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
Jól mondja az utolsó, bár annyival kiegészíteném, hogy nem csak az Audikban, hanem minden dízel autóban. Egyedül a Peugeot-ban láttam olyat, a 307-esnél, hogy 5200-tól volt jelölve a "veszélyzóna". De valószínűleg, hogy annak sem használna, ha addig húzogatnák... Viszont pl a Transporterben már 4300-tól veszélyes... Némelyik teherautóban jelölve is van a fordulatszámmérőn, hogy kb melyik tartományban érdemes tartani a fordulatszámot, azt hiszem a legtöbb kamionban is jelölve van, olyan 1500-2700-800-as fordulat között. Ez személyautóknál kicsit változhat, 2 és 3 ezer között az ideális... Mondjuk persze az sem mindegy, hogy milyen az áttétel...
2013. jan. 2. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
B vectrám van 1.7 td isuzu motorral. Nálam 5000-től piros a fordulatszámmérő, és a könyve szerint a 4800-as fordulat még megengedhető hosszú távon. És ez gyári adat, ha kell, be tudom linkelni. Az egy másik kérdés, hogy 1-2 ezer között szoktam használni, és ritkán pörgetem csak 3000 fölé.
2013. jan. 4. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 0401 ***** válasza:

Audi A,4 1,9 PD TDI 131 , ha a turbó hibás már 80 km ! ó -nál le tilt !!!!

Első lépés ki tisztítani !!! ( lehet vele száguldózni de 6 . ba )

Olajon ne spórolj !!!

2014. márc. 11. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
A turbófeltöltő lekormosodott és a geometrialapátjai szorulnak. Jobb esetben, párszor meghajtod és kiég belőle, rosszabb esetben szét kell szedni kitisztítani.
2019. jún. 29. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!