Fékprobléma, mi lehet a gond?
Így van, a tárcsáknak van egy megengedett oldalütése, ami típusra jellemző, de azért nem igen haladja meg a 0,02-0,05 mm-t. Ebből adódhat, hogy fékezetlen helyzetben a tárcsa és a betét csak néha ér össze, ez adja a szakaszos súrlódó hangot. Ha nagyon üt, akkor érdemes felszabályozni, persze ha olcsóbb, mint venni újakat és még kiadja a mérete.
De sz is elképzelhető, hogy a tárcsa felfekvő felülete és az agy közé ment valami piszok, ezért érdemes felhelyezés előtt az agyat és a tárcsát is jó alaposan megtisztítani, drótkefézni, újból szárazra törölni. Ritkán, de az is előfordulhat, hogy nem egyenletes és átlós a kerékcsavarok (vagy anyák) meghúzása.
Noha szerintem alapos munkát végzel, legalábbis így leírás szerint (betét élletörése, csúszkák megjáratása, ez ma már ritka, de kellő alaposság) valószínű csak az van, amit mr.flash ír, hogy csak most hallod ezeket, mert épp többet foglalkoztál vele, és meg volt emelve az autó, így szabadon hallottad a hangot szerelés után. Talán még annyi km sem kell, és be fog kopni. Ha nem rázza a hátulját fékezéskor, nem lesz semmi baj.
Az mit jelent? 99 éves vagy? :P Amúgy magamról sem állítanám, hogy szerelősuliban láttam először autót.
Ha ilyen nehezen jöttek le a tárcsák, akkor nem csodálkozom a munkahenger dugattyúján. Egyszer egy Thaliáról szó szerint le kellett vágnom a két első tárcsát, befűrészeltem, aztán megroppantottam a vágatból. Akkora lehúzom nem volt, és kérdéses, hogy lejött-e volna az agy sérülése nélkül, ha lett volna. A művelet 4 órát vett igénybe a két oldalon, plusz nem kis idő az agy megtisztítása. De üthet maga az agy is. Volt olyan féktárcsa, amit magam szabályoztam fel, mégis ütött, amikor már fel volt szerelve. Ha van órád, érdemes kipróbálni, melyik felhelyezésnél nem üt a legcsekélyebb mértékben. Általában lehet addig forgatni, hogy legyen egy jó beállítás. Attól függ milyen autó, de vannak kényesebb darabok is, az igaz.
Ezek alapján nem lesz gond, teljesen jó eljárással cserélted le a tárcsákat és a betéteket is, csak össze kell kopniuk. A tárcsa pedig általában mindig szorul, nekem még nem sikerült úgy cserélni hogy csak le kellett húzni, ez is normális, az igénybevétel miatt deformálódik ennyit.
Egyébként nem nagy mutatvány, megfelelő műszaki érzékkel és szerszámokkal (meg egy gépkönyvvel) nem lehet elrontani ha nem kapkodsz.
Kettil, te kolléga vagy ugye? :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!