Audi A4 1.9 Tdi városban jól működik, de ha felhajtok vele az autópályára, nem enged 3 ezer fölé. Mi lehet a gond?
Sziasztok.
Tegnap vettem a kocsit.Messziről hoztam,eleinte minden jó volt,de az autópályán lelomhult,nem engedett 3 ezer fölé,nem volt benne erő,mintha csak csökkentett módban működne,de semmilyen hibaüzenet vagy motor lámpa nem volt a kijelzőn.Ha leállítom és ujraindítom utána egy darabig jó megint,húz,de ha folyamatosan gyorsabban mennék,megint visszaáll.Felhívtam a kereskedőt,megbeszéltük,hogy szerdán beviszem szervízbe aztán ők állnak mindent.De ma reggel mentem vele 50km-ert,huzattam 5 ezerig és semmi probléma,nem tilt le,persze nem autópályán mentem ahol esetleg huzamosabb ideig tudnám próbálni.Mikor megvettem láttam a service feliratot,de azt kiütöttem a check-gombal,most az sincs.Félek,hogy a turbóval lesz valami nyomás probléma,mert mikor nagyon lassan megyek 1-esben,kb 20km/h-val,halk sípoló hangot hallok,mintha halk sziréna lenne.Vagy esetleg a szervíz intervallumot ki kell ütni komputeren keresztül is,azért tiltana le?
Előre is köszi.
Az komolyan érdekelne, hogy egy nagy tapasztalattal rendelkező gyártó, motorja miért nem szereti, ha pörgetik, miért menne tönkre. Ráadásul ezzel az autóval milliók autópályáznak Európa szerte. Na mindegy. Csupán nem értem az ilyen válaszokat.
Huzamosabb állás idején előfordulhat pár hiba minden autónál. Ennél főleg akkor lehet baj, ha a gázolajban van egy kis víz, ami eljut a porlasztóig és ott korróziót okoz. Ezt szerintem megúsztad szerencsére. Bár ettől még lehet más baja. De tuti van valami az autóval. Vannak ECU vészprogramok. Van ilyen, mikor nem engedi egy bizonyos fordulatszám mólé az autót, hogy elkerülje a további esetleges sérüléseket. Nem akarok találgatni. Jobb lenne minél előbb kiolvasni a hibatárolót. Biztos lesz benne valami.
Lehet hogy az elektronika nem engedi feljebb a fordulatot nem? De mindenképpen jó a kereskedő segítőkészsége élj vele! :)
Üdv.
"Nem tudom, miért gondoljátok, hogy egy magas fordulat önmagában káros a motorra nézve. Miből gondolod, hogy egy dieselnek olyan az 5000, mint benzinesnek a 9000? És ha igen, ez mit jelent?"
Én meg nem értem miért kérdezel ilyet, pláne te aki ennyire benne van a témában. Azért káros, mert a 4000 körüli fordulat is sok már egy dízelnek, hosszútávon. Legtöbbnél általában 4 és félig lehet menni, utána tiltás van mert nem bírja, nem arra tervezték. Az 5000 az már a veszélyes "zónában" van, bármikor elszállhat a motor. Benzinest általában 6-6 és fél ezerig lehet nyomni, utána nem érdemes. Lehet hogy eltúloztam a 9 ezret, akkor legyen 7-7 és fél-8 ezer.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!