Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi A4 1.9 Tdi városban jól...

Audi A4 1.9 Tdi városban jól működik, de ha felhajtok vele az autópályára, nem enged 3 ezer fölé. Mi lehet a gond?

Figyelt kérdés

Sziasztok.


Tegnap vettem a kocsit.Messziről hoztam,eleinte minden jó volt,de az autópályán lelomhult,nem engedett 3 ezer fölé,nem volt benne erő,mintha csak csökkentett módban működne,de semmilyen hibaüzenet vagy motor lámpa nem volt a kijelzőn.Ha leállítom és ujraindítom utána egy darabig jó megint,húz,de ha folyamatosan gyorsabban mennék,megint visszaáll.Felhívtam a kereskedőt,megbeszéltük,hogy szerdán beviszem szervízbe aztán ők állnak mindent.De ma reggel mentem vele 50km-ert,huzattam 5 ezerig és semmi probléma,nem tilt le,persze nem autópályán mentem ahol esetleg huzamosabb ideig tudnám próbálni.Mikor megvettem láttam a service feliratot,de azt kiütöttem a check-gombal,most az sincs.Félek,hogy a turbóval lesz valami nyomás probléma,mert mikor nagyon lassan megyek 1-esben,kb 20km/h-val,halk sípoló hangot hallok,mintha halk sziréna lenne.Vagy esetleg a szervíz intervallumot ki kell ütni komputeren keresztül is,azért tiltana le?

Előre is köszi.



2012. dec. 31. 16:55
1 2
 1/17 A kérdező kommentje:
Esetleg lehet az,hogy sokat állt a kereskedésben,és azért csinálta ezt tegnap?
2012. dec. 31. 16:59
 2/17 anonim ***** válasza:
audira jellemző nem arra van kitalálva hogy pörgesd a motort, főleg nem dieselnél mert tönkreteszi, de ha előzöl, és nekilépsz a gáznak, akkor azért gyorsulnia kellene :) és igen, lehet a baja hogy állt, próbáld ki mégegyszer autópályán :)
2012. dec. 31. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
59%
Háát sajnos ez megint úgy hangzik, mintha egy becsületes nepper jól átb*szott volna, ha fizeti szervizt és a javítást is akkor mondjuk nem lesz gond.
2012. dec. 31. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
76%

Az komolyan érdekelne, hogy egy nagy tapasztalattal rendelkező gyártó, motorja miért nem szereti, ha pörgetik, miért menne tönkre. Ráadásul ezzel az autóval milliók autópályáznak Európa szerte. Na mindegy. Csupán nem értem az ilyen válaszokat.

Huzamosabb állás idején előfordulhat pár hiba minden autónál. Ennél főleg akkor lehet baj, ha a gázolajban van egy kis víz, ami eljut a porlasztóig és ott korróziót okoz. Ezt szerintem megúsztad szerencsére. Bár ettől még lehet más baja. De tuti van valami az autóval. Vannak ECU vészprogramok. Van ilyen, mikor nem engedi egy bizonyos fordulatszám mólé az autót, hogy elkerülje a további esetleges sérüléseket. Nem akarok találgatni. Jobb lenne minél előbb kiolvasni a hibatárolót. Biztos lesz benne valami.

2012. dec. 31. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek,szerdán eldől.:)
2012. dec. 31. 17:43
 6/17 anonim ***** válasza:

Lehet hogy az elektronika nem engedi feljebb a fordulatot nem? De mindenképpen jó a kereskedő segítőkészsége élj vele! :)

Üdv.

2012. dec. 31. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
61%
És te még tetézed a bajt azzal, hogy 5 ezres fordulaton húzogatod a dízelt, ami már szerencsétlen motornak olyan mintha egy benzinesnek nyomnád 9 ezres fordulattal.
2012. dec. 31. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
51%
Nem tudom, miért gondoljátok, hogy egy magas fordulat önmagában káros a motorra nézve. Miből gondolod, hogy egy dieselnek olyan az 5000, mint benzinesnek a 9000? És ha igen, ez mit jelent? :) Az ECU nem a mechanikai károsodástól akarja megvédeni a motort, hanem inkább az adagolófúvókákat akarja védeni valószínűleg, illetve a dugattyút hengert a termikus hatásoktól, amik a nem megfelelő porlasztásból adódnak, pl. Ha van egy autót, akkor azt pont, hogy ki kell autózni, járatni minden tartományban, persze, ha már üzemmeleg a motor. Meg kell járatni mindent időnként. Minden sebességfokozatot beváltani, kormányt teljes útjában tekerni (nem falnak dolgoztatva a szervót, persze), nyitni, csukni az ajtókat, stb. Dieselnek pedig különösen jót tesz, ha néha nagy terhelésen és olyan 3000 felett meg van járatva. Persze benzinesnek sem árt, főleg a szelepszárrózsa kialakulása miatt.
2012. dec. 31. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

"Nem tudom, miért gondoljátok, hogy egy magas fordulat önmagában káros a motorra nézve. Miből gondolod, hogy egy dieselnek olyan az 5000, mint benzinesnek a 9000? És ha igen, ez mit jelent?"



Én meg nem értem miért kérdezel ilyet, pláne te aki ennyire benne van a témában. Azért káros, mert a 4000 körüli fordulat is sok már egy dízelnek, hosszútávon. Legtöbbnél általában 4 és félig lehet menni, utána tiltás van mert nem bírja, nem arra tervezték. Az 5000 az már a veszélyes "zónában" van, bármikor elszállhat a motor. Benzinest általában 6-6 és fél ezerig lehet nyomni, utána nem érdemes. Lehet hogy eltúloztam a 9 ezret, akkor legyen 7-7 és fél-8 ezer.

2013. jan. 1. 02:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
Arra nem is gondoltatok, hogy a kérdező csak próbálgatta az autót, hogy elmegy-e 3000 ezer fölé, és csak nagyon rövid időre hagyta, hogy 5 ezres fordulaton pörögjön??? Szerintem csak egy elektronikai hiba lesz ott.
2013. jan. 1. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!