Audi A6 miért csak automata van?
Egyrészt az amit az első mond, nagyon igaza van. Ez is az elsődleges ok.
Másrészt nem nagyon örülnél egy olyan kuplungnak, ami 450-500 Nm-t kell hogy átvigyen, mert ahhoz elég erős rugó kell, azt meg nem lehet prémium autókba tenni, mert marhára fárasztaná a lábad. 10-15 éves teherautókban van még ilyen nyomaték, kuplungerősítő nélkül. A kuplungerősítő (kuplungszervó) meg már egy külön egység lenne. igaz, vannak autók ekkora nyomatékkal, és kézi váltóval, de jobb egy hidrodinamikus tengelykapcsoló, szvsz.
Egyébként jó dolog az automata, sokáig én is inkább a kézi váltót kedveltem, de vannak nagyon jó automata váltók. Igaz, hatalmas különbségek vannak ezen a téren.
De akkor a4be miért raknak?
Van nekem is egy 320d-m ami automata, viszont 2ismerosom audijaban ugyan ez a 3.0 tdi konstrukcióban szétment nekik. Az egyiknek a tiptronic része ment szét, a másiknak a váltóba a kihajtás lóg. És ha komolxabb baja van egy váltó felujitás 400-600e ftba kerül. Ezért nem szeretnék automatát belőle.
"De akkor a4be miért raknak? "
Arra nem gondoltál, hogy pl egy új A4 3.0 manual és egy új A6 3.0 automata között van minimum 2-3 000 000 differencia? Ez lehet egy ok, amiért az A4-ben több a krézis ( és ha jól sejtem bizonyos felszereltségi szinteknél csak egy váltó van ).
A műszaki részét már leírták. Annyit tennék hozzá, anno asszem az E38 750i-hez is lehetett rendelni kézi váltót. A kuplungja nem volt kimondottan hosszú életű.
Kézis 3.0TDI A6-ból itt van annyi mint a szemét:
Nem is a Tiptronic-kal van a baj, hanem a Multitronic-kal, pedig milyen jó lenne, ha bármilyen autóhoz lehetne választani jó, fokozatmentes váltót. Azért hatalmas különbségek vannak az egyes automaták között. Például a régi, valóban MB automatákkal kicsit kevesebbet fogyasztottak a Mercik, mint kézivel, sokkal jobb váltók is voltak, már érzésre is, nyomatékátadás, váltás, stb, mint a konkurensek. Manapság persze kezd eltűnni ez a különbség, mert egységesednek a beszállítók.
Sokan félnek az automatától, mert bonyolult, elromlik, miegymás. Való igaz, hogy az elektronikai hibák egy részéért nem okolható a karbantartás, de a többiért égész valószínű, hogy igen. Egy elrontott, nem megfelelően végrehajtott olajcsere (egész különböző módokat írnak elő a váltó gyártók egy egyszerű olajcserére, akár típusonként) hazavághatja a váltót kevés km alatt. Ezért magam is kissé gyanakodva kezelek egy használt autót, pedig itthon már nem nagyon nézegetek. Láttam olyan kocsit (Hollandia), ahol leírták részletesen, milyen szervizet kapott, miből mennyit. A váltóban viszont valami 20 liter olajat cseréltek állítólag :P
Azt még érdemes elmondani, hogy részemről inkább választok egy automatást, mint egy alulméretezett, xar kettős tömegű lendkerékkel ellátott kéziset, akár új, akár használt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!