A Berva, Panni, Tünde automata váltósak voltak, vagy ha nem hol volt a váltójuk? Melyik hány sebességes volt?
Egyik sem automata volt. A Berva és Panni VT50 blokkja háromsebességes volt, a fokozatokat a bal oldali markolattal kellett kapcsolni, hasonló módon, mint a Simson SR2 és a Rigák esetén. Lefelé volt az 1-e,s felfelé a 2-es, közte meg a borzalmas nagyságú lépcső, hogy majd' lefulladt a motor, mikor 1-esből 2-esbe váltottál.
A Tünde korszerűbb volt, négyfokozatú váltót kapott, ezt ugyanúgy kellett kapcsolni, mint a "rendes" motorokon: bal kézzel működtetted a kuplungot, bal lábbal meg váltottál. Csak a váltókar el volt dugva a trepni alá, így csak két kis pedál látszott belőle, ezeket kellett taposni, attól függően, merre szerettél volna kapcsolni.
Sebaj, inni nem bűn... :D
A Tünde azért is lehetett több sebességes, mert az első kettő 50 köbcenti, míg a harmadik 175 ccm - azaz egy korai nagyrobogó. :P
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!