Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az újabb autókat miért b@sszák...

Az újabb autókat miért b@sszák tele elektronikával hogy minnél több meghibásodás legyen? Miért nem jók a régi kiforrt biztos megbízható teknológiák?

Figyelt kérdés
2000-es évtől kb minden autót tele b@sztak elektronikával aminek meghibásodása akár az egész autót lebéníthatja és a javítás akár milliós is lehet...nézzünk pl-nek egy 1998-as E mercit amik elmentek gond nélkül akár 800-900 ezer km-t is..az újabb mercik már egy nagy kalap f@st nem érnek és legyen szó bármely autoról már fele annyira nem megbízhatóbbak mint elődjeik..nem csak merci bármely más autók.A híres japán minőség is rohamossan romlott..mire jó ez?Miért nem lehet vagy elég csak kasznit váltani és maradni a bevállt jó teknikáná ami igaz régi de legalább megy és nincsenek milliós vagy száz ezres hibák pl..
2012. dec. 15. 14:17
1 2 3 4
 21/31 anonim ***** válasza:

"pl szerinted miért kell az új opelemben 50ezer kilométernél kuplungot cserélni mindenestől" - lehet user error miatt xD


( bocs, nem tudtam kihagyni :P)

2012. dec. 16. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 Napkiraly ***** válasza:
olvasd végig, a másik kocsiban nem tudtam szétrúgni a kuplungot tööbbszázezer alatt, ez tényleg vezetői hiba
2012. dec. 16. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 gomzoli ***** válasza:

Ugyanúgy ki lehetett fogni a 90-es években is olyan autót, ami újkorától fogva csak a gazdáját szivatta. És manapság is jó eséllyel veszel olyat, amihez 10 évig nem kell hozzányúlni.

Egyébként a kuplungszerkezet az én ismereteim szerint nem minősül elektronikus bizbasz-nak.

Ettől függetlenül, a mai autókban lévő elektronika jelentős része olyan biztonsági berendezéseket vezérel, amikről a 90-es években elhalálozott balesetesek csak álmodtak (volna): ABS, ESP, fékerő-elosztó, kipörgésgátló, sávfelismerés (vagy hogyan nevezzem), követési távolságtartó (és vészfékező), automatikus övfeszítő, a tucatnyi légzsákok vezérlője, elektrohidraulikus szervó, mely a sebességhez igazodik stb.

Eztán itt vannak a környezetvédelmi követelmények, a teret nyerő takarékossági megoldások: fékerő-energia visszanyerés, start-stop, computer által optimalizált befecskendezés, levegőmennyiség hozzáadás, ésatöbbi.


Elektromos ablakemelő, külső tükörállító pedig már akkor is volt, legfeljebb azokban még gyakrabban tönkrement!

2012. dec. 16. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 anonim ***** válasza:

Nem adtak rá garanciát való igaz,csak a mai napig mennek.

Ugyan kérem ,megnézném hol lesz egy dél-koreai Hyundai 30 év múlva.

Nézzd meg a 70-es évek egyszerű autóit: Renault R4.Citroen C2,VW Kafer,Fiat 500,Steyr Puch 500,,,

Nem sorolom tovább nem volt GARANCIA...CSAK ment.

Szinte minden gyártónál volt egy egyszerű népautó.

Nem volt tele elektronikával....mégis jó volt.

Azért tegyük hozzá,némileg jogos a kérdés!

2012. dec. 16. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 anonim ***** válasza:
34%

Egy biztos a" buta" kocsik elnyűhetetlenek voltak.

Akkor fontos volt a minőségi,hosszú távra tervezett megoldások alkalmazása.

Egy porlasztóval soha nem lesz bajod,de egy befecskendező

addig jó...ameddig.

Természetesen a mai kocsikban sok előremutató dolog van...hiszen sokkal komfortosabbak.,de nem fognak tovább elmenni mint a régiek AZ KI VAN ZÁRVA.

/a gyáraknak nem az a céljuk,hanem cseréld ki mielőbb/


DE miből.

2012. dec. 16. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 anonim ***** válasza:
100%

Hogy ON is legyek ( Napkiraly bocs a kuplung miatt, reméltem veszed a poént ):


nézzünk pl egy '98-as W210-es E-Klasset. Már rendelhető volt CDI motorral és 5-ös automatával, ami hiba esetén ugyanúgy "letiltott", mint akármelyik mai autó. Haveromnak van W210 E300D ( igen, sima szívódízel ), na azzal nincs ilyen gond, cserébe viszont nem megy. Szörnyen lomha és a 9-10 litert bekéri vegyesben. A CDI viszont nem eszik ennyit és jobban is megy.

Kedves kérdező, ha bementél volna '98-ban a Kárpát utcába a zsebedben 15-20 gurigával mit választottál volna? Ja persze, a szívódízelt :)

A piac sok mindent befolyásol. Gondolj csak bele, ma már az összes PD VW-s arra veri a nyálát, hogy kevesebbet eszik a kocsija, mint egy hasonló benzines és jobban megy. Ez szerinted, hogy jött volna létre, ha megállnak az 1.6TD-nél? Régen egy közép kategóriás autó alig volt több, mint egy tonna, most meg? Egy alsó-közép kategóriás autó is simán belecsúszhat 1,5 tonnába. Igaz, ott ahol egy B2-es Passattal meghaltál volna '85-ben, ott ma pár karcolással kiszállsz egy új Swiftből. Ez sem lenne a sok kütyü nélkül.


Az, hogy az elektronika hiba esetén behatárolja az autó működését ( pl vészprogram vagy teljes letiltás), az meg alkották bele a mérnökök, hogy ha valami rendellenességet észlel az ECU, akkor inkább álljon meg az autó, mintsem e miatt nagyobb hiba lépjen fel. Magyarul, egy elromlott főtengely jeladó hiba miatti fekve maradás kevésbé ciki, mintha ennek következményeként szétszaladna a gyújtás-vezérlés és kinézne a hajtókar a blokk oldalán.


De, maradjunk a Mercinél. Vannak ezek a 8-900 000-res, meg milliós legendák. Azok legendák, ott is voltak ám szervizek időközben, csak ezt mindenki elfelejti. És mit bírnak a mai autók? A mobile.de -n rá lehet keresni a taxikra. Van jópár olyan CDI-s taxis Merga amiben, 5-6-700 000+ km van. Akkor ezek is szemetek?


Igen a mai autók bonyolultabbak, ezt hozta a fejlődés, de az nagy tévhit, hogy a maiak nem bírnak annyit, mint a régiek. Persze előfordulnak hibák, régen is voltak. Gondolom az 1982-es minimálbérből sem lehetett öröm kifizetni a négykörlámpás ezeröccsiben a motorcserét...

2012. dec. 16. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 anonim ***** válasza:

Nagyon sok régebbi évjáratú autó van a mai napig Dél-Európában.Görögország,és a régi_Jugoszlávia területe tele van Renaul4-es,5-ös,régi Fiat 500, régi Zastawa Koral,Peugeot 304,Peugeot 504,Fiat 131,Audi 100,Golf II.tipusokkal./egy részüket ott gyártották akkor/

Kiválóan üzemelnek a mai napig,a tulajokat mikor kérdeztem

hogy nem cseréli-e ki,egyszerűen nem is értette,hogy miért

kéne lecserélnie,hiszen semmi baja nincs soha.

Azért ilyen a mai kocsikkal nem lesz,hogy soha semmi baja.

Ráadásul a Balkánon az utak még kegyetlenebbek,mint itthon.

2012. dec. 16. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 anonim ***** válasza:

2000 utáni dízel teli elektronikás autóval járunk már évek óta, ami még ráadásul francia is, és semmi meghibásodás!

Szerintem tudni kéne autót venni, és használni is, aztán nem lenne probléma.

2012. dec. 16. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 Napkiraly ***** válasza:
26, nincs harag, zöld kezet is kaptál
2012. dec. 16. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 schocko ***** válasza:
Szóval azokat a régebbi és egyszerű autókat azért hajtják, mert nincs pénzük újabbra. Amúgy a Yugo gyártását csak néhány éve hagyták abba, tehát nem régi, hanem végletesen elavult. Igencsak sokszor elromlik rajtuk ami lehet, volt szerencsém hozzájuk, se légzsák, se ABS, a többiről már ne is beszéljünk. Motorjaik egyszerűek, de annyit is tudnak, komolyabb motorfelújítás nélkül nem megy le egy sem kétszázezret. A többi régi batár is csak kerülgetni való, esetenként el lehet jutni velük A-ból B-be, s a vezetési élmény a célbaérkezés és a habegyulladelisindul örömére korlátozódik.
2012. dec. 16. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!